dulle Skrevet 10. august 2006 #1 Skrevet 10. august 2006 heisann! Jeg har et grusomt bustete marsvin med mengder på mengder med hår:p Jeg har lest eller hørt at man ikke skal klippe marsvinet, hvor seriøse disse kildene er aner jeg ikke. Men pelsen blir logisk nok utrolig klissete og fettete, og vaske den er ikke akkurat enkelt, det er vel ingen krise, men ikke akkurat delikat. Klumpene som dukker opp prøver jeg å klippe/gre vekk. Er det noen med erfaringer/peil/råd ? tnx:)
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2006 #2 Skrevet 11. august 2006 Jeg klipper i alle fall min, ellers blir han så grusomt langhåret. Det sa også dama i dyrebutikken at jeg måtte gjøre. Pelsen vokser jo ut igjen og den vokser jo seg lang hvis jeg ikke klipper.
Trampe Skrevet 11. august 2006 #3 Skrevet 11. august 2006 Jeg har også klipt mine marsvin når pelsen har floket seg. Prøv deg frem, og se hvordan det blir. Det er ubehagelig for marsvinet å gå med store klumper og floker i pelsen! Du vet at marsvin aller helst ikke skal bades? De blir utrolig lett forkjølet, og om du bader dem må du være helt sikker på at de er tørre før du setter dem i buret. Et lite vindpust er nok til å gjøre et vått marsvin forkjølet, og mange av dem dør av dette...
Gjest Skrevet 11. august 2006 #4 Skrevet 11. august 2006 Så lenge svinet ditt ikke skal stilles ut så er det ingenting galt i og klippe det, det ville nok vært det beste for svinet ditt hvis det floker seg i pelsen.. Bare vær veldig forsiktig når du klipper siden marsvin sjelden sitter stille lenge av gangen..
Tinken Skrevet 23. august 2006 #6 Skrevet 23. august 2006 Hvis marsvinet har problemer med flokete pels så vil det være bedre for det at du klipper det, men som nevnt over her; vær forsiktig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå