BIRE Skrevet 11. august 2006 #1 Skrevet 11. august 2006 Brudesalongen dere har oppsøkt,og kjøpt kjolene deres. hvordan var servicen dere fikk i salongen?? Her i fredrikstad har vi tre stykker ,men alle er like uhøfelige og lite hjelpsome. Dette er jo en butikk som burde ose av hjelpsomhet og servic. Den ene jeg var hos nektet å åpne døren for meg-hun hadde slike skyvedører. Den andre fikk jeg steng beskjed om ikke å ta på kjolene-det skulle hun gjøre og da måtte jeg bestille time for å se-hørt på makan.he he Den tredje er faktiskt den mest brukte her i byn.Men der ser det ut som om man stjeler fra dem -har vært der å prøvd kjole men personene som driver butikken har vært såå sure og fraværende-holdningen når man spurte om noe, var grei deg selv..og vet ikke?? Da lurer jeg litt på om dem ikke vet at de driver i et service yrke som faktiskt krever at personene skal yte og hjelpe kundene sine. Dette er tross alt en dag både mann og kvinne vill bli dullet og kledd opp som prinser og prinsesser..En dag vi vill ha service for alle pengene. Hva mener dere ?? Hvordan er servicen der dere kjøpte kjolen og dressen deres?? Bire
BIRE Skrevet 11. august 2006 Forfatter #2 Skrevet 11. august 2006 Jeg endte opp med å kjøpe kjolen min på salg i oslo. Det var cristiana brudesalong fra tjøme som hadde salg. De var veldig hjelpsome og hyggelige mennesker som hjalp til med valg av slør sko og kjole.selv om det var totalt kaos i hotellet hun hadde salg. Ingen sure miner der nei... Bire
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2006 #3 Skrevet 11. august 2006 Jeg har ikke fått kjolen min enda. (Gifter meg tross alt ikke før neste år, så ingen hast...) Men jeg var i brudesalongene i Drammen. Følte de var veldig hjelpsomme på begge stedene. Eneste som var litt kjipt det ene stedet (der jeg endte med å kjøpe kjolen) var at jeg måtte vente i over en halvtime selv om jeg hadde bestilt time første gangen jeg var der. (Andre gangen var en lørdag, da fikk jeg ikke bestilt time. Måtte bare være tidlig ute...) De hadde sluppet ei uten time foran... Vi fikk jo kikket litt i mellomtida da, men kjedelig å måtte vente sånn. Men begge stedene var de veldig hjelpsomme, og det er kjempeviktig. Du må jo føle at du får en riktig tilbakemelding... De skal jo også finne kjoler som passer deg uten at du nødvendigvis har tenkt på den selv. Min svigerinne ble overtalt til å velge en annen kjole enn den hun først hadde tenkt. Og godt var det, jenta er DIGER. Så de i brudesalongen insisterte på en veldig enkel brudekjole, og hun ble så fin. (Jeg var litt bekymret for at hun skulle dukke opp i noe svære greier som ingen kunne kle...)
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2006 #4 Skrevet 11. august 2006 Jeg er også veldig fornøyd med brudesalongene i Drammen. De to på Bragernes er de mest kjente, men det var god service hos den i Byhaven også.
Gjest K Skrevet 11. august 2006 #5 Skrevet 11. august 2006 Prøv Ski Brud og Bli Ny i Ski. De er kjempehyggelige og hjelpsomme. Er jo ikke så langt å dra fra Fredrikstad og dit!
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2006 #6 Skrevet 11. august 2006 Jeg har kjøpt min brudekjole på Bruden i Fokus i Fredrikstad. Antar det er den som er den mest brukte som du sier..... Jeg opplevde "besøket" der som veldig positivt. Jeg ringte på forhånd og spurte om jeg måtte bestille time - men det sa hun at jeg ikke trengte. Vi var der da de åpnet på en lørdag og damen jeg snakket med (som jeg tror var eieren) kunne ikke vært koseligere. Jeg fikk gå rundt og prøvde de kjolene jeg ville. Fant den jeg hadde lett etter blant leiekjolene hennes og bestemte meg for å kjøpe den. Hun sa også at om jeg ønsket det kunne jeg få leie den (selvom vi skal til USA og blir borte (15 dager) og siden mars er lavsesong for beyllup behøvde jeg ikke betale noe mere enn vanlig leie for en helg. (Jeg valgte likevel å kjøpe den.) Hun sa også at jeg skal få låne med meg underskjørt helt gratis Kjenner andre som har vært der oså som har bare positivt å si. Som alle andre steder har det vel litt med hvem man treffer på. Naturligvis burde alle være smørblide alltid - men vi vet jo at sånn er det desverre ikke noe sted. du har nok hatt litt uflax.
BIRE Skrevet 11. august 2006 Forfatter #8 Skrevet 11. august 2006 Det er jo hyggelig at noen har posetiv erfaring fra Bruden i fokus..Men den men den mest brukte er vel solbruden på selbak..Tror jeg?? Men har veldig dårlig erfaring med de alle sammen..Desverre.. Som sagt dro jeg til oslo å kjøpte kjolen min,så der mistet de alle salongene en kunde.. Bire
BIRE Skrevet 11. august 2006 Forfatter #9 Skrevet 11. august 2006 Var hun polsk hun i- Bruden i foks. Emma?? Bire
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2006 #10 Skrevet 11. august 2006 Jeg var på brudekjolen i Oslo, og selv om jeg hadde bestilt prøvetid fikk jeg veldig dårlig service. Først fikk jeg ikke hjelp før lenge etter at jeg hadde avtalt, fordi damen hjalp en som bare kom innom istede. Så hjalp hun meg ikke å finne frem kjoler, eller finne noe innen stilen jeg beskrev, jeg måtte finne ting selv. (Ikke veldig lett i en butikk full av kjoler, hvor jeg ikke aner hva de har). Så fikk jeg ikke hjelp til å få på kjolene, så jeg fikk ikke sett de ordentlig på, fordi jeg ikke fikk opp glidelåser o.l. I tillegg var de dyre i forhold til andre salonger. Jeg kjøpte ikke kjole der, og vil ikke anbefale salongen til noen andre. Dessverre virker det som om det er mye dårlig service i brudesalonger. Jeg aner ikke hvorfor, for bruder legger igjen utrolig mye penger... Jeg vil anbefale alle å kjøpe kjole et sted der du får god service, og der du liker personalet, det har veldig mye å si, særlig ved tilpassing.
Gjest Gjest_Kristine_* Skrevet 11. august 2006 #11 Skrevet 11. august 2006 Jeg endte opp med å kjøpe min kjole i Køben, men var innom de tre nevnte salongene i Fredrikstad. Østfold Brudesenter har jeg bare godt å si om, selv om jeg skjønner det er der du ikke fikk lov til å ta på kjolene. (Det kom nemlig inn en kunde som ikke hadde bestilt tid mens jeg var der. Hun ble sporenstreks sendt på dør, hun kom nok aldri igjen vil jeg tro) Bruden i fokus gjør seg vel ikke akkurat fortjent til navnet sitt. Mange av kjolene der var skitne og delvis ødelagte også. På Sellebak derimot, var det ganske bra service, selv om lokalene er gamle og litt lugubre. Er vel de som er billigst også. Etter denne runden fikk jeg så lyst til å starte min egen brudesalong- det er jo SÅ viktig med god service!! Det er jo så spesielt å være ute for å kjøpe brudekjole, det gjør man jo bare en gang!! Man BØR velge de butikkene man vet at personalet anstrenger seg for å gjøre sitt beste!!
Leo Skrevet 11. august 2006 #12 Skrevet 11. august 2006 Hmm... Alt som har med bryllup og begravelse og gjøre er voldsomt overpriset og det henger sikkert sammen med at dette ofte er ting folk (Og da i dette tilfellet nordmenn med fryktelig god råd...) bare må ha! Skal man kjøpe en kjole til mellom 7- og 30-tusen bør man både forvente og forlange skikkelig service. Man sitter f.eks. ikke å venter på å få lov til å handle! Er de ikke klare til tiden og yter skikkelig service, går man bare! Vel hjemme kan man ringe og be om å få snakke med innehaveren og ber evt. om å få hans/hennes mailadresse og klager! Høylydt! Det blir jo ikke bedre så lenge ingen klager! Jeg klaget høylydt første gang jeg giftet meg og det endte med at innehaveren av den salongen sto i dagene før og farget mitt brudeslør i sitt eget badekar. I tillegg var mine svinedyre, italienske silkesko trukket fra på fakturaen. Hun hadde håpløse ansatte og det straffet seg... Salongen måtte legges ned!
BIRE Skrevet 11. august 2006 Forfatter #13 Skrevet 11. august 2006 Samme har jeg lyst til -gjest Kristine-Åpne egen brude salong med virkelig servic Har en liten spire der..Hun i danmark er et utrolig godt eksempel på hvordan det skal være i en brudesalong.house of brids.. Bire
Gjest Gjest_Kristine_* Skrevet 11. august 2006 #14 Skrevet 11. august 2006 Samme har jeg lyst til -gjest Kristine-Åpne egen brude salong med virkelig servic Har en liten spire der..Hun i danmark er et utrolig godt eksempel på hvordan det skal være i en brudesalong.house of brids.. Bire ← Ja, det var på House of brides jeg kjøpte kjolen min. Kanskje vi skal slå oss sammen? Starte opp i Halden eller noe, og slå de andre ned i støvlene med SUPER service
*Emma* Skrevet 11. august 2006 #15 Skrevet 11. august 2006 Bire - nei hun var ikke polsk. Tror hun het Lise. Godt voksen dame. Jeg forsto det som om det var hennes butikk på måten hun snakket. Min kjole skal renses før jeg får den så den var ikke "perfekt" da jeg prøvde den. Satser på at hun fikser det til jeg får den...hvis ikke blir det bråk
Gjest Gjest_solsikke_* Skrevet 13. august 2006 #16 Skrevet 13. august 2006 Jeg kjøpte min kjole på Kristins brudesalong i Lillestrøm, og der var det bare helt SUPER service!!! Fikk hjelp av ei søt jente som het Linn. I tillegg til å være utrolig hyggelig, var hun også kjempeflink til å finne frem de kjolene som passet til meg, og som jeg likte. Har tildligere vært innom Solgunns brudesalong i Lillestrøm,- og dit anbefaler jeg ingen å gå. Da jeg spurte forsiktig om de førte maggie sottero fikk jeg til svar at det gjorde de ihvertfall ikke. Maggie Sottero var så lite spesielt, og kjedelig, at det kunne jeg så og si få kjøpt på en bensinstasjon...!!!
Kykkelikokos Skrevet 13. august 2006 #17 Skrevet 13. august 2006 Jeg var på tre ulike brudesalonger i Bergen. Første var Atelier V (eller noe i den duren) i Kong Oscarsgate. De solgte Unity Bride-kjoler og hadde kjempegod service. Jeg hadde ikke bestilt prøvetime, men damen i butikken var kjempehyggelig og fant frem kjoler etter ønsket mitt, hjalp meg med å få dem på og holde dem på plass slik at jeg så hvordan de så ut når de satt pent. Andre var en brudebutikk rett ved Fløyen. Etter besøket hos den andre salongen ble jeg skikkelig skuffet over servicen her. Ikke ble jeg tilbudt å prøve noen kjoler, ikke fant de frem noen til meg, og ikke virket de noe særlig interessert i å selge. De kom også med forskjellig informasjon ang. kjolene. Hun som hjalp meg først hastet avgårde på ferie midt inne i prøvingen, og hun andre gadd ikke å holde kjolen oppe for meg. Butikken var rotete, og det var vanskelig å se de forskjellige kjolene slik de hang. Det kom en ny dame som skulle ha selskapskjole til datteren sin, og da hoppet bare ekspeditrisen rett over på henne uten så mye som å si hadet eller noe til meg. Tredje brudesalong viste utmerket service: Brudehuset på Engen/Teatergaten. Her fant jeg drømmekjolen til en billig penge. Hadde ikke bestilt time her heller. De var egentlig veldig opptatt, men tok seg tid til å la meg prøve en kjole likevel. Damen i butikken fant frem slør, bukett, og tiara og var kjempehyggelig. Hun tok seg i heletatt kjempegodt av meg som kunde - dette til tross for at de hadde altfor mye å gjøre fra før av.
Gjest Gjestefrua Skrevet 13. august 2006 #18 Skrevet 13. august 2006 Jeg endte opp med å kjøpe min kjole i Køben, men var innom de tre nevnte salongene i Fredrikstad. Østfold Brudesenter har jeg bare godt å si om, selv om jeg skjønner det er der du ikke fikk lov til å ta på kjolene. (Det kom nemlig inn en kunde som ikke hadde bestilt tid mens jeg var der. Hun ble sporenstreks sendt på dør, hun kom nok aldri igjen vil jeg tro) Bruden i fokus gjør seg vel ikke akkurat fortjent til navnet sitt. Mange av kjolene der var skitne og delvis ødelagte også. På Sellebak derimot, var det ganske bra service, selv om lokalene er gamle og litt lugubre. Er vel de som er billigst også. Etter denne runden fikk jeg så lyst til å starte min egen brudesalong- det er jo SÅ viktig med god service!! Det er jo så spesielt å være ute for å kjøpe brudekjole, det gjør man jo bare en gang!! Man BØR velge de butikkene man vet at personalet anstrenger seg for å gjøre sitt beste!! ← Dette høres ut som meg!!! Akkurat det samme opplevde jeg i disse tre butikkene, og jeg havnet også opp med en vakker kjole og super service fra House of Brides i København. Tenk alle kundene (og tusenlappene) disse butikkene har mistet på grunn av elendig service... Jeg kjenner også til flere som har valgt andre steder enn disse på grunn av (den manglende) servicen.
BIRE Skrevet 14. august 2006 Forfatter #19 Skrevet 14. august 2006 Dette her er jo et varsko til Brude salongene i østfold og ellers rundt omkring. SKJERP DERE! Man skal ha valuta for de pengene man legger ned i en slik salong. JA..VI får starte en kjempe fin salong ..Det skal jammen ikke så mye til å slå dem ned i støvlene he he..Eller hva kristine. Bire
Prinsesse på erten Skrevet 14. august 2006 #20 Skrevet 14. august 2006 Jeg kjøpte min kjole på Kristins brudesalong i Lillestrøm, og der var det bare helt SUPER service!!! Fikk hjelp av ei søt jente som het Linn. I tillegg til å være utrolig hyggelig, var hun også kjempeflink til å finne frem de kjolene som passet til meg, og som jeg likte. Har tildligere vært innom Solgunns brudesalong i Lillestrøm,- og dit anbefaler jeg ingen å gå. Da jeg spurte forsiktig om de førte maggie sottero fikk jeg til svar at det gjorde de ihvertfall ikke. Maggie Sottero var så lite spesielt, og kjedelig, at det kunne jeg så og si få kjøpt på en bensinstasjon...!!! ← Jeg har ikke positive erfaringer med Kristins Brudesalong. Altfor mye kluss, og altfor få unnskyldninger.. De klarte å bestille feil størrelse til meg - og det på tross av at jeg ved bestilling gjorde et skikkelig poeng ut av hvilken størrelse jeg var. De opererte nemlig med to ulike størrelsessystemer i butikken - den størrelsen som stod på kjolen og den størrelsen det tilsvarer her i Norge. Slikt skaper forrvirring! Jeg fikk ingen unnskyldning. Både jeg og min forlover hadde tatt fri en halv dag for å reise til Lillestrøm og få kjolen tilpasset. Og så sier de bare surt at "ops, det var visst feil". På toppen av det hele klarte de å prøve å selge meg den altfor store kjolen. Påstod at en mindre ville bli altfor liten. Arg. Men jeg gikk ikke i den fella. Det kjedelige var jo at det da var for seint å gå til en annen butikk. Det er noen ganger veldig greit å ha god tid når man skal kjøpe brudekjole. Totalt tok det meg 7 mnd. fra jeg bestilte til jeg fikk kjolen i riktig størrelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå