Nelly Pelly Skrevet 22. juli 2009 #101 Skrevet 22. juli 2009 (endret) Anbefaler Diin i Oslo på det varmeste jeg også Fantastisk trivelige jenter og veldig god hjelp og oppfølging. fant drømmedrømmedrømmekjolen der, en kjole jeg aldri hadde kommet til å prøve om de ikke hadde funnet den frem til meg Hadde ingen god opplevelse på Agape Oslo. Syns jeg ble overlatt til meg selv litt for mye, og mye venting selv om jeg hadde bestilt time. Besøket på brudekjolen i Oslo var så som så. Endret 22. juli 2009 av Nelly Pelly
Gjest Sjokkert Skrevet 22. juli 2009 #102 Skrevet 22. juli 2009 Jeg hadde også bestilt time på Brudekjolen i Oslo, og hadde kjørt 4 timer én vei for å komme dit. Gleda meg masse, men det var null (!) service! Fikk beskjed om å finne de kjolene jeg ville prøve selv. Ingen råd om hvem som passet til meg, og hvorfor/hvorfor ikke. +++++ Sur ekspeditrise (som viste seg å være sjefen der??), som bare så på klokka. Det var tross alt under en time til stengetid.. Jeg følte bare at jeg var til bry, og fikk ingen hjelp eller service. Jeg ble så sjokkert og skuffa at jeg fikk ikke til å klage en gang..
Gjest Veldig fornøyd Skrevet 22. juli 2009 #103 Skrevet 22. juli 2009 Anbefaler House of Brides i København på det varmeste! Veldig bra service, og ærlige ekspeditriser som kom med gode råd og sa hvilke kjoler jeg ikke kledde (og hvorfor)! Å sende kjolen til Norge var ikke noe problem. Og kjolene var billigere enn alle jeg så på i Norge.
Gjest Gjest_Line_* Skrevet 27. juli 2009 #104 Skrevet 27. juli 2009 Froeken Frue i Trondheim var rett og slett fel.
ofelia Skrevet 20. september 2009 #105 Skrevet 20. september 2009 Froeken Frue i Trondheim var rett og slett fel. Rart så forskjellig oppfatning man har. Jeg var innom Frøken Frue, uten å ha bestilt time. Fikk komme inn likevel siden hun som hadde bestilt time ikke hadde dukket opp. Dama var litt "streng", men forsto med engang hva slags kjole jeg tenkte meg. Folk er forskjellige
Gjest Kjempefornøyd gjest Skrevet 22. september 2009 #106 Skrevet 22. september 2009 Jeg hadde ikke bestilt time, og var litt usikker på mottakelsen jeg kom til å få da, hos Agape i Oslo. Men maken til service for ei som faktisk "bare er og titter etter endt arbeidsdag" har jeg aldri opplevd. Ei kjempesøt jente som veiledet oss rundt i havet av hvite kjoler - jeg fikk prøve, med underskjørt, sko og slør, hun kom med tips og kommentarer, og var ærlig (=enig med meg i de ulike kjolene, og sånt liker vi ). De hadde fullt opp, med nye varer som skulle ut i butikken, samt at de hadde (eller kanskje fortsatt har) salg, så jeg ble overrasket over at de bisto sånn til tross for at jeg ikke hadde time der. Jeg skal nå bestille meg ny time, og da skal jeg ta den endelige beslutningen - gleder meg allerede! Så jeg kan på det varmeste anbefale å ta seg en tur hit!
Gjest Gjest_mille_* Skrevet 23. september 2009 #107 Skrevet 23. september 2009 Jeg kjøpte kjole på DIIN i Oslo i Kirkeveien. Veldig flinke til å finne KJOLEN som passet min stil. Anbefales absolutt! Men minus for at det kostet ekstra å få tilpasset kjolen. Det gjøres av en sydame i ved den gamle operaen. Bestilte kjolen i desember og fikk den i mai.
Gjest Løve 81 Skrevet 1. mars 2010 #108 Skrevet 1. mars 2010 Jeg skal gifte meg til sommeren og har derfor fulgt litt med på hva folk har å si om de ulike brudesalongene i Fredrikstad - og før dette innlegget har jeg faktisk kun hørt negativt om Bruden i fokus og dette fra maange personer nå!
Shamira Skrevet 2. mars 2010 #109 Skrevet 2. mars 2010 Hei. Det er en ting som er sikkert. god service betyr salg, dårlig bestyr at man vet at da kommer ordet til å spre seg her inne. men jeg er helt enig. Jeg var på Agape, da vi skulle ha et lite koselig bryllup, men vielse i lokalet. Da kom hun frem med en helt enkel kjole, i kvitt og det var den valget falt på. Prøvde mange typer skjæringer, men alle på Agape i AStavanger var enige at Tube topp er den beste for meg. Men jeg fant ingen kjoler jeg hadde råd til, så derfor fikk jeg sydd min i utlandet og den er bare så flott, har ikke fått den enda, men var i et bryllup i helga der bruden hadde fra samme sted og det er perfekt.
Elensire Skrevet 2. mars 2010 #110 Skrevet 2. mars 2010 oi, så mange dårlige salonger det ser ut som det finnes men nå kan det virke som at jeg er heldig som kan forholde meg til salongene i Bergen når jeg skal ut på kjole jakt. Må også nevne at jeg var med min yngste tante på prøving av kjolen hennes på Brudehuset. Servicen virket super syns jeg. Og selv om jeg bare satt stille og skulle se (turde jo ikke bevege meg så mye blant all tyllen ) så ble jeg oppvartet vel så bra som bruden. jeg ble spurt om meningen av betjeningen, ble tilbydt både vått og tørt, og ble ønsket hjertlig velkommen for å finne festkjole til det aktuelle bryllupet, og selvfølgelig også til å finne egen brudekjole når det ble min tur Så kommer nok til å gå innom der i min jakt. virker som salongene i bergen i allefall har skjønt det brudene her etterlyser...service er veldig viktig i denne bransjen!
silverdoe Skrevet 2. mars 2010 #111 Skrevet 2. mars 2010 Eg kjøpte min kjole på Oksnes i Ålesund, og er kjempefornøgd med servicen der! Eg berre dukka opp der saman med mammaen min og den eine søstra mi, og skulle eigentleg berre kike..og så kom ho eine som jobba der, Betty Ann, og vips prøvde eg kjolar og vips fann eg KJOLEN! :D Ho var hjelpsom og flink og fann ulike kjolar ho kunne tenke at eg passa (eg hadde eigentleg ikkje peiling på kva eg ville ha). Og plutseleg stod eg der, i draumekjolen Det tok ca 7 kjolar Og mamma og søstra mi endte også opp med å kjøpe kjole der den dagen Sidan eg var så nøgd med kjoleprøvinga, så kjøpte vi også brudgomsklede der, og klede til forlovaren hans. Og då fekk vi hjelp av eigaren, og han var også veldig flink. Så eg er kjempenøgd med Oksnes i Ålesund!
Eddah Skrevet 3. mars 2010 #112 Skrevet 3. mars 2010 Jeg planlegger å kjøpe brudekjole i London siden jeg skal bo der i 5 måneder nå til høsten. Jeg synes ekspeditørene på engelske "boutiques" ofte er litt snerpete og nedlatende sånn generelt så derfor gruer jeg meg faktisk litt.. Høres jo helt teit ut - man skal da ikke grue seg til å finne brudekjole! MEn fader heller - skal man bruke 20-30,000 på en butikk så får de dra frem det lille de har av profesjonalitet. Jeg satser på å bli gledelig overrasket!
ablaze Skrevet 3. april 2010 #113 Skrevet 3. april 2010 (endret) Jeg bor i Sandnes og var ute med min mor i Sandnes/Stavanger. Vi var først på Miranda på Kvadrat Kjøpesenter. Her fikk vi veldig god service selv om vi ikke hadde bestillt tid. Damen spurte med en gang hva jeg kunne tenke meg - dvs. hva jeg liker og ikke liker, og så fant hun frem flere kjoler jeg skulle prøve. Hun oppfordret også til å se om vi fant noe selv. Jeg prøvde fem kjoler, men fant ikke noe som sa "pang". Vi var så ute en tirsdags formiddag. Ringte til Agape i Stavanger og bestillte time da de på hjemmesiden sa at det var foretrukket. Da vi kom fikk vi beskjed om å se oss litt rundt alene. Etter hvert så kom damen bort for å hjelpe. Jeg hadde vært inne på nett dagen før og sett gjennom hele 2009/2010 kolleksjonene, og skrevet ned hva jeg ønsket å prøve. Hun tok med seg lista (ca. 10 kjoler) og sa hun skulle se hva de hadde. Av de 10 på lista klarte hun finne 3! Og av de 3 så var 2 av dem str. 42 (jeg er 38). Så jeg måtte prøve flere kjoler som var alt for store. De hadde så og si ingen kjoler inne som var rett størrelse, og jeg fikk bare beskjed om å komme tilbake senere når de hadde fått inn nye. Vi gikk derifra litt sjokkerte og med en følelse av at damen ikke i det hele tatt var interessert i å selge noe. Fremdeles litt i sjokk så tuslet vi ned til Brudesalongen i Stavanger (v/ Breiavatnet). Dette er en liten, koselig salong med meget hyggelig personale. Jeg hadde da fått et bilde for meg på hvilken kjole jeg ville ha. Etter en halv time sto jeg der med kjolen min, og sto med en følelse av at "nå er det jo ikke vits å prøve flere kjoler, for denne er Kjolen"! I tillegg var jeg på brudemesse hvor brudesalongen hadde visning/stand, så jeg fikk 10% av på klær til både meg og ham Kjolen: http://www.weddingdressagency.co.uk/catalogue/wedding_dresses/opulence/opu00003.php Endret 3. april 2010 av ablaze
pandatjej Skrevet 3. april 2010 #114 Skrevet 3. april 2010 Jeg bor i Sandnes og var ute med min mor i Sandnes/Stavanger. Vi var først på Miranda på Kvadrat Kjøpesenter. Her fikk vi veldig god service selv om vi ikke hadde bestillt tid. Damen spurte med en gang hva jeg kunne tenke meg - dvs. hva jeg liker og ikke liker, og så fant hun frem flere kjoler jeg skulle prøve. Hun oppfordret også til å se om vi fant noe selv. Jeg prøvde fem kjoler, men fant ikke noe som sa "pang". Vi var så ute en tirsdags formiddag. Ringte til Agape i Stavanger og bestillte time da de på hjemmesiden sa at det var foretrukket. Da vi kom fikk vi beskjed om å se oss litt rundt alene. Etter hvert så kom damen bort for å hjelpe. Jeg hadde vært inne på nett dagen før og sett gjennom hele 2009/2010 kolleksjonene, og skrevet ned hva jeg ønsket å prøve. Hun tok med seg lista (ca. 10 kjoler) og sa hun skulle se hva de hadde. Av de 10 på lista klarte hun finne 3! Og av de 3 så var 2 av dem str. 42 (jeg er 38). Så jeg måtte prøve flere kjoler som var alt for store. De hadde så og si ingen kjoler inne som var rett størrelse, og jeg fikk bare beskjed om å komme tilbake senere når de hadde fått inn nye. Vi gikk derifra litt sjokkerte og med en følelse av at damen ikke i det hele tatt var interessert i å selge noe. Fremdeles litt i sjokk så tuslet vi ned til Brudesalongen i Stavanger (v/ Breiavatnet). Dette er en liten, koselig salong med meget hyggelig personale. Jeg hadde da fått et bilde for meg på hvilken kjole jeg ville ha. Etter en halv time sto jeg der med kjolen min, og sto med en følelse av at "nå er det jo ikke vits å prøve flere kjoler, for denne er Kjolen"! I tillegg var jeg på brudemesse hvor brudesalongen hadde visning/stand, så jeg fikk 10% av på klær til både meg og ham Kjolen: http://www.weddingdressagency.co.uk/catalogue/wedding_dresses/opulence/opu00003.php Nydelig kjole!! Jeg skal prøve kjoler på Miranda neste helg, gleder meg! Men er litt redd jeg kommer til å bli overveldet av så mange muligheter, hadde du tenkt mye gjennom hva du ønsket deg på forhånd?
ablaze Skrevet 6. april 2010 #115 Skrevet 6. april 2010 Nydelig kjole!! Jeg skal prøve kjoler på Miranda neste helg, gleder meg! Men er litt redd jeg kommer til å bli overveldet av så mange muligheter, hadde du tenkt mye gjennom hva du ønsket deg på forhånd? Nja.. Jeg hadde sett en del på nettet, men fant som regel kjoler jeg ikke ville ha! (det er jo forsåvidt greit å vite det også da!) Men jeg var inne på Maggie Sottero og fant mange flotte kjoler, så utifra det så så jeg fort hva jeg kunne tenke meg. (det er ingen i området her som selger MS - nærmeste er Haugesund) Jeg tror det er viktig å ikke bestemme for mye få forhånd også, for har du litt åpen sinn så er det masse flott selv om det ikke nødvendigvis er det du på forhånd hadde tenkt deg! Det kan også være en idé å ba damen i butikken om å finne noen hun tror du er fin i, for de vet hvilke kjoler de har. Ellers så er det bare å starte i en ende - plutselig står du med kjolen på og føler at det ikke er vits å fortsette å lete Lykke til!
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. april 2010 #116 Skrevet 12. april 2010 Det er en kjent sak at det er endel merkelige damer som jobber i brudekjolebutikker. Har selv vært med jenter som har fått besked om at "nei den kjolen kler deg ikke, så den får du ikke prøve" - he? det er da ikke måten å si ting på, joda, man skal jo yde service ved å hjelpe kundene til å finne rett kjole, men å nekte de å prøve en strapless når det er det de har gått og drømt om? Nei da får de få lov til å prøve, og så får butikken forsøke å finne en kjole som de mener er mere passene og så får kunden få prøve denne også, og så bestemme seg selv! Jeg har for eksempel vært på Solgunn i Lillestøm og fått bakoversveis av innehaveren ikke mindre enn to ganger (av to mulige). Jeg har erfaring som kostymedesigner, og har blikk for hva som passer og ikke passer av snitt i kjoler, og jeg må si at den damen har endel merklige oppfatninger! Vi endte begge gangene med å handle ett annet sted, for å si det sånn,,, Nei, synes dere servicen er dolig, så si i fra, og gå ett annet sted! Jeg har også vært på Solgunn's på Lillestøm to ganger. Første gangen fikk jeg super service av ei dame med mørkt hår... husker ikke navnet hennes, men det virket som om hun virkelig hadde peiling på det hun drev med og jeg hadde verdens beste følelse da jeg dro der i fra med drømmekjolen! (jeg trodde det var HUN som var Solgunn, men i ettertid viste det seg at det ikke var det). Andre gangen jeg var der var for å tilpasse kjolen og da var det nok Solgunn som hjalp meg. Det fungerte helt fint synes jeg selv om jeg likte hun med mørkt hår bedre. Men det er sikkert en kjemi sak. Men jeg er enig i det andre skriver her at siden man legger igjen mange mange tusenlapper så burde virkelig servicen være fantastisk. Det jobber ofte spesielle mennesker på disse salongene og veldig mange av dem burde jekke seg ned noen hakk. Hadde jeg hatt mulighet hadde jeg startet min egen salong med super service!
Amandapus Skrevet 13. april 2010 #117 Skrevet 13. april 2010 Jeg vet mange inkludert meg selv som har kjøpt på nett i norge finn.no feks. mye billigere enn i salonger, men det kommer ann på hvem man kjøper av, hun jeg har bestilt av er det en veninna av meg som har bestilt av før så jeg vet at kjolene er like fine som i salongene om ikke finere!! fordi som henger i salongene har jo blitt prøvd av maaange så de er jo ikke helt nye. Tips sjekk ut denne dama på finn kjempe hyggelig og hjelpsom. http://www.finn.no/finn/torget/butikk/annonse?finnkode=21484317 http://www.finn.no/finn/torget/butikk/annonse?finnkode=21792344&isHoved=true
Brudimexico Skrevet 31. mai 2010 #118 Skrevet 31. mai 2010 Jeg planlegger å kjøpe brudekjole i London siden jeg skal bo der i 5 måneder nå til høsten. Jeg synes ekspeditørene på engelske "boutiques" ofte er litt snerpete og nedlatende sånn generelt så derfor gruer jeg meg faktisk litt.. Høres jo helt teit ut - man skal da ikke grue seg til å finne brudekjole! MEn fader heller - skal man bruke 20-30,000 på en butikk så får de dra frem det lille de har av profesjonalitet. Jeg satser på å bli gledelig overrasket! Hei, Jeg skal til London i sommer og se etter kjole der. Har du noen tips til ok boutiques eller? Med hyggelige folk, ok priser og variert utvalg? Takk takk!
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juni 2010 #119 Skrevet 1. juni 2010 Var og prøvde kjoler på Belle Amie i Bergen (2 dager etter at han fridde ) Servicen der var fantastisk bra. Ble møtt av en sjønn jente (Michelle) og fikk prøve alt mulig (er veldig usikker på hva jeg vil ha). Falt for en kjole spesielt og har aldri fått så mange komplimenter før tror jeg. "Alle" i butikken var borte for å si hvor nydelig jeg var :happy: Det var alt i alt en veldig bra opplevelse, og gjør at jeg gleder meg til å fortsette jakten på den perfekte kjolen. Har lignende erfaring med Belle Amie. Michelle spesielt er veldig flink!
krutta Skrevet 19. januar 2012 #120 Skrevet 19. januar 2012 Må bare skryte av Queen Brudesalong i Lillestrøm! De er kjempe søte damer der, særlig Tonje - hun fant drømmekjolen min! Uten å prakke på, hun så hva som passet meg, min kropp og min stil.. Dessuten var hun ærlig! Jeg fikk prøve så mange kjoler jeg ville og var der i 2 timer - stadig like blid! Det var moro å prøve kjoler hos Queen Solgunns og brudekjolen vil jeg IKKE anbefale! Dårlig service..er alt jeg kan si... Lykke ti1!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå