Gå til innhold

Brudesalonger!

Fremhevede innlegg

Gjest LindaKristin
Skrevet
Jeg var på brudekjolen i Oslo, og selv om jeg hadde bestilt prøvetid fikk jeg veldig dårlig service. Først fikk jeg ikke hjelp før lenge etter at jeg hadde avtalt, fordi damen hjalp en som bare kom innom istede. Så hjalp hun meg ikke å finne frem kjoler, eller finne noe innen stilen jeg beskrev, jeg måtte finne ting selv. (Ikke veldig lett i en butikk full av kjoler, hvor jeg ikke aner hva de har). Så fikk jeg ikke hjelp til å få på kjolene, så jeg fikk ikke sett de ordentlig på, fordi jeg ikke fikk opp glidelåser o.l. I tillegg var de dyre i forhold til andre salonger. Jeg kjøpte ikke kjole der, og vil ikke anbefale salongen til noen andre.

Der var jeg også,hadde bestilt time...Var kjempegira,hadde med meg noen venninner.MØKKA service!Å prøve kjole skal liksom være stas :gråte:

Videoannonse
Annonse
Gjest LindaKristin
Skrevet

Men på Kristins brudesalong på Hamar derimot!! Det var så koselig..Ble behandlet som en dronning:) Damene der var så søte og snille. Jeg hadde gått og siklet over kjolen min leeeenge,skulle vise den til ei venninne.Da vi kom dit,sa hun at det skulle være happyhour dagen etter,med 25% !!Jeg skulle til Lillestrøm den dagen og var nervøs for at kjolen skulle være borte da jeg kom..Men da jeg kom dit,hadde de allerede pakket inn kjolen til meg:) De visste jo at jeg kom for å kjøpe den,men i slike tilfeller er det jo første mann til mølla. Så TAKK til damene på Kristins brudesalong på Hamar-jeg fikk drømmekjolen min til en mye billigere pris:)

PS. De har også ulike avtaler... Brudefølget får 10% på selskapstøy til festen,i tillegg får en bla rabatter hos fotograf og hos en flott blomstersjappe.. :)

Gjest Gjest_Sørlandsbrud_*
Skrevet
i kr.sand er det 3 i sentrum. jeg fikk god service på alle 3 selv om jeg var innom på en lørdag. snefrids hus er litt dyrere enn de to andre, men har et større utvalg.

på agape brud er hun ene utrolig herlig men hun andre er litt mer tilbakeholden. på agape prøvde de forresten å prakke på meg kjoler som var over den prisen jeg hadde sagt som grense, så du burde nok si 2000 kroner mindre enn det du har tenkt, så får du den rette prisklassen. den siste er festsalongen, denne ligger i samme gate som agape, bare litt lenger opp mot elva ( i samme kvartalet) der har de mange kjoler på salg akkurat nå, de er dønn ærlige, hjelpsom betjening og jeg fikk prøve kjole med tiara, sko, smykker og tilogmed en blomsterbukett bare for å få helhetsinntrykket. her får du også låne underskjørt og det er gratis tilpassing ( det er det ikke hos de andre)

Veldig enig med deg her!! Jeg endte opp med kjole fra utlandet - kunne prøve og kjøpe samtidig, veldig enkelt og greit. Var innom Agape først, og Elisabeth som jobber der er supergrei og hyggelig. Var innom senere en gang for å finne slør, da var det litt mer tilbakeholden stemmning der inne.. Endte opp på Festantrekk - kjempeflinke folk der inne. Dampet sløret for meg til jeg var fornøyd - og fant frem dresser som passet perfekt til mann og sønn. Helt topp. Ikke dyrt heller. leie av to sjaketter med tilpasning og alt tilbehør (uten sko) 2750 kr... godt fornøyd med det! Får til og med låne mansjettknapper som passer til =)

Men generelt sett så er jeg enig i all den dårlige kritikken av brudesalonger. De bør virkelig skjerpe seg.. Er rett og slett for dårlig service ute å går der altså. Agape i Oslo var flink da jeg var innom 5 minutter før stengetid. Fikk til og med lov å prøve kjole, selv om de skulle til å stenge på en lørdag.. Fikk hjelp av Kathrine S. selv, så det har vel litt med det å gjøre.. Eierne er vel mer gira på å gi god service enn de ansatte.

Gjest Gjest_marihøna_*
Skrevet

Mamma og jeg var innom Bruden i Fokus i Fredrikstad i vinter, uten å ha bestilt time. Jeg har tidligere hørt om dårlige erfaringer med denne butikken, uten at jeg tenkte på det da vi snakket om å dra dit. Da vi kom inn, sa vi at vi bare ville kikke. Det var to ansatte på jobb, og ei som prøvde kjoler. Ho som ikke var opptatt med kunden spurte hva vi var på utkikk etter, vi sa vi ville titte på brudekjoler, og dermed ble vi plassert i en sofa med en haug permer, og beskjed om at enkelte kjoler måtte vi bestille opptil et år i forveien. Jeg forsøkte å spørre om ho hadde noen 3/4 lange kjoler og at jeg ikke var interessert i Maggie Sottero (det var bare permer herfra vi fikk), men dama bare snudde ryggen til og gikk...! Dermed gikk vi også, uten knapt å ha sett i permene, og vi kommer heller ikke tilbake.

Var derimot på Agape på Hamar tidligere i sommer, stakk innom 10 minutter før de stengte. Fantastisk service! Hun viste meg rundt i butikken, fortalte om de ulike kjolene, og ble ikke mindre ivrig da jeg fortalte at det var mulig at mamma skulle sy brudekjolen min. Riktignok var jeg klar på at jeg ikke skulle prøve, men bare ville kikke; så da var det sikkert greit siden det var så sent på dagen, men forskjellen var likevel enorm mellom de to brudesalongene!

Skrevet

Jeg var hos Abelone - opprinnelig en nettbutikk, men du kan bestille time for prøving av diverse kjoler.

Jeg ble veldig godt mottatt, og de hadde god tid til meg - og min mor og forlover. De to damene som var der, var blide og veldig behjelpelige.

Det var også veldig hyggelige priser der, jeg betalte kr. 7 000,- for min kjole (+ ca kr 1 000,- for underskjørtet).

Vi endte opp med å kjøpe 1 brudekjole, 1 forloverkjole, 1 kjole til mamma og 3 brudepikekjoler + slør, div underskjørt og smykkesett - betalte tilsammen kr. 19 000,-.

• 8 måneder senere...
Skrevet
Jeg var på brudekjolen i Oslo, og selv om jeg hadde bestilt prøvetid fikk jeg veldig dårlig service (...) Så hjalp hun meg ikke å finne frem kjoler, eller finne noe innen stilen jeg beskrev, jeg måtte finne ting selv. (Ikke veldig lett i en butikk full av kjoler, hvor jeg ikke aner hva de har).

Akkurat samme opplevelse! Hold dere unna den butikken.

Jeg hadde vært på Unik uka før, og der var det veldig god service!

Men endte opp med kjole fra Agape- der var det også veldig hyggelige og passe hjelpsomme folk!

Gjest Gjest_Meg_*
Skrevet

Jeg kjøpte min kjole hos Kristins på Lillestrøm, og har bare positive ting å si om dem. (Og jeg håper jeg fortsatt bare har positive ting å si når jeg i april skal dit for å tilpasse kjolen til meg)..

Gjest Fornøydkunde
Skrevet

Jeg kjøpte min kjole på Divakjoler på Os i Hordaland. Jeg hørte om jeg trengte å bestille time, men det trengte jeg ikke. Jeg reiste opp, og ble møtt av ei kjempeblid og serviceinnstilt dame, som fant frem kjoler til meg. Hun hjalp meg å ta de ordentlig på etter at jeg hadde tredd de over meg på prøverommet, og jeg fant drømmekjolen min! + slør og tiara til en billig penge. Kjolen var i min størrelse, så jeg fikk den med samme dag! Forloveren min kjøpte seg også kjole der (hun selger selskapskjoler også).

Hun har desverre ikke syerske i butikk, men samarbeider med ei ikke så langt i fra. Hun hadde også kjempegod service og fine priser på justeringene jeg måtte gjøre.

Jeg fikk ikke hverken champagne eller kjeks, men det hadde jeg ikke forventet, og ikke hadde jeg behov for det heller. Servicen og prisene er mye viktigere!

• 3 måneder senere...
Gjest Gjest_heidi_*
Skrevet

Vil ABSOLUTT IKKE anbefale Brudesalongen i Arendal!!

Jeg hadde bestilt time og kom som avtalt, var der ikke en time en gang, fordi det var rett og slett ikke noe særlig jeg ville prøve.

Utrolig skuffet! butikken var veldig mørk og overfylt med kjoler, det kunne vært greit nok hadde ikke halvdelen av kjolene vært i fra 80 tallet, og da overdriver jeg ikke heller! Det var trangt og rotete og rommet man skulle prøve kjolene i var trangt og vanskelig å komme frem til. Jeg var veldig sikker på hva jeg ville ha og var kanskje en vanskelig kunde, men jeg ville ikke prøve kjoler som var to delt for eksempel fordi jeg ville ikke ha det, så sånn er det jo bare. De jeg valgte ut for å prøve var ikke egentlig noe jeg ønsket, men følte jeg ¨måtte prøve noe. Jeg fikk uansett høre at de var nydelige og visst jeg så skeptisk ut, så var det jo selvfølgelig fordi kjolen var jo litt for stor, så med riktig strørrelse ville det være mye finere!!!

De var for all del hyggelige! men gamle og butikken var rett og slett helt utdatert, har aldri vært så skuffet!

Anbefales virkelig ikke!!!

Skrevet

Ski brud og bli ny er veldig bra. Hvertfall når Britt ekspiderer. Følte meg som en prinsesse og hun forstår at for hver eneste brud er det viktig å behandle dem spesielt!

:) anbefaler på det varmeste

Skrevet

Noen som har postivt/negativt å si om brudesalongene i Bodø eller Mo i Rana?

Er så smått begynt å se på brudekjoler, selv om det er et år til dagen:)

Gjest Gjest_Lena_*
Skrevet

Var på Frøken Frue i Trondheim. Der var det veldig dårleg behandling, glad jeg kom meg ut. Fy da.

Skrevet

Diin i Oslo, Kirkeveien er helt fantastisk! :)

De som jobber der er bare kjempesøte, og jeg liker så godt de merkene de har inne der. Jeg kjøpte brudekjolen min der nå i april, og har vært innom med små spørsmål og for å se på accesoirer osv. etterpå, og de har alltid vært like søte. Anbefales!

Gjest Gjest_janne_*
Skrevet

Var og prøvde kjoler på Belle Amie i Bergen (2 dager etter at han fridde :yvonne: )

Servicen der var fantastisk bra. Ble møtt av en sjønn jente (Michelle) og fikk prøve alt mulig (er veldig usikker på hva jeg vil ha).

Falt for en kjole spesielt og har aldri fått så mange komplimenter før tror jeg. "Alle" i butikken var borte for å si hvor nydelig jeg var :happy:

Det var alt i alt en veldig bra opplevelse, og gjør at jeg gleder meg til å fortsette jakten på den perfekte kjolen.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg kjøpte min kjole på Kristins brudesalong i Lillestrøm, og der var det bare helt SUPER service!!! Fikk hjelp av ei søt jente som het Linn. I tillegg til å være utrolig hyggelig, var hun også kjempeflink til å finne frem de kjolene som passet til meg, og som jeg likte.

Har tildligere vært innom Solgunns brudesalong i Lillestrøm,- og dit anbefaler jeg ingen å gå. Da jeg spurte forsiktig om de førte maggie sottero fikk jeg til svar at det gjorde de ihvertfall ikke. Maggie Sottero var så lite spesielt, og kjedelig, at det kunne jeg så og si få kjøpt på en bensinstasjon...!!! :forvirret:

Hmm.. det var litt morsomt..eller merkelig, spørs hvordan du ser det. Jeg hadde nemlig en HELT OMVENDT opplevelse på Lillestrøm. Jeg hadde bestilt prøvetime på Lillestrøm og da jeg kom dit ble jeg og min forlover først bare overlatt til oss selv til å titte på kjoler. Vi ante ikke hvor vi skulle begynne, de har et stort utvalg av kjoler, men de henger TETT og oversiktelig. Da det endelig kom ei som skulle hjelpe oss var hun lite serviceminded. Mulig hun var nyskilt og pms, ikke vet jeg, men jeg følte ikke at hun hadde peiling på hva hun snakket om. Hun fant bare frem kjoler HUN synes var fine og som jeg visste FØR jeg hadde tatt dem på meg ikke kom til å være aktuell.

Dessuten bad hun meg på en SUR måte at jeg måtte fjerne bh'n. Det er helt greit det, jeg er ikke SÅ sjenert men det var faktisk ter andre bruder i den trange butikken samtidig og hun som hjalp meg var absoultt IKKE diskre med gardinen i prøverommet nei. Jeg satt VELDIG liten pris på å vise puppene mine til de andre i butikken og det er ikke sikkert de satte så pris på å se dem heller!!

Da jeg og forloveren min hadde bedt om å få prøve en viss kjole (for fjerde gang) ble vedkommende bare irritert og sa surt ; ok da!!.. Det viste jeg å være den kjolen som var mest aktuell, men det var ikke KJOLEN..

Vi gikk derifra litt slukøret over den elendige service og endte ved en tilfeldighet på Solgun's. Jeg hadde ikke time men tre blide damer tok imot oss, bløte fra regnet.

Vi merket MED EN GANG at Solgun både liker jobben sin, har masse erfaring og er ærlig!

Hun spurte meg med èn gang hva budsjettet var, hvordan JEG ville at kjolen skulle se ut og hva som ville passe min fasong.

Jeg prøvde først en kjole som var pen men det var ikke kjolen.

Så fant Solgun frem en annen kjole og den var bare helt meg og var virkelig DRØMMEKJOLEN!! Den var virkelig flott!

Jeg hadde ikke trodd at jeg kom til å reise fra Lillestrøm med en kjole men plutselig var vi på tur hjem med drømmekjolen min!

Jeg hadde en virkelig bra opplevelse hos Solgun og kan anbefale henne på det sterkeste.

Gjest amatør
Skrevet

Spørsmål fra en amatør: må en bestille kjoler? Hvor lang tid tar det å bestille? Kan man ikke bare gå inn, kjøpe en kjole og ta den med seg hjem? Ingenting for amatører og impulsive mennesker altså?????

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Spørsmål fra en amatør: må en bestille kjoler? Hvor lang tid tar det å bestille? Kan man ikke bare gå inn, kjøpe en kjole og ta den med seg hjem? Ingenting for amatører og impulsive mennesker altså?????

Jeg kjøpte kjole og tok den med meg samme dagen. (Solguns på Lillestrøm, fantastisk service forresten!).

Du må som regel bestille prøvetime, siden det er mye styr å prøve kjolene. Ikke bare-bare å få de av og på seg, hehe...stakkars mennene våre, hihi!

Om du finner en kjole du liker og de ikke har størrelsen din, må de bestille den, altså få den sydd. Det kan fort være 5 mnd ventetid på dette.

Skrevet

Som regel så må man bestille kjolene ja, med mindre det ikke er en utgått modell (eller en kjole som ikke så mange har ønsket å bestille slik at de vil selge ut prøvemodellen) så ønsker de ikke å selge den de har i butikken. Det kan være alt fra 2 uker til 8-9 måneders bestillingstid. De fleste brudesalonger har drop-in på lørdager, da anbefaler jeg å dra dit rundt åpningstid slik at man slipper å stå i kø og vente på hjelp.

Jeg var først innom Kristin's i Lillestrøm og fikk helt grei hjelp der, hadde bestilt time til prøving og fikk først gå mellom all tyllen og se om det var noe jeg ville prøve... De har altfor mange kjoler der, er umulig å finne fram til noe som helst på egenhånd. Ikke visste jeg helt hva jeg var ute etter heller, dvs jeg fikk prøve kjoler i den stilen jeg trodde jeg ville ha, men de passet meg rett og slett ikke, og jeg synes ikke damen var så vanvittig flink til å finne fram til kjoler som passet meg. Jeg fant heller ikke drømmekjolen der. Men, jeg fikk helt grei service og kunne sikkert dratt tilbake og prøvd flere kjoler.

Dagen etter dro jeg til Brudehuset i Lillestrøm, det var lørdag slik at det bare var drop-in. Det er en mye mindre brudesalong, men til gjengjeld så får man mye enklere overblikk over hvilke kjoler de har. Man blir rett og slett ikke så overveldet. Her fikk jeg kjempeservice, damen (eieren) fant fram kjoler, både de jeg så på selv og andre i samme stil. Endte opp med den kjolen jeg likte best selv før jeg prøvde den. Bestilte den i slutten av februar, fikk den i begynnelsen av juni, noe som var 3 uker før jeg forventet den. Hadde en time med tilpasning, og da jeg skulle hente kjolen så var etpar småting til som måtte fikses, og det gjorde de mens jeg ventet. Tilpasning var inkludert i prisen :) Alt i alt veldig fornøyd, og anbefaler de absolutt :)

Gjest Gjest
Skrevet
Vil ABSOLUTT IKKE anbefale Brudesalongen i Arendal!!

Jeg hadde bestilt time og kom som avtalt, var der ikke en time en gang, fordi det var rett og slett ikke noe særlig jeg ville prøve.

Utrolig skuffet! butikken var veldig mørk og overfylt med kjoler, det kunne vært greit nok hadde ikke halvdelen av kjolene vært i fra 80 tallet, og da overdriver jeg ikke heller! Det var trangt og rotete og rommet man skulle prøve kjolene i var trangt og vanskelig å komme frem til. Jeg var veldig sikker på hva jeg ville ha og var kanskje en vanskelig kunde, men jeg ville ikke prøve kjoler som var to delt for eksempel fordi jeg ville ikke ha det, så sånn er det jo bare. De jeg valgte ut for å prøve var ikke egentlig noe jeg ønsket, men følte jeg ¨måtte prøve noe. Jeg fikk uansett høre at de var nydelige og visst jeg så skeptisk ut, så var det jo selvfølgelig fordi kjolen var jo litt for stor, så med riktig strørrelse ville det være mye finere!!!

De var for all del hyggelige! men gamle og butikken var rett og slett helt utdatert, har aldri vært så skuffet!

Anbefales virkelig ikke!!!

Høres ut som min opplevelse med de også!! Følte hun bare la frem kjoler hun selv likte, ikke hva jeg ønsket!

Skrevet

Jeg har ikke kjøpt kjole enda, men har vært å sett på i de to salongene i Ålesund. I den ene, Oksnes, opplevde jeg dårlig service. Vi fikk knapt se på kjolene. Hos Torunns Drømmekjoler fikk jeg masse hjelp, råd om snitt som passer min kropp osv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...