Gjest Gjest Skrevet 11. august 2006 #1 Skrevet 11. august 2006 Jeg har nettopp fått resept på en krem mot eksem, Elidel. Etter å ha søkt litt på inernett og lest om økt forekomst av kreft ved langvarig bruk hos forsøksdyr ble jeg litt redd. Jeg har tidligere prøvd kortisonkrem som ikke lenger funker, så da var Elidel eller eventuelt Protopic neste skritt. Vil gjerne høre om deres erfaringer med Elidel.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 11. august 2006 #2 Skrevet 11. august 2006 Jeg har brukt elidel en del, fordi jeg er plaget med eksem på lepper, i nærheten av øynene og ellers i ansiktet. Jeg har ikke satt meg inn i dette med kreftfare. Jeg antar at mange lignende kremer også øker risikoen for kreft?! Så i moderate mengder går det vel greit. Har ikke noe annet jeg kan smøre på og eksem på leppene er ikke til å holde ut.
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2006 #3 Skrevet 11. august 2006 Jeg antar at mange lignende kremer også øker risikoen for kreft?! ← Såvidt jeg vet er det bare Elidel og Protopic som øker risikoen for kreft pga måten de virker på (nedsetter immunforsvaret). FDA Public Health Advisory Elidel (pimecrolimus) Cream and Protopic (tacrolimus) Ointment Elidel og Protopic: Bekymring for mulig kreftrisiko Elidel og Protopic bør brukes med forsiktighet
Gjest Aloha Skrevet 22. august 2006 #4 Skrevet 22. august 2006 For meg har Elidel hjulpet veldig på huden. Om det er kreftfare forbundet med kremen vet jeg ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå