Gå til innhold

Jonathan Strange & her Norrell

Anbefalte innlegg

Gjest Bokgjest
Skrevet

Har lånt meg denne boken, men siden den er på nesten 900 sider så hadde det vært greit å høre noen meninger! Var den god? Eller er den tung? Er den verdt å bruke tid på ? Anmeldelser mottas med takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg likte den godt, men så er jo jeg fantasy-jente OG historienerd, så meg treffer den på to måter...

Gjest Bokgjest
Skrevet

Da er den kanskje noe for meg, er ikke så veldig fantasynerd, men det er ok innimellom. Men jeg er derimot historenerd så det virker jo dette fristende! Takk for svar!

Skrevet (endret)

Jeg leste den i fjor høst og satt med litt blandede følelser. Historien i seg selv er veldig spennende, særlig på slutten satt jeg og tygde på knokene mine :ler: , men innimellom har den laaaange partier som for min del gjerne kunne vært kuttet ut. Det tar veldig lang tid før hovedpersonene begynner å fatte hva som foregår, selv om du som leser vet mer, og det syntes jeg var skikkelig irriterende i denne boken. Jaja. Verdt å lese var den likevel. :icon_smile:

Endret av Virvel
Skrevet

Jeg har lest to tredeler og er oppslukt. Enig med Virvel, endel kunne vært kuttet ut, men nå er jeg hverken historie- eller fantasynerd.

Hvis noen har leste Barry Trotter (parodi på Harry Potter) så er det de to heltene som møtes i humor, magi, ironi og spenning.

Skrevet

Veldig spennende bok. Er absolutt ingen fantasyfan, men denne boken er så annerledes enn alt annet, og det likner heller ikke på det jeg fobinder med fantasy i hvert fall. Anbefales!!!

Gjest Bokgjest
Skrevet

Takk for svar igjen alle damer! Da har jeg startet så får vi se hvor det tar i vei! :)

Gjest Vilja :-)
Skrevet

Denne skal jammen jeg gå igang med også. Ett år siden jeg kjøpte denne boka, på tide at den leses. Har nettopp lest ferdig Forbrytelse og Straff, så kan jo like gjerne ta fatt på en ny murstein :)

Skrevet

Jeg har begynt på den boka, og har lagt den fra meg etter ca 100 sider. Jeg liker fantasy, og har ingen problemer med mursteiner heller. Men denne ble jeg bare ikke helt fortrolig med, så jeg begynte å lese andre bøker i stedet. Mulig jeg plukker den opp, mulig jeg lar den stå...

Catzy

Skrevet

Jeg begynte på den, men leverte den tilbake på biblioteket. Ble alt for kjedelig for meg, selv om jeg liker fantacy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...