salsera Skrevet 11. august 2006 #1 Skrevet 11. august 2006 Jeg skal ha gjester på søndag og kom i skade til å nevne at jeg sannsynligvis lager noe indisk. Dessverre mangler jeg ideer. Kanskje noe i retningen en rett med kikerter eller linser, en eller to med grønnsaker og en med ris. En raita i tillegg? Og så er det dessert. Har dere noen gode ideer/oppskrifter til meg? Helst uten sennepsfrø. Det eneste jeg har bestemt meg for så langt er naan-brød, og i ettermiddag må jeg handle inn.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 11. august 2006 #2 Skrevet 11. august 2006 Du kan jo gå for enkel-varianten som jeg pleier å bruke. Kjøp inn et glass currypaste fra en innvandrerbutikk - gjerne en medium variant hvis du ikke vil lage for krydret mat. Denne tilbereder du som anvist, men i stedet for kjøtt, woker du de grønnsakene du ønsker å ha i. Jeg anbefaler løk, squash, gulrot, blomkål, og kikerter. Servers med ris og nan!
Arkana Skrevet 11. august 2006 #3 Skrevet 11. august 2006 Fra dagboken min: Kikerter i karri Grønnsaker i karri Bombaypoteter Hvis det står sennepsfrø i oppskriften er det bare å sløyfe det.
salsera Skrevet 11. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 11. august 2006 Takk for ideene! Kommer nok til å stikke innom her i morgen også for å se etter flere , men nå har jeg fått noen til å begynne med. Har forresten noen forslag til drikke som passer til? Ha en fin fredagskveld!
Gjest *Snart medlem* Skrevet 11. august 2006 #5 Skrevet 11. august 2006 Takk for ideene! Kommer nok til å stikke innom her i morgen også for å se etter flere , men nå har jeg fått noen til å begynne med. Har forresten noen forslag til drikke som passer til? Ha en fin fredagskveld! ← Mango lassi! Det er en indisk drikk som består av mangojuice, yoghurt naturell og is. Vet ikke forholdene mellom de, men du kan sikkert finne noe på nett.
salsera Skrevet 11. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 11. august 2006 Mango lassi! Det er en indisk drikk som består av mangojuice, yoghurt naturell og is. Vet ikke forholdene mellom de, men du kan sikkert finne noe på nett. ← Oj, så raskt svar! Mmm, det er kjempegodt, tror jeg har en oppskrift på det. *lete* Det hadde vært morsomt å overraske gjestene med indisk øl eller noe slikt, men det blir vel ikke så lett å finne... Flere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå