Armonia Skrevet 5. januar 2003 #1 Skrevet 5. januar 2003 I dag er det seks månder igen til vi gifter oss :D tiden har gått fort! Skal snart på møte med de som har lokalet for å bestemme blomster og meny. Har forsåvidt blitt enige om hovedrett og desert, men er litt uikkre på forretten. Som hovedrett skal vi ha helstekt indrefilet med salviesaus til dessert hjemmelaget is med bjørnebær. Som forrett er vi litt usikkre, det blir muligens Skalldyrsalat eller Laksetartar.. Noen som har andre gode forslag. Hva skal dere spise??
Gjest Anonymous Skrevet 5. januar 2003 #2 Skrevet 5. januar 2003 Hei. Vi skal ha skinke og melon til forrett Reinsdyrstek til hovedrett og hjemmelaget karamellpudding til dessert. Vi skal også ha spekemat til nattmat. ¨Nikki¨ som ikke har logget seg inn...
Gjest Anonymous Skrevet 6. januar 2003 #3 Skrevet 6. januar 2003 Hei! Vi vurderer fiskesuppe med laks og breiflabb til forrett honningglasert kalvefilet med sesongens grønnsaker til hovedrett hjemmelaget karamelpudding evt. creme brulee til dessert
Imax Skrevet 6. januar 2003 #4 Skrevet 6. januar 2003 Vi er også i startgropen ang. meny, og lurer også litt på forrett. Jeg er kjempeglad i skalldyr og fisk, og synes det hadde vært bra som forrett, da hovedretten skal være kjøtt. Men så er halve svigerfamilien allergisk mot fisk, så da utgår det! Ellers har vi også tenkt is med varme bringebær, men så kom vi på at is er vanskelig å servere (smelter før alle får osv). Noen som har forslag på dessert som ikke er is?
Augustbrud02 Skrevet 6. januar 2003 #5 Skrevet 6. januar 2003 Vi spiste: Forrett: blomkålsuppe (laget av min svigerinne) Hovedrett: reinsdyrsteik med viltsaus og rosenkål, gulerøtter og broccoli Dessert: ostekake (laget av min mor)
monja Skrevet 6. januar 2003 #6 Skrevet 6. januar 2003 Vi har også spikra menyen - vanlig men god..nam nam Forrett: Blomkålsuppe Hovedrett: Oksesteik med poteter og grønnsaker Dessert: Is med varme multer Nå går is fint hos oss, fordi vi bare er 40 til middag, men hva med karamellpuding eller noe sånt da Imax? Den smelter iallefall ikke, og det er knallgodt. Vi skal ha sodd til nattmat (120 stk)
meta Skrevet 6. januar 2003 #7 Skrevet 6. januar 2003 Ellers har vi også tenkt is med varme bringebær, men så kom vi på at is er vanskelig å servere (smelter før alle får osv). Noen som har forslag på dessert som ikke er is? Enig at det er litt dumt med is. I det forrige bryllupet jeg var i fikk vi "saus" istedenfor is.. Vi har lurt litt på om vi skal ha sitronfromasj. Det er friskt og godt.
Gjest Turi Skrevet 6. januar 2003 #8 Skrevet 6. januar 2003 Nå er det kun 4 mnd igjen, og menyen er i boks. Forrett: Melon m/skinke Hovedrett: Kalvesteik med grønsaker og rosmarinkremsaus Dessert: Iskake m/tropiske frukter Dette må jo bare bli godt! Gleder meg.
RoadQueen Skrevet 6. januar 2003 #9 Skrevet 6. januar 2003 Menyen vår blir røkelaks til forrett, hjortestek med poteter og grønnsaker til ohvedrett og desserten blir multekrem og krumkaker.
Tiffany Skrevet 7. januar 2003 #10 Skrevet 7. januar 2003 Hei Her er vår meny: Hvit og Grønn Asparges med parmaskinke og hollandaissaus Hvit Vin: Chardoney 1999 __________ Helstekt Kalvindrefillet med dampede vår grønnsaker, portvinsaus og kokte poteter Rød Vin: Villa Antinori Riserva 2000 __________ Key West Lime Pie med kiwi & melon salat og bringebærsaus Champagne: Veuve Clicquot, Sec Tiffany
gleder meg! Skrevet 8. januar 2003 #11 Skrevet 8. januar 2003 Forrett; Reker på salateng, Hovedrett; Svinestek m/poteter, grønnsaker, surkål og en god saus. Dessert; Iskake m/jordbær. Og hjemmelagde kransekaker! Vi har ikke tenkt å ha nattmat. Hva med dere andre, skal "alle" ha nattmat???
Gjest Nilla Skrevet 9. januar 2003 #12 Skrevet 9. januar 2003 Vi har heller ikke tenkt å ha nattmat. Kanskje blir det satt frem noen fruktfat rundt midnatt, men ellers er vel de fleste mette langt utover kvelden... Det er iallefall min egen erfaring...! Ellers har vi tenkt å ha reinsdyrstek til hovedrett, og is med varme bjørnebær til dessert. Fremdeles usikre på forretten, kanskje melon og skinke. Iallefall noe lett og friskt!
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2003 #13 Skrevet 9. januar 2003 Vi hadde Laksemousse på salatseng til forrett Helstekt indrefilet med gratinerte poteter og sesongens grønnsaker til hovedrett En helt vannvittig god konfekt sjokoladekake med bringebærcoullis og vaniljekrem (angrer ennå på at jeg ikke klarte å spise opp porsjonen min .... :-? )
Lady79 Skrevet 9. januar 2003 #14 Skrevet 9. januar 2003 Heissann!! Menyen vår har vært klar lenge.... slik ser den ut : Røkelaks med lun asparges og smørsaus. Lammecarrè, fløtegratinerte poteter, sjysaus og grønnsaker. Ostekake med jordbær. Vi er ikke helt sikre på hvilken hvitvin vi skal ha til forretten, men til hovedretten skal vi ha Chateau de la Gardine. Tl dessert vet vi ikke om vi fortsetter med rødvinen eller går for en dessertvin. Vi vet ikke om vi skal ha nattmat, men det ser ut som om at vi går bort ifra det. tror vi blir alle mette nokk etter kaffe og kaker seinere på kvelden.... Lykke til alle sammen!!
RoadQueen Skrevet 9. januar 2003 #15 Skrevet 9. januar 2003 Vi skal ha nattmat - det er godt med litt salt utpå natten - men i stedet for den tradisjonelle kjøttsuppen har vi tenkt å sette fram spekesnadder med flatbrød og potetsalat, evt eggerøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå