Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har fått klarsignal på 1.5 hos banken, og leiligheten kostet 1.4. men vi ønsker å pusse opp badet, er det mulig å bruke resten av beløpet på oppussing?? eller må man ta opp et lite lån ved siden av? det lurer jeg på ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må du nesten snakke med banken om. Har du fått tilsagn på 1,5 mill til akkurat den aktuelle leiligheten, kan du bruke dem som du vil. Men om det ikke er borettslag, må du huske at du skal betale en del i dokavgift.

Har du finansieringsbevis på 1,5 og kjøpt til 1,4 er det ikke sikkert banken aksepterer lån på mer enn 1,4 med kun leilighet som pant.

Skrevet

Vi fikk ikke låne noe ekstra på førstehjemslånet. Vi fikk kun til selve kjøpssummen. Dokumentavgiftene måtte vi også finansiere utenom.

Skrevet

vi fikk låne 50 000 ekstra til leiligheten.

Skrevet

Kommer tydeligvis litt an på banken da. ;) Vi har i Postbanken.

Gjest -eline-
Skrevet

Da jeg kjøpte leilighet med x'en fikk vi 50.000 i ekstra lån uten noe problem.

Gjest Fruktfat
Skrevet
Vi fikk ikke låne noe ekstra på førstehjemslånet. Vi fikk kun til selve kjøpssummen. Dokumentavgiftene måtte vi også finansiere utenom.

samme her, førstehjemslånet skulle kun brukes til KJØP av bolig. men vet om andre som har fått ekstra på førstehjemslånet, så det er nok litt forskjellig praksis.

Skrevet

Jeg ville vært veldig forsiktig med å låne mer enn leiligheten var verdt, uansett hvor lite penger det var, med mindre man er bombesikker på at de pengene man legger inn i oppussing betaler seg tilbake, og at leiligheten/huset ligger et sted med prisvekst..

Skrevet

vi fikk finansieringsbevis på 1.5 før vi fant leiligheten. lånet er i dnbnor

penger til omkosningene har jeg

Skrevet

Da jeg spurte om det samme til DNBNOR så fikk jeg beskjed om at en ikke kunne få mer enn til akkurat kjøpesummen. Men at det fantes andre lån igjen, dog til dyrere rente.

Gjest Fruktfat
Skrevet
Da jeg spurte om det samme til DNBNOR så fikk jeg beskjed om at en ikke kunne få mer enn til akkurat kjøpesummen. Men at det fantes andre lån igjen, dog til dyrere rente.

det var den beskjeden vi fikk og, vi har også dnbNor.

Skrevet

Vi fikk 70 000 ekstra til og pusse opp for første gang vi kjøpte.

Skrevet

Det kommer an på hvordan banken vurderer sikkerheten leiligheten og evt. tilleggspantet har om dere får låne mer.

At dere har fått lånetilsagn betyr at dere får låne inntil 1,5 mill for en leilighet som er verdt 1,5 mill...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...