Kykkelikokos Skrevet 16. september 2006 #41 Skrevet 16. september 2006 Jeg kjøpte kjolen min hos Agape i Oslo. Ble litt skuffet da jeg var der. Jeg prøvde å bestille time, men det var så fullt så de ba meg om å bare stikke innom, så skulle jeg få den hjelpen jeg trengte. Da jeg kom så pekte de ut kjolen (jeg hadde bestemt meg for kjole, men ville prøve en gang til for sikkerhetsskyld) jeg ønsket. Siden de bare hadde den i str 38 i champagne (jeg skulle ha ivory, men det hadde de ikke), så mente hun i butikken at jeg skulle prøve den i sølv i str 34. Tok den på og gikk ut for å få hjelp.. men da var damen sporløst forsvunnet (opptatt med en annen kunde). Ventet en stund.. og litt til.. men ingen kom. Så jeg tok den bare av igjen. Det ga ikke akurat samme følelsen å ha på seg en kjole i sølv. I tillegg fikk jeg ikke hjelp til å holde den oppe/sette nåler i så den satt. Betjeningen var hyggelig mens de var tilstede, men jeg følte meg forbigått. De så meg aldri i kjolen, men mente jeg burde ha str 32. Har bestilt den i den, og håper virkelig den passer.. De hadde ikke skredder der, så man må gå til en annen skredder. Det synes jeg er dårlig.
nygarda Skrevet 17. september 2006 #42 Skrevet 17. september 2006 Jeg var også innom hos Bruden i Fokus og fikk god service. Hadde ikke bestilt time eller noen ting, men fikk prøve så lenge jeg ville. Tror det var innehaveren som var der. Det så ut som hun ble litt utålmodig etter hvert, så hun var ikke smørblid hele tiden. Men jeg er likevel fornøyd så langt. Så ingen skitne eller ødelagte kjoler. Og jeg skulle også få med underskjørt i prisen. Kanskje de har skjerpet seg, at tiden med dårlig service og ødelagte kjoler er forbi?
Kykkelikokos Skrevet 17. september 2006 #43 Skrevet 17. september 2006 Jeg hadde ikke synes det var noe koselig om butikkpersonalet ble utolmodig. Man er da trossalt betalende kunde.
BIRE Skrevet 18. september 2006 Forfatter #44 Skrevet 18. september 2006 Man får bedre service i en sko butikk enn en bryllups butikk er i hvertfall min mening, noen har møtt disse personene på deres gode dag og fått god service. BRA for dere ,men stort sett er det dårlig servise,når du tenker på hvor mye penger du legger ned der og hvor viktig denne dagen er for deg og din kjære. Bire
nygarda Skrevet 18. september 2006 #45 Skrevet 18. september 2006 Ja, jeg er helt enig i at servicen generelt virker å være elendig. Og man bør kunne forlange hyggelig betjening som hjelper oss med alt vi ønsker... Hun var litt utålmodig ja, men likevel var det en trivelig opplevelse for meg og forloveren min. Jeg brydde meg ikke så mye om at dama virka stressa, jeg ville se meg selv i alle vinkler i den nydelige kjolen og være helt sikker på at det var den rette.
marsy Skrevet 18. september 2006 #46 Skrevet 18. september 2006 Jeg har ihvertfall hatt en fantastisk fin opplevelse på Brudekammerset i Horten i dag. Kjempeservice fra Guro, og jeg fant en fantastisk kjole på salg
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #47 Skrevet 18. september 2006 Det er en kjent sak at det er endel merkelige damer som jobber i brudekjolebutikker. Har selv vært med jenter som har fått besked om at "nei den kjolen kler deg ikke, så den får du ikke prøve" - he? det er da ikke måten å si ting på, joda, man skal jo yde service ved å hjelpe kundene til å finne rett kjole, men å nekte de å prøve en strapless når det er det de har gått og drømt om? Nei da får de få lov til å prøve, og så får butikken forsøke å finne en kjole som de mener er mere passene og så får kunden få prøve denne også, og så bestemme seg selv! Jeg har for eksempel vært på Solgunn i Lillestøm og fått bakoversveis av innehaveren ikke mindre enn to ganger (av to mulige). Jeg har erfaring som kostymedesigner, og har blikk for hva som passer og ikke passer av snitt i kjoler, og jeg må si at den damen har endel merklige oppfatninger! Vi endte begge gangene med å handle ett annet sted, for å si det sånn,,, Nei, synes dere servicen er dolig, så si i fra, og gå ett annet sted!
Wonders Skrevet 22. april 2007 #48 Skrevet 22. april 2007 du var heldig nygarda, Bruden i Fokus innehaveren tenkte vel sitt... Har du vært der igjen?
*Emma* Skrevet 22. april 2007 #49 Skrevet 22. april 2007 (endret) Og nå vil jeg gjerne få trekke tilbake mitt positive "inntrykk" av Bruden i Fokus. Makan til sur og ekkel RØY skal man lete lenge etter. Da jeg hentet kjolen min i februar i år skulle de etter hennes VELDIGE skryt ha sydd fast alle løse perler og tråder og den skulle være som ny....det var den slettes ikke. Det var mange løse perker og tråder stakk ut både her og der. Da jeg ringte for å klage + finne ut når jeg kunne hente underskjørtet hun hadde sagt jeg kunne låne) er det første hun sier at da jeg hentet den hadde de glemt å charge meg for søm!!! Da jeg kjøpte den sa hun at det var inkludert! Nei det hadde hun aldri sagt og det måtte jeg jo forstå at jeg ikke kunne få. Da jeg klaget på jobben ble hun DRITSUR og sa at jeg ikke kunne forvente at den var som ny når jeg kjøpte brukt kjole. Det var jo HUN som skrøyt og skrøyt over at den skulle bli som ny!! Jeg var heldig som hadde fått MS kjole til 11.000! Jeg prøvde å si at de koster 10-12.000 nye så så innmari heldig hadde jeg ikke vært...åjo for det var mye bedre kvalitet på de gamle kjolene. De hadde sluttet å lage dem sånn fordi de ble for dyre da og ingen ville kjøpe dem.... Så sier hun at ja du får komme tilbake med den da så vi kan se på den igjen - hadet. Jeg sier at nei det har jeg ikke tid til for vi reiser snart - jeg vil bare vite når jeg kan hente underskjørtet du sa jeg kunne låne....(jeg hadde egentlig tenkt å kreve penger tilbake fordi kjolen var stygg flere steder men orket ikke mere da hun mente jeg skylte henne penger )Så sier hun igjen...ja du får komme til uken - hadet også LEGGER HUN PÅ!!! Jeg var så sinna...snakk om frekkhet! Man legger vel ikke på når man snakker med en kunde vel??? Needless to say jeg lånte underskjørt av ei venninde og viser meg aldri der igjen!!! Endret 22. april 2007 av *Emma*
Gjest Frk Åberg Skrevet 22. april 2007 #50 Skrevet 22. april 2007 Jeg skal egentlig ikke kjøpe vanlig brudekjole, men tenkte jeg kunne prøve litt likevel, bare for å se hva som er. Jeg fikk helt avsmak av å gå innom de to brudesalongene jeg fant. Særlig det ene stedet, så fikk jeg knapt gå innom døra fordi jeg ikke hadde time. Og det var ikke noe vits i å se, siden jeg ikke kunne prøve. Jeg ba likevel om å få komme inn. Huff, nei, likte ikke de damene som jobbet der og hele stemningen. Liker ikke typiske butikk-damer i 50-60-årene - de er ofte så bedrevitende.
rsa Skrevet 23. april 2007 #51 Skrevet 23. april 2007 Jeg har bare vært innom Eden i Oslo, men har til gjengjeld vært der hele TO ganger Og da fikk jeg god service. Den andre gangen jeg var der hadde jeg ikke bestilt time, og det var tre andre vordende bruder der. Men jeg fikk komme og prøve kjolen jeg hadde pekt meg ut, og fikk masse hjelp. Både med brudekjole, selskapskjoler, undertøytips og tilbehør. Damen som hjalp meg skravlet til og med så mye at venninnen min var litt overveldet da vi kom ut. Nå har jeg bestemt meg for å få kjolen sydd fra "scratch", og skal bruke Goddess i Oslo. Husker plutselig ikke hva eieren heter, men hun er utrolig koselig, og veldig hjelpsom.
Gjest Camma Skrevet 23. april 2007 #52 Skrevet 23. april 2007 Litt off topic her... men jeg blir helt forferdet over hvordan servicen i en del salonger ser ut til å være! Jobber selv deltid i en butikk der en del av profilen utad er at man skal få ekstra god service i denne butikken! Kunden har alltid rett!! Om jeg får en kunde som vil prøve str 36 i en bukse, enda det er klart at vedkommende må ha minst 42, så får personen selvsagt prøve str 36. At det er ekstra jobb for meg er helt irrelevant slik jeg ser det! Jeg kommer selvsagt med tips og råd omkring hva jeg synes vedkommende kler av farger og fasonger, men det er jo alltid kunden som til slutt bestemmer!! Min jobb er å være blid, høffelig og hjelpsom, uansett om jeg har en dårlig dag - det skal ikke gå ut over kunder!! Ser ut til at det kan være tingen å starte en brudesalong med GOD service til ALLE kunder - uansett timebestilling eller ikke! Håper noen har startet en slik salong til jeg en dag skal handle brudekjole!
Modesta Skrevet 23. april 2007 #53 Skrevet 23. april 2007 Jeg har prøvd kjoler i både Bergen og Haugesund, og forskjellen var enorm! Det første stedet jeg var innom var Belle Amie i Bergen. Der ble vi møtt med verdens største smil, tilbud om kaffe og fantastisk service! Både mamma og jeg stortrivdes og det var tilslutt der jeg kjøpte kjole. Var også på Brudehuset i Bergen og også der var det god service og godt utvalg. Så kom turen til Haugesund. Vi bestillte time på Auds brudesalong og møtte presis opp. Fikk da en krass bemerkning om at det var da volsomt så tidlig vi var ute! Til en bestillt time.....? Men vi fikk nå komme inn da.. Så pekte hun mot veggen de kjolene hang og sa at det var det de hadde og om jeg hadde tenkt på noe spes. Kikket på kjolene på egenhånd og valgte ut to jeg ville prøve. Fikk hjelp til å hoppe inn og ut av kjolene, men det var det, ellers var hun opptatt ved disken. Gikk etter kort tid for å si det sånn. Var kjempeskuffet over både service og utvalg der! Men ser jo at jeg har vært "heldig" i forhold til mange andre! Til den prisen de skal ha for kjolene synes jeg det er helt utrolig at man ikke får service med på kjøpet. Dersom jeg skal legge i igjenn over 10 000 kr et sted får de i det minste smile til meg og ikke få meg til å føle det som om jeg avbryter dem midt i noe viktig!
Kykkelikokos Skrevet 23. april 2007 #54 Skrevet 23. april 2007 Jeg har god erfaring med både Brudehuset i Bergen og Brudekjolen i Oslo De som selger Unitybridekjoler i Bergen også, forresten.
nygarda Skrevet 4. juli 2007 #55 Skrevet 4. juli 2007 (endret) Jeg vil endre på det jeg har skrevet over her om Bruden i Fokus, og advare alle andre mot å dra dit. Jeg opplevde det helt ok da jeg prøvde kjolen, men med en gang den var betalt og jeg hadde innvendinger på et eller annet var det slutt på all service og velvilje. Lise, som eier butikken, er ei sur kjerring som nekter å vise noen som helst smidighet. Det første jeg reagerte på var da jeg ville levere skoene jeg hadde kjøpt. Jeg ville ikke bytte dem, jeg ville handle andre sko et annet sted. Men hun nektet å gi meg pengene tilbake, jeg fikk kun bytte i en annen størrelse. Slik et vel ikke lov? Så kom tiden da kjolen skulle sendes. Jeg bor i Trondheim, så avtalen var at ei venninne av meg skulle hente den, dersom det passet. Hvis ikke skulle de sende den, det var ikke noe problem den gangen jeg prøvde kjolen. Det ble sånn at de måtte sende den. Men det viste seg at hun kunne ikke sende den før i går, tirsdag, og da trodde hun jeg ville ha den på fredag. TRODDE! Man må jo ha kjolen til sitt eget bryllup! Jeg sendte henne en meget irritert fax (hun bruker ikke internett og mail nei), og sa at da må de skjønne at kjolen må sendes ekspress, jeg kan ikke stå der fredag før bryllupet uten kjole. Så de gikk med på det, etter en del surmuling. I dag fikk jeg kjolen, heldigvis. Men i kveld kom jeg på at jeg har jo ikke fått veska som hører med. Nå har jeg mobilnr hennes, pga at hun sendte meg en sms tidligere, så jeg sendte mld og ba henne sende veska. Da fikk jeg en rekke meldinger med overhøvlinger over at jeg hadde sagt at jeg kun manglet kjolen og bla bla. (Kjolen var ikke klar da venninnen min skulle dra fra Fredrikstad, men hun måtte hente slør og tiara, for de visste ikke hvilke jeg hadde reservert! )Etterpå fikk jeg en sms av henne der hun spurte om jeg nå hadde sløret og tiaraen, og kun manglet kjolen. Jeg svarte ja på det, men jeg kom ikke på det med veska. Det burde jo hun vite som leier ut, og driver med dette hver dag! Og istedet for å kjefte på meg for at jeg ikke sa det før, så må hun jo bare si ok, og sende den! Så nå sender hun den, men jeg må selvsagt betale for det. Puh. Godt å få det ut. Ikke dra dit jenter. Endret 4. juli 2007 av nygarda
Frey Skrevet 4. juli 2007 #56 Skrevet 4. juli 2007 Jeg føler med dere jenter! Tror jeg hadde blitt rimelig stressa om det hadde vært meg. Og jeg er heller ikke den som holder kjeft så hadde de også fått hørt det om jeg hadde fått dårlig service... Selv har jeg kjøpt kjole hos Lises brudesalong på Melhus utenfor Trondheim, og har fått en helt fantastisk service!
flickan Skrevet 4. juli 2007 #57 Skrevet 4. juli 2007 Det første jeg reagerte på var da jeg ville levere skoene jeg hadde kjøpt. Jeg ville ikke bytte dem, jeg ville handle andre sko et annet sted. Men hun nektet å gi meg pengene tilbake, jeg fikk kun bytte i en annen størrelse. Slik et vel ikke lov? Akkurat her har faktisk hun loven på sin side. Selger har ingen plikt til å gi penger igjen,dersom man ikke avtaler deponering. Faktisk har hun ikke plikt til å la deg bytte i andre str eller andre varer heller, det er bare blitt veldig vanlig praksis i mange butikker.. Jeg er forøvrig enig med deg i at hun utviste særdeles lite smidighet og dårlig service, så selv om hun ahr loven på sin side, er jeg ikke enig i at hun håndterte situasjonen på en god og kundevennlig måte..
Gjest 3llie Skrevet 5. juli 2007 #58 Skrevet 5. juli 2007 Jeg kjøpte min kjole på Christiane på Tjøme. Super dame, veldig serviceinnstilt. Fikk masse hjelp med kjoler og alt av tilbehør.
*Emma* Skrevet 5. juli 2007 #59 Skrevet 5. juli 2007 Nygarda - ja der ja, akkurat som minopplevelse!! Samme dama jeg snakket med. Blid som en sol v prøving og lovte ihytt og pine...men når det kom til stykket og bryllupet nærmet seg var det slutt på servicen (ref mitt innlegg over). Møkkakjerring!!!
Gjest HeidiO Skrevet 5. juli 2007 #60 Skrevet 5. juli 2007 Jeg har prøvd kjoler i både Bergen og Haugesund, og forskjellen var enorm! Det første stedet jeg var innom var Belle Amie i Bergen. Der ble vi møtt med verdens største smil, tilbud om kaffe og fantastisk service! Både mamma og jeg stortrivdes og det var tilslutt der jeg kjøpte kjole. Var også på Brudehuset i Bergen og også der var det god service og godt utvalg. Så kom turen til Haugesund. Vi bestillte time på Auds brudesalong og møtte presis opp. Fikk da en krass bemerkning om at det var da volsomt så tidlig vi var ute! Til en bestillt time.....? Men vi fikk nå komme inn da.. Så pekte hun mot veggen de kjolene hang og sa at det var det de hadde og om jeg hadde tenkt på noe spes. Kikket på kjolene på egenhånd og valgte ut to jeg ville prøve. Fikk hjelp til å hoppe inn og ut av kjolene, men det var det, ellers var hun opptatt ved disken. Gikk etter kort tid for å si det sånn. Var kjempeskuffet over både service og utvalg der! Men ser jo at jeg har vært "heldig" i forhold til mange andre! Til den prisen de skal ha for kjolene synes jeg det er helt utrolig at man ikke får service med på kjøpet. Dersom jeg skal legge i igjenn over 10 000 kr et sted får de i det minste smile til meg og ikke få meg til å føle det som om jeg avbryter dem midt i noe viktig! Helt enig idet du beskriver om Auds brudesalong i Haugesund!! Makan til dårlig service skal man lete lenge etter. Jeg kommer fra Haugesund selv, og her er det to butikker å velge mellom; Auds brudesalong og Amor. Jeg kom innom Auds bare for å titte littegranne, og da jeg kommer inn blir jeg møtt med "vi stenger om ti minutter, så vær kjappe". Søsteren min ble helt forvirret, for hun hadde tenkt å se på selskapskjoler der inne. Hun fikk prøvd en kjole etter en del sure bemerkninger, men når hun holdt på å prøve kom de plutselig inn i prøverommet og skulle hente ting der inne, uten forvarsel, og uten å spørre om det var greit. Deretter sa de til en annen kunde at hun i prøverommet (les min søster) ikke passet kjolen i det hele tatt for den var for liten til henne (hun er str. 36 og kjolen 34- ingen grunn til å hyle ut over hele butikken for det, hun ville jo bare se hvordan den passet til henne). Greit nok. Jeg kikker litt og bestemmer meg for å komme igjen. Da jeg kommer igjen prøvde hun å prakke på meg allslags kjoler jeg ikke var interessert i å se på, samt klarte å si at jeg kunne jo kjøre opp dit og dit og se på kjolen som hang i vinduet der, for det var nok den eneste kjolen de hadde i min størrelse! (Hallo, kan de ikke bestille??). Videre hørte jeg henne på telefonen hvor hun pratet skikkelig surt til noe som hørtes ut som om en som hadde bestilt brudekjole av de. Etter alt dette bestemte jeg for å aldri sette føttene mine innenfor den butikken igjen, og det har jeg sagt til alle jeg kjenner, så tror nok de mister kunder for å si det sånn... Så gikk jeg da inn på Amor, og der møter meg det hyggeligste mennesket jeg har vært utfor. Hun var superhjelpsom, gav meg kommentarer på de kjolene jeg ville prøve, og var helt enig i at drømmekjolen jeg fant var helt nydelig til meg- selv om jeg prøvde den i to størrelser for liten!! Jeg bestemte meg for den andre kjolen jeg prøvde, og ba henne bestille den. To-tre måneder etterpå (nå på tirsdag) kom kjolen min, og da sa hun at dersom den ikke hadde kommet før det nærmet seg, ville hun ha reist for å hente den-hehehe, selv om bryllupet mitt ikke er før 11.august! Hun ringte meg samme dagen den kom, selv om hun ikke hadde fått strøket den, for hun visste at jeg gledet meg sånn til den kom. Som resultat av denne gode servicen har jeg skrytt til alle, og kjøpt sjakette, brudepikekjoler, forloveren min har kjøpt seg kjole der, begge svigerinnene mine, samt mamma.. Totalsum på vel 28 000-30 000 kroner. Penger som Auds brudesalong kanskje hadde tjent inn dersom de hadde vært litt mer hjelpsomme!!! Videre har jeg også fått diverse avslag på sjakett og brudepikekjoler siden vi har lagt igjen en del penger der, samt at jeg kunne få brudetilbehøret jeg kjøpte der til halv pris.... Amor er absolutt å anbefale
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå