minienthe Skrevet 10. august 2006 #1 Skrevet 10. august 2006 jeg har et minne om at vi lærte å lage milkshake basert på iskrem på heimunnskapen på skolen... mener vi brukte vanlig håndmikser og tilsatte noe i isen. noen som har oppskrift ? og noen som har oppskrift på moffeloffer ? (små lapper stekt i stekepanne)
Arkana Skrevet 10. august 2006 #2 Skrevet 10. august 2006 Jeg bruker blender når jeg lager iskrem (du kan sikkert bruke håndmikser, men det blir nok mer spruting). Begynner med masse iskrem, en del melk og litt vaniljesukker, og så har jeg i ønsket smakstilsetning f.eks. Oboy, sjokoladesaus, bananskiver, bær osv. Muffeluffer 1 liter kulturmelk 3 dl rømme 4 egg 3 dl sukker 2 ts natron ½ ts salt ca 10 dl hvetemel Visp egg og sukker til eggedosis. Bland i melk, rømme og mel blandet med natron. Stek tykke sveler som serveres med syltetøy (jordbær) og rømme.
minienthe Skrevet 10. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 10. august 2006 hm, sitter og prøver og minnes min barndoms moffeloff... mener det ikke var egg i den jeg ?
Maja_83 Skrevet 12. august 2006 #4 Skrevet 12. august 2006 Prøv jordbær milkshake: 5 store rensede jordbær 1/2 ss sukker 2 kuler vanilje- eller jordbæris 1/2 dl kald melk Kjør bærene med jordbærsaft eller sukker. Tilsett is og melk. Bland raskt sammen i en mikser. Eller banan milkshake: 1 banan 1/2 ss sukker 2 kuler vaniljeis 1/2 liter melk Pisk banan, sukker og is. Ha i melk. Bland raskt sammen i en mikser.
Gjest beekeeper Skrevet 12. august 2006 #5 Skrevet 12. august 2006 Er ikke moffeloff bare vanlig svele da?
minienthe Skrevet 12. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 12. august 2006 Er ikke moffeloff bare vanlig svele da? ← nei ikke smaksmessig men jeg husker ikke helt hva de består av... mener vi bare tok en kopp av det og en dæsj av det osv
Gjest beekeeper Skrevet 12. august 2006 #7 Skrevet 12. august 2006 Hehe, ja noe sånt ja.. Det er bare det at bestemoren min pleide å lage moffeloffer, og når jeg spurte henne for en stund siden etter oppskriften så sa hun at det bare var vanlige sveler! Synes hennes sine smakte helt annerledes enn andres jeg da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå