Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Siri_*
Skrevet

Jeg må bare få lufte tankene litt.

Jeg gikk ut av et samboerforhold her i våres.

Grunnen til at jeg gikk ut var ting som han hadde gjort. Jeg gikk nesten til grunne og alle mine destruktive sider kom fram. Likte ikke den jeg ble.

Så jeg flyttet.

I begynnelsen hadde vi litt kontakt. Og litt sex.

Gradvis har jeg fjernet meg mer fra ham. Jeg har kjent på ting som ikke var ok. Jeg har følt på reaksjoner, noe jeg tidligere under samboerskapet, dyttet unna.

Han vil forsøke videre. Jeg har vært helt tydelig på at det ønsker jeg ikke. Jeg ønsker meg ikke selv så vondt. Jeg har forklart mine følelser og reaksjoner om det som skjedde.

Jeg har begynt å avvise alle invitasjoner. Jeg har ikke sex med ham.

Jeg har tydelig sagt at jeg har hatt sex med andre.

For noen dager siden fikk jeg blomster på døra og et langt brev. Jeg skjønner at han fortsatt er glad i meg og vil forsøke. I dag har jeg fått tre mail, to sms og to telefoner (har ikke besvart noen av de). Så fikk jeg bare en følelse av at han kom til å stå på døra mi. Slukket alle lysene, men hadde knapt fått gjort det før det ringte på døra. Følte at han hadde sett at jeg slukket lysene og åpnet.

Vi hadde en lang prat utenfor. (Jeg ønsket ikke å slippe ham inn).

Han pratet masse, jeg sa mitt, han gråt og bad. Sa han ikke klarte å jobbe, ei heller sove.

Jeg synes det her er så vanskelig. Har aldri opplevd noe sånt.

Han gjorde meg så mye vondt (psykisk) at jeg ikke kan tro på det han sier. Han vil gi meg alt og har tydeligvis forstått en hel del sånn i etterkant, men det han ikke kan gi meg er trygghet.

Hordan takler man sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Livet kan være veldig vanskelig noen ganger. Prøv så godt du kan å komme igjennom det.

Skrevet

Det høres ut som han begynner å få litt "stalker"-tendenser. Ikke gi han noe respons, kutt all kontakt med han, og kom deg videre i livet, er det eneste rådet jeg har å gi. Du har det bedre uten han.

Skrevet

Ja, høres ut som x'en min. :overrasket: Kutt alle bånd og all kontakt nå, for det blir ikke bedre ved å fortsette å prate med han..

Skrevet

Gå videre.

Den mannen du går fra, er en mann du har lært mye av.

Slik vil han alltid være en del av ditt liv.

Men ikke den personen du DELER resten av ditt liv med.

Skrevet

Men kjære deg, har dere snakket skikkelig og grunndig sammen om hvorfor du valgte å gå fra han, før du gikk? Hvis du var tydelig på hvorfor du skulle gå, viste han noe tegn til at han ville rett opp det du savnet, det han evt. har sviktet deg på ?Hvis ja viste han deg da i form av handling at han ville holde på det dere har sammen, da han ikke klarer å gi slipp på deg?

Når en mann gjør som du beskriver, virker det som at nå som han har mistet deg, at han innser hva han har mistet, nemlig det beste i sitt liv. Han må jo elske deg veldig høyt! Hva kan være så ille, at man ikke kan tillgi den andre? Hva om du hadde gjort ham ting som hadde såret han veldig, men alikevel ikke følte at det betø at du ikke elsket han? Hva hadde du forventet av han i en slik situasjon? TIlgivelse? Husk ingen mennsker kan garantere en glipp iløpat av et lamgt samliv, uavhengig hva glippen har gått ut på.

Folk som elsker hverandre kan dessverre gjør ting mot hverandre som virker utilgivelig, men de kan dessverre gjøre ting mot hverandre som kan såre enormt uten å tenke seg skikkelig om, men det betyr ikke at de ikke fortsatt elsker sin partner. Hva er det egentlig han har gjort mot deg som er så utilgivelig og som du mener tilsier at han ikke kan elske deg?

Skrevet

Hva er det han ikke kan gi deg trygghet på? Kan man ikke løse det meste her i livet? Hvis han virkelig elsker deg og vil ha deg til bake, må han gi deg den trygghetenpå det området du ønsker deg den? Si til han tydelig hva som skal til for at du skal bli trygg på det området du er usikker, og det er kun når han viser deg det, at du kan finne tilbake til han?

Skrevet

Hva er det han ikke kan gi deg, som du trenger?

Trygghet i hva?

Skrevet

Virker på meg som han er litt psykopatisk...Tendensene er der... :sinnatagg::ironi:

Gjest Gjest_lol_*
Skrevet

fair enuff at du lufter tankene dine her, men ikke regn med adekvat hjelp eller støtte. til det et infoen for mangelfull.

men du får ha lykke til med valget ditt :klem:

til "luringen": please, ikke stemple folk som psykopat når du egentlig ikke vet en dritt om dem eller hva som har skjedd :frustrert: . det blir da enkelt å avsløre deg som trangsynt.

Gjest Gjest_Siri_*
Skrevet
Gå videre.

Den mannen du går fra, er en mann du har lært mye av.

Slik vil han alltid være en del av ditt liv.

Men ikke den personen du DELER resten av ditt liv med.

Takk for noen veldig kloke ord.

Jeg har lært utrolig mye om meg selv.

Men kjære deg, har dere snakket skikkelig og grunndig sammen om hvorfor du valgte å gå fra han, før du gikk? Hvis du var tydelig på hvorfor du skulle gå, viste han noe tegn til at han ville rett opp det du savnet, det han evt. har sviktet deg på ?Hvis ja viste han deg da i form av handling at han ville holde på det dere har sammen, da han ikke klarer å gi slipp på deg?

Når en mann gjør som du beskriver, virker det som at nå som han har mistet deg, at han innser hva han har mistet, nemlig det beste i sitt liv. Han må jo elske deg veldig høyt! Hva kan være så ille, at man ikke kan tillgi den andre? Hva om du hadde gjort ham ting som hadde såret han veldig, men alikevel ikke følte at det betø at du ikke elsket han? Hva hadde du forventet av han i en slik situasjon? TIlgivelse? Husk ingen mennsker kan garantere en glipp iløpat av et lamgt samliv, uavhengig hva glippen har gått ut på.

Folk som elsker hverandre kan dessverre gjør ting mot hverandre som virker utilgivelig, men de kan dessverre gjøre ting mot hverandre som kan såre enormt uten å tenke seg skikkelig om, men det betyr ikke at de ikke fortsatt elsker sin partner. Hva er det egentlig han har gjort mot deg som er så utilgivelig og som du mener tilsier at han ikke kan elske deg?

Akkurat denne tingen kan ikke tilgis. Både det som skjedde og hvordan han handlet i etterkant. Hva han eksakt gjorde er veldig privat. Faktisk en ting som man ikke kan prate om med venninner. Jeg blir selv dømt fordi jeg valgte å bli et helt år.

Ja, han har oppdaget hva han mistet.

Hva er det han ikke kan gi deg trygghet på? Kan man ikke løse det meste her i livet? Hvis han virkelig elsker deg og vil ha deg til bake, må han gi deg den trygghetenpå det området du ønsker deg den? Si til han tydelig hva som skal til for at du skal bli trygg på det området du er usikker, og det er kun når han viser deg det, at du kan finne tilbake til han?

Ingenting som han kan gjøre vil gi meg tryggheten og tilliten tilbake. Synd, men sant. Og jeg kan ikke være i et forhold hvor disse tingene ikke er til stede.

Jeg orker ikke en gang å forsøke. Kanskje om et par år, men i mellomtiden skal jeg både eksistere og leve.

Virker på meg som han er litt psykopatisk...Tendensene er der... :sinnatagg:  :ironi:

Nei, han er ikke psykopat. Han har noen dårlige sosiale antenner, men intet mer.

Jeg hr fått mye mail og kontakt via msn.

Ikke turde jeg noe særlig å være pålogget msn. Jeg ble fysisk dårlgi dersom jeg fikk en mail fra ham. Var redd for at han skulle stå på døra mi.

Snakk om å tillate noen å ha makt over en :klaske:

Nå ser det ut til at han forstår at det er over.

Fikk noen sure oppgulp om mine (single) venninner. Om at en stund så var det ikke nok å være med de. Ei heller å ha sex med ukjente menn. Jeg ville ønske et fast forhold og da ville jeg forstå hva jeg har mistet.

Det var nesten den eneste måten å stoppe han på. Å ha sex med andre.

Men så tenkte jeg. Jeg har sex med andre fordi JEG ønsker det. Ikke for å avslutte et forhold. Så jeg er fortsatt tro mot meg selv.

Jeg sier nei til det å gjøre ting sammen. Jeg sier nei til sex. Jeg sier nei til alt! Og direkte til ham. Håper han nå forstår. At det er over.

Skrevet

Det kunne vært min eks. Lykke til - du har begynt å leve igjen!

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg er den mannen som hun har flyttet fra.

Dette er en mann som er full av anger. Som forstår hvor inderlig han har såret denne kvinnen. Ikke bare såret men også forrådt henne i forhold til opplevelser hun hadde som barn/ungdom.

Dette er også en mann som inderlig vel forstår hvor høyt han elsker denne kvinnen. Dette er en mann som er knust. "By me the moon" - og jeg ville gjøre det.

For meg så er det ingen handlinger eller hendelser som ikke lar seg tilgi. Tilgivelsen for enkelte stygge ting tar noe lengre tid. Jeg har ingen som helst problemer med å forstå hennes følelser eller trang til å distansere seg.

Jeg er en trofast mann - desverre. Jeg er også trofast overfor mine følelser overfor henne - også desverre.

Desverre fordi jeg gjerne vil ha henne tilbake, desverre fordi jeg ser mange flotte dammer der ute, men ingen av dem kan måle seg mot henne jeg elsker - og som ikke vil vite av meg.

Hun klarer ikke å finne tilgivelse i seg selv overfor det jeg har påført henne.

Ikke tror jeg hun forsøker heller. Hun er nemmlig sta, egenrådig og en vriompeis i mange henseende.

Men for meg så er hun kvinnen i mitt liv. Det er hun som får meg til å føle meg levende - på alle områder.

Hva skal jeg så gjøre da?

Hun avviser meg totalt.

Jeg vet at jeg kan gjøre henne til en meget lykkelig kvinne - dersom hun bare ga meg en sjanse. Men det gjør hun ikke?

Skal jeg bare gi opp? :grine:

Skrevet
Virker på meg som han er litt psykopatisk...Tendensene er der... :sinnatagg:  :ironi:

Her var det mange bastante og saklige svar. :)

TS har vel ikke fortalt enda hva som virkelig var grunnen til at hun forlot han?

Skrevet
Her var det mange bastante og saklige svar. :)

TS har vel ikke fortalt enda hva som virkelig var grunnen til at hun forlot han?

Men hun vil jo bare vite hvordan hun skal bli kvitt han, hun har jo prøvd. Hun vil ikke være sammen med han, så da er det jo ingen vits i spørre hvorfor det gikk skeis mellom dem.

Skrevet
Men hun vil jo bare vite hvordan hun skal bli kvitt han, hun har jo prøvd. Hun vil ikke være sammen med han, så da er det jo ingen vits i spørre hvorfor det gikk skeis mellom dem.

Jepp, men ingen vits i å kalle han en psykopat o.l for det vel?

Jeg har lest at hun vil bli kvitt han. :)

Skrevet
Jepp, men ingen vits i å kalle han en psykopat o.l for det vel?

Jeg har lest at hun vil bli kvitt han. :)

Nei, det har du rett i. Men han bør virkelig la være å henge etter henne o.l. når hun har sagt nei.

Skrevet

Jeg hører hva dere sier.

Er det virkelig slik at man bare skal gi opp så raskt her i verden.

Er det andre der ute som har noen kommentarer?

Skrevet (endret)
Jeg hører hva dere sier.

Er det virkelig slik at man bare skal gi opp så raskt her i verden.

Er det andre der ute som har noen kommentarer?

H U N V I L I K K E ! !

Hvis du har et håp om at dere skal bli sammen igjen, så bør du heller holde deg mer unna.

Endret av d'Arc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...