Imax Skrevet 10. august 2006 #1 Skrevet 10. august 2006 Dette er en veldig ny situasjon for oss, for før vi bestemte oss for å få barn, gikk jeg på p-pillen. Så skulle vi jo bli gravide, så da behøvde vi ikke tenke så mye på prevensjon. Nå har vi akkurat fått en liten jente, og tenker å prøve på nr. 2 til neste sommer. Det er derfor ikke aktuelt for meg å begynne på hormonpreparater igjen. Kondomer er selvsagt en opplagt metode, men det føles litt som om vi går tilbake til tenårene... Nå må det jo sies at det ikke er krise hvis jeg skulle bli gravid før. Hvordan har dere løst det?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 10. august 2006 #2 Skrevet 10. august 2006 Kondom. Fordi jeg ikke tåler hormonpreparater, og spiral er IKKE et alternativ siden jeg blør MYE og har sterke menssmerter fra før av. Litt kjipern, men tryggere enn å hoppe av i svinge Hadde jeg hatt penger til det, så hadde jeg nok investert i en sånn Ladycomp/Pearly eller noe sånt.
Nala Skrevet 10. august 2006 #3 Skrevet 10. august 2006 Jeg begynte på pillen igjen mellom graviditetene. Sluttet med den noen måneder før vi begynte prøvinga på nummer to. Ble gravid på første forsøk
monja Skrevet 10. august 2006 #4 Skrevet 10. august 2006 Her hopper vi av i svingen. Eller prøver å teste for EL for å unngå akkurat de dagene.
Fibonacci Skrevet 10. august 2006 #5 Skrevet 10. august 2006 Bruker kondom, og vurderer hormonspiral. Forrige gang brukte jeg minipiller og p-piller man kan ta mens man ammer (Cerazette). Var ikke fornøyd med noen av delene! Minipillene er veldig fort gjort å glemme (bare 3 timer slingringsmonn på dem) og Cerazette fikk jeg masse blødninger av. Kondom er vel det beste om man ikke vil putte hormoner i kroppen. Evt. sånn Ladycomp (men har ingen erfaring med slike).
melina Skrevet 11. august 2006 #6 Skrevet 11. august 2006 Jeg hadde egentlig bestemt meg for å bruke pessar, men det er visst litt vanskelig å få tak i her i Norge nå.. Har allikevel tenkt å prøve det ved å bestille det fra utlandet. Ellers så er det jo et alternativ å investere i en sånn pearly/ladycomp sak, men da må du jo først ha fått igjen mensen, noe jeg ikke har
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2006 #7 Skrevet 11. august 2006 Nå er det 4-5 år siden jeg fikk pessar, men da var det ikke vanskelig å få tak i. Fikk god veiledning av fastlegen min og det funket helt greit for oss. Jeg tåler ikke hormonpreparater, spiral er utelukket pga muskeknuter og store blødninger, så da blir det de gammeldagse metodene her i huset. Venter nr. 4 som definitivt er sistemann, så da blir det nok "klippe-klippe" på husbonden...
Leanne Skrevet 11. august 2006 #8 Skrevet 11. august 2006 Jeg fikk satt inn en kobberspiral på 6 ukerskontrollen.. Fikk ikke større blødning, eller mer mens smerter selv om jeg hadde spiral. Veldig kjekt som prevensjon hvis man ønsker litt frihet. Slipper å løpe etter kondomer hvis man plutselig vil ta seg en kjapp en i dusjen.. Tok ut spiralen i mai og ble gravid igjen på første forsøk
suzie Skrevet 12. august 2006 #9 Skrevet 12. august 2006 Brukte kobberspiral mellom graviditetene, og ble gravid på første forsøk etter den var fjernet. Men satte det ikke inn igjen etterpå, da jeg hadde mensen omtrent to uker av og to uker på (kunne nesten like gjerne brukt sølibat --- frustrerende ja... ) Satte inn hormonspiral etter andre, og det fungerer kjempefint. Har så vidt antydning til noe mens en sjelden gang. Men de sier jo det kanskje kan ta litt lenger tid å bli gravid etter denne da... Er det bare ett år, og krisen ikke er så stor om dere er "uheldige" hadde jeg nok satset på kondom/hoppe av i svingen...
April Skrevet 13. august 2006 #10 Skrevet 13. august 2006 Vi bruker kun "hoppe av i svingen".. Men nå skal det sies at det er overhodet ikke krise OM jeg skulle bli gravid. Brukte Ladycomp før jeg ble gravid med Victoria og jeg var veldig fornøyd med den.
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2006 #11 Skrevet 14. august 2006 Et tips, www.ovusoft.com koster rundt 3-400, og fungerer ca likt som ladycomp ol.
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2006 #12 Skrevet 14. august 2006 Jeg bruker trionetta p-piller. Har en sønn på snart 2 år, er student, og har tenkt til å vente litt lenger før jeg får en ny baby. Snakket med fastlegen min om dette. Spurte han om forskjellige alternativ, men endte opp med 3-fase-piller for det. Jeg brukte nemlig Cerazette, en lav-hormon-dose piller (nesten som minipille), men bare blødde og blødde i 6 måneder. Derfor bruker jeg ikke hormonspiral. Legen sa det ville være store sjanser for at jeg ville ragere på samme måte angående blødningene. (I løpet av 6 md hadde jee kanskje 2 el. 3 uker uten blødninger hvis jeg legger sammen dagene innimellom) Kondom har vi prøvd ( i tiden da sønnen ble unfanget hehe), og det funket visst ikke så bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå