t-schnuppa Skrevet 5. juli 2007 #61 Skrevet 5. juli 2007 Gjest over der var meg *Emma* Jeg hadde dårlig erfaring her.. Syntes d virket snuskete der og betjeningen virket litt for ivrig etter å påprakke meg kjole.. Endte opp i min frustasjon med å betale depositum for en leiekjole.. D var den aller første kjolen jeg prøvde og følte meg jo fin å sånt,så sa mamma og forloveren at jeg var fin imens hu dama maste fælt( Ikke innehaveren!) . Pluss at jeg var midt i ammetåka. så dumt av meg,men gjor var gjort.. Jeg fikk ikke ta noen bilder av meg selv i den, ikke vite str eller modell eller noe som helst pga konkurranse! Eneste fikk vite var at d var en maggie sottero. Med det samme vi gikk derfra ble jeg småkvalm og satt igjen m en dårlig følelse.. er jo ikke sånn man skal ha d når man har plukket ut "Drømmekjolen". Ble rett og slett skikkelig lei meg.. Så tittet jeg litt på nettet osv fant ut litt om kjolen som var en eldre modell. D hadde forsåvidt ikke gjort noe , hvis dette faktisk var drømme kjolen.. Men som sagt d var den ikke fant jeg fort ut. Så et par dager senere oppsøkte jeg Ski brud og bli ny senter, og hun sa at jeg burde ha angrerett siden det var innenfor 14dager, eller at event det depositumet kunne je få brukt på heller en brudepikekjole, eller undertøy el.l.. Derfor tok vi igjen kontakt med fredrikstad,denne gang ved innehaveren. Vi Var hyggelige og høflige å prøvde å legge frem saken, men før vi kom til poenget, ble vi meid ned med d ene og det andre.. hun kjeftet og smalt og var utrolig uhøflig rett og slett ufin!! Fikk helt sjokk og endte opp med å si at hun kunne stryke den kjolen fra navnet mitt! Før vi la på røret! Makan til dårlig kundebehandling har jeg ALDRI vært borti! Jeg Jobber selv i service yrket, og sånn som dette skal ikke forekomme! Blir såå sint! . Hadde de vært hyggelige og fortalt meg at d desverre var umulig, så hadde jeg ikke reagert på d.. var jo tross alt jeg som handlet uten å tenke nøye igjennom, men prinsippet er at den behandlingen vi fikk var heelt forferdelig! Vel, d endte opp med at jeg tapte 1000kr der, men i gjengjeld fant jeg drømmekjolen i ski, 2007mod til 8500kr! Den blir min til odel og eie da Jeg vil anbefale Ski på det varmeste, der var de så hyggelige og behjelpelige.. de ba meg tilogmed ikke forhaste meg, men gå hjem å tenke over det før vi bestilte! Super hyggelige Så nå er kjolen snart her og dagen er bare 6uker unna... som jeg gleder meg! Mitt råd er, styr unna denne salongen i fredrikstad hvis du virkelig vil ha den service og vennligheten du fortjener i forkant av en slik dag
t-schnuppa Skrevet 5. juli 2007 #62 Skrevet 5. juli 2007 Prøv Ski Brud og Bli Ny i Ski. De er kjempehyggelige og hjelpsomme. Er jo ikke så langt å dra fra Fredrikstad og dit! Var denne jeg skulle sitere... nemlig denne salongen d gjaldt. Fokus
t-schnuppa Skrevet 5. juli 2007 #63 Skrevet 5. juli 2007 Herregud, dette ble visst bare surr... Det jeg mente med det hele ; Styr unna Bruden i Fokus .. Dama er ei møkkakjerring uten service instinkt! Derimot all honnør til Britt på Ski!
måneperle Skrevet 5. juli 2007 #64 Skrevet 5. juli 2007 Er det en forutsetning at man må ha en dårlig personlighet for å kunne jobbe i brudesalong?? Jeg (og jeg har hørt mange rare historier fra andre) har dårlig erfaring med FrøkenFrue i Trondheim. Merkelig betjening og merkelig kundebehandling!! Må likevel si at jeg forstår at man må bestille time for prøving og at man ikke kan prøve kjolene alene. Vi snakker tross alt om kostbare varer som noen skal bruke mange mange penger på, og da er det greit at de vil ha litt oppsyn med hvordan kjolene behandles
Frey Skrevet 5. juli 2007 #65 Skrevet 5. juli 2007 Jeg (og jeg har hørt mange rare historier fra andre) har dårlig erfaring med FrøkenFrue i Trondheim. Merkelig betjening og merkelig kundebehandling!! Frøken Frue i Trondheim berger til tross for sin dårlige kundebehandling fordi de er de eneste i byen som fører Maggie Sottero siden MS er så populære for tiden. Agape i Trondheim er og litt såder når det gjelder service.
Saeria Skrevet 5. juli 2007 #66 Skrevet 5. juli 2007 En skulle nesten tro at forbrukerrådet ville tatt en titt på opplevelsen folk har hatt på bruden i fokus og ymse andre steder. Å risikere å sitte uten kjole og i tillegg få kjeft?!? Nei da hadde forbrukerrådet vært next for meg.
Kath Skrevet 5. juli 2007 #67 Skrevet 5. juli 2007 Jeg må si jeg er sjokkert over hvilke behandlinger noen av dere får her! Jeg var på brudekjolesalg i Oslo, hvor jeg ikke helt fikk følelsen som jeg ville ha når enn endelig er ute på slik shopping, så jeg og min forlover reiste til Kristins i Lillestrøm (hadde hørt mye positivt) en lørdag, vi visste ikke åpningstidene og kom 1/2 time før de stengte. Vi tittet litt og en hyggelig dame lurte på om vi skulle prøver kjoler, og hjalp oss utover deres åpningstider Prøvde MANGE kjoler, men ble usikker, så vi avtale å komme innom en annen dag! Så en tirsdag 2 uker senere troppet vi opp (med mamma, søstre og forlover ) Og fikk kjempehjelp! Hun dro på meg mange ulike kjoler og fant til slutt DRØMMEKJOLEN (Maggie kjole ! Den ble betalt og bestilt. Etter 4 måneder ringte de og så den var kommet! Jeg dro ned, prøvde, den satt som et skudd! De steemet den og ga meg mange gode oppbevaringstips! I April var vi innom og bestilte dress til gutten min! Fikk masse god hjelp med å finne akkurat den riktige dressen, selv om det var lørdag og fullstendig kaos i butikken! De ringte 1 måned etter og sa den var kommet og vi måtte bare komme en dag innom det passet. Vi reiste ned til Lillestrøm og i det vi nærmet oss kom jeg til å tenke på "hmmm. har ikke de stengt på onsdager??!" og da vi kom frem så hadde de jo det! *dumme* meg! Men, eieren var der og siden det var gutten min som skulle ha hjelp sa han at vi kunne komme inn "SERVICE" (hadde det vært meg kunne han dessverre ikke hjelpe, da han styrte herrene)! Så der stod vi helt alene med full service ved tilpassning av dress og nede virret det vaskepersonell Den var ferdig tilpasset etter 1 uke eksagt! Sist uke prøvde jeg kjolen med det nye underskjørtet mitt og *kløna* meg klarte jeg å revne kjolen i sømmen bak (dumme dumme meg!) Jeg ringte, og de ba meg komme dagen etterpå. Jeg reiste ned og på 10 minutter hadde hun fikset kjolen og steemet den for meg!!! Og de tok ingen betaling for det! Så, jeg har vært veldig heldig med valg av brudesalong! Alle jeg kjenner har også bare hatt positive erfaringer med Kristins. Solgunns skal jeg ikke begi meg innpå å snakke om.... huff kan jo nevne at på 20 min i den butikken klarte innehaveren og kalle venninna mi for en kjedelig grå mus og feit Kath
nygarda Skrevet 22. juli 2007 #68 Skrevet 22. juli 2007 Akkurat her har faktisk hun loven på sin side. Selger har ingen plikt til å gi penger igjen,dersom man ikke avtaler deponering. Faktisk har hun ikke plikt til å la deg bytte i andre str eller andre varer heller, det er bare blitt veldig vanlig praksis i mange butikker.. Jeg er forøvrig enig med deg i at hun utviste særdeles lite smidighet og dårlig service, så selv om hun ahr loven på sin side, er jeg ikke enig i at hun håndterte situasjonen på en god og kundevennlig måte.. Er du sikker på det? Så lenge man har kvittering har man vel lov til å bytte? Angrefristlov eller kjøpslov? Uansett... Det er den dårlige oppførselen som er poenget her, og jeg ser at mange har samme opplevelsen. Jeg vurderer å kontakte TV2 hjelper deg, be dem se på brudesalonger generelt. Tror det trengs.
Frey Skrevet 22. juli 2007 #69 Skrevet 22. juli 2007 Angrefrist gjelder kun for postordre og nettkjøp, ikke kjøp over disk. man har ikke krav på penger tilbake om man ombestemmer seg så lenge det ikke er avtalt deponering.
Transe Skrevet 28. juli 2007 #70 Skrevet 28. juli 2007 Hei. Var i Trondheim og så på brudekjole. Frøken Frue var ikke mye intressert å vise frem noen kjoler. Kunne bestille time og komme tilbake, men det fristet ikke meg. Prøvde brudekjole på Pilus og Exellente men fant ikke noe som passet meg. Grei betjening.Hos Eva Brud på Heimdal var det topp betjening. Den siste (nr 8) jeg prøvd passet utmerket. Den var nettop utleigd så den måtte renses. Drar tilbake der om en uke så er drømmekjolen i havn.
Stine66 Skrevet 28. juli 2007 #71 Skrevet 28. juli 2007 Herremin, at det går an. Du verden så glad jeg er for at jeg skal ha min kjole sydd til meg, så vet jeg at jeg får god service i alle fall!!
MayaM Skrevet 28. juli 2007 #72 Skrevet 28. juli 2007 (endret) Jeg har bare positivt å si om Kristins i Lillestrøm. Etter 3 besøk og mange kjoleprøvninger, fant jeg drømmekjolen. Den butikken yter service i hvertfall. Endret 28. juli 2007 av MayaM
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2007 #73 Skrevet 29. juli 2007 Jeg har bare positivt å si om Kristins i Lillestrøm. Etter 3 besøk og mange kjoleprøvninger, fant jeg drømmekjolen. Den butikken yter service i hvertfall. Jeg var ikke like begeistert. De er koselige, men man har ikke muligheten til å ta bilde og de er overpriset i forhold de andre salongene hvor jeg har kikket på akkurat den samme kjolen.
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2008 #74 Skrevet 14. juli 2008 Ser at Bruden i Fokus har fått litt pepper ovenfor. Må vel bare stille meg i rekken av misfornøyde kunder. Skal gifte oss om ikke altfor lenge , men skulle leie forloverkjole først til et annet bryllup. Bruden i Fokus kunne ikke levere kjole med sjal i samme farge slik som de hadde lovet. Jeg må nå ut og kjøpe/leie ny kjole i all hast, men butikken nekter å tilbakebetale depositum. Dette til tross for at de ikke klarer å levere det settet jeg ble lovet. Det virket ikke som de var særlig interressert i å finne noen gode alternativer til meg heller. Har hørt flere som har sagt at betjeningen virker grinete der, men denne gangen var de direkte uforskammet. Kommer nok til å klage til Forbrukerrådet nå. Huffameg...! Kan bare anbefale alle å styre lengst mulig unna denne butikken.
Gjest Gjest_Josefin_* Skrevet 14. juli 2008 #75 Skrevet 14. juli 2008 Jeg har ikke positive erfaringer med Kristins Brudesalong. Altfor mye kluss, og altfor få unnskyldninger.. De klarte å bestille feil størrelse til meg - og det på tross av at jeg ved bestilling gjorde et skikkelig poeng ut av hvilken størrelse jeg var. De opererte nemlig med to ulike størrelsessystemer i butikken - den størrelsen som stod på kjolen og den størrelsen det tilsvarer her i Norge. Slikt skaper forrvirring! Jeg fikk ingen unnskyldning. Både jeg og min forlover hadde tatt fri en halv dag for å reise til Lillestrøm og få kjolen tilpasset. Og så sier de bare surt at "ops, det var visst feil". På toppen av det hele klarte de å prøve å selge meg den altfor store kjolen. Påstod at en mindre ville bli altfor liten. Arg. Men jeg gikk ikke i den fella. Det kjedelige var jo at det da var for seint å gå til en annen butikk. Det er noen ganger veldig greit å ha god tid når man skal kjøpe brudekjole. Totalt tok det meg 7 mnd. fra jeg bestilte til jeg fikk kjolen i riktig størrelse.
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2008 #76 Skrevet 14. juli 2008 Har handlet fra dittbryllup.nu... lille sys min å. Aldri noen problem der. VAr gang fikk vi kaffe, saft, kakker osv.. to barn var med oss, og da fikk dem se på dvd og popcorn Dama var Svensk. Kunne ikke tenkt meg noen bedre butikker enn hovedstaden, men det fantes det på Dokka! Jeg vet ikke hvordan jeg skal få fullrost Hu (Dorotea ) Jeg kommer garantert til å kjøpe flere kjoler der og har bare positive erfaringer med dem/hun anbefaller ta en tur
Gjest Magica de Spell Skrevet 14. juli 2008 #77 Skrevet 14. juli 2008 Jeg har bestilt min kjole fra Eden brud i Oslo, og er strålende fornøyd med servicen der (har ikke fått kjolen enda). Har imidlertid vært innom to ganger for å prøve kjoler, og fått fantastisk god hjelp begge gangene. Ikke overfylt med kjoler der, men bra utvalg. Luftig lokale, og de setter av god tid til hver kunde (det lønner seg å bestille time). Følte de var opptatt av å finne en kjole jeg villle bli fornøyd med. Brudekjolen på Egertorget i Oslo synes jeg imidlertid var en selsom opplevelse. Enormt utvalg, noe som ble litt vel mye for meg, hehe... Og servicen var utrolig dårlig!! Hadde bestilt time, men fikk fint lite hjelp. Utrolig glad for at jeg hadde med meg forloveren min, for det var ikke snakk om å hjelpe til med å få på kjolene. Trangt og klamt, vannvittig mye mennesker. Fikk nesten følelse av å være på januarsalg
*Emma* Skrevet 15. juli 2008 #78 Skrevet 15. juli 2008 Har hørt flere som har sagt at betjeningen virker grinete der, men denne gangen var de direkte uforskammet. Kommer nok til å klage til Forbrukerrådet nå. Huffameg...! Kan bare anbefale alle å styre lengst mulig unna denne butikken.Uforskammet ja....hun slangjopå røret da jeg snakket med henne*himler m øynene*
Saeria Skrevet 15. juli 2008 #79 Skrevet 15. juli 2008 For noen skrekkelige historier! JEg synes jeg bare har hørt negative ting om Bruden i fokus, og jeg har vært på forumet et par år og lest litt dann og vann. Kanskje noen burde vise h*n som eier hvor mye kritikk de får.
Gjest Gjest_Belinda_* Skrevet 16. juli 2008 #80 Skrevet 16. juli 2008 Har handlet fra dittbryllup.nu... lille sys min å. Aldri noen problem der. VAr gang fikk vi kaffe, saft, kakker osv.. to barn var med oss, og da fikk dem se på dvd og popcorn Dama var Svensk. Kunne ikke tenkt meg noen bedre butikker enn hovedstaden, men det fantes det på Dokka! Jeg vet ikke hvordan jeg skal få fullrost Hu (Dorotea ) Jeg kommer garantert til å kjøpe flere kjoler der og har bare positive erfaringer med dem/hun anbefaller ta en tur Det har jeg å. Absolut som du sa. Glad og hjelpsom. Dem oppdaterer nå masse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå