Gjest Gjest Skrevet 10. august 2006 #1 Skrevet 10. august 2006 Jeg har en følelse av at det som regel er jenter som går lei kjærestene sine, mens hos gutta varer følelsene. Min situasjon er at det har vært meg som har gjort det slutt i alle mine forhold. ellers synes jeg også som regel det er venninnene mine som gjør det slutt, og kameratene mine som blir dumpa. Hos jentene virker det alltid som om følelsene går over etter en stund, mens hos guttene så varer følelsene. Guttene prøver ofte også å få jenta tilbake igjen etter et brudd. Jeg sier ikke at det utelukkende er sånn, men at det kan virke som det oftere er sånn. Tanker rundt dette?
Gjest Catwoman Skrevet 10. august 2006 #2 Skrevet 10. august 2006 Jeg leste en undersøkelse om dette en gang. Der hadde de kommet fram til at når et mangeårig ekteskap tar slutt er det enten dama som vil ut, elelr mannen som vil ut fordi han har truffet en annen. De mente at menn svært sjelden bryter ut av et langvarig ekteskap hvis det ikke er fordi de har truffet en annen. Så du er kanskje inne på noe? Men nå er jo selvfølgelig et lmangeårig ekteskap noe annet enn et forhold som har vart bare noen år eller enda kortere da. I den undersøkelsen jeg leste mente de ikke at det var fordi menn har sterkere følelser som varer lenger - men at de ble i et ekteskap selv om det ikke fungerte så bra, og innfant seg med situasjonen, rett og slett fordi de ikke gadd gjør enoe annet med det.
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2006 #3 Skrevet 10. august 2006 Har blitt dumpa noen ganger pga ny dame. Nå sist gang etter 15 års ekteskap. X hadde ikke gått hvis ikke han hadde ny dame
Gjest fluesmekker Skrevet 10. august 2006 #4 Skrevet 10. august 2006 Jeg ble nettopp dumpa og gutten gjør ingen forsøk på å ta meg tilbake. Men så tror jeg han håpte på at jeg skulle slå opp først, oppførte seg temmelig fjernt før han slo opp. Tror det er noe i det, at gutter ikke "tør" å slå opp. Det er lettere og "snillere" å bare la jenta få "æren".
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2006 #5 Skrevet 10. august 2006 Jeg er av hannkjønn og har motsatt oppfattning. Alltid kameratene mine som har gått ifra dama si og jeg gikk ifra dama mi for en stund siden også. Alt i alt går nok like mange jenter fra gutter som gutter går fra jenter.
Gjest splæsj Skrevet 10. august 2006 #6 Skrevet 10. august 2006 Nei, det stemmer ikke. Det kan jeg bekrefte. Her har det vel vært sånn 50 - 50.
Caramba Skrevet 11. august 2006 #7 Skrevet 11. august 2006 Her har det nok også vært 50-50. Jeg har hatt min porsjon av kjærlighetssorg i mitt liv..
*Enigma* Skrevet 11. august 2006 #8 Skrevet 11. august 2006 Her har det nok også vært 50-50. Jeg har hatt min porsjon av kjærlighetssorg i mitt liv.. ← Trodde ikke kjærlighetssorg var forbeholdt den som ble dumpet? Eller misforstod jeg deg nå? I såfall beklager jeg Jeg har nok vært den som har gått fra kjærestene mine. I det siste tilfellet var det bare et tidsspørmål før en av oss hadde gjort det slutt likevel, noe min ex er helt enig i. Vi har nemlig snakket mye om dette, og han hadde gjort det slutt etterhvert han, hvis ikke jeg hadde gått til skrittet og gjort det slutt. Vil definitivt si jeg har hatt kjærlighetssorg ved begge tilfellene selv om det er jeg som har gjort det slutt.
Gjest nemorosa Skrevet 11. august 2006 #9 Skrevet 11. august 2006 Påstanden din stemmer delvis for meg..jeg har slått opp i 50% av forholdene jeg har hatt. Har i alt 4 forhold bak meg..begge de to som slo opp med meg har i ettertid prøvd å fått meg tilbake. Uten å lykkes selvfølgelig, ettersom jeg nå har funnet den perfekte gutten for meg
Gjest gjest1 Skrevet 11. august 2006 #10 Skrevet 11. august 2006 Mnei. 75% av gangene har gutten gjort det her.
Amalie_85 Skrevet 11. august 2006 #11 Skrevet 11. august 2006 i mine tidligere forhold er det nok jeg som har gjort det slutt. Bortsett fra en. Eller vi var vel ikke skikkelig sammen. Hold på å flørte, helt til han fant ut at han ikke ville noe like vel. Men jeg har da hatt kjærlighets sorg jeg og.
Gjest Tuppelure Skrevet 11. august 2006 #12 Skrevet 11. august 2006 Har blitt dumpa så det suste opptil flere ganger, men har også selv kvittet meg med flere av eksene mine. Dog har det også vært tvilstilfeller, der typen helt tydelig ikke har giddet mer, men ikke hatt guts nok til å bare SI DET. "Silent treatment" er helt klart det verste av alt, synes jeg. Om det er menn eller kvinner som er verst når det gjelder å bruke den teknikken tør jeg ikke å si noe bombastisk om. Antakelig er vi omtrent like ille...?
momo Skrevet 11. august 2006 #13 Skrevet 11. august 2006 Jeg har dumpet så og si alle mine ex typer, men tror nok det er noen av de som har oppført seg mer duste for og få meg til og dumpe de. Og med noen så har vi bare blitt enige. Har vært flere av de som har prøvd og få meg tilbake.
Gjest Gjesta Skrevet 11. august 2006 #14 Skrevet 11. august 2006 Jeg har faktisk aldri blitt dumpa, jeg har gått fra fyren hver eneste gang når jeg tenker meg om.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå