Gjest Silje- Skrevet 10. august 2006 #1 Skrevet 10. august 2006 Hei. Jeg og mannen har akkurat flyttet til et nytt sted, og de skal ha fest for ham med jobben når han begynner om 2,5 uke. Det skal være på et pent hotell i nabobyen. Dette er folk som vanligvis går i dress på jobb, så jeg regner meg at det blir nokså fin dresskode. Det er nokså formelt siden det er med jobben,sjefen og mannen min skal bli presentert osv. Jeg gleder meg veldig,men er nervøs for å gå i feil klær, hvis dere skjønner. Sikkert noen andre her også som har kjent den "angsten"?! Nå bor vi ganske langt unna byer og siden det er mye sjau med pakkingen, vet jeg ikke om jeg kommer meg til en (stor)by i nærmeste fremtid. Derfor har jeg sett en del i ulike nettbutikker. Noen som gidder å ta en titt på de antrekkene jeg har sett på, og gjerne gi meg noen kommentarer om hva dere synes. Jeg er ikke så god på dette,men vet det er mange flinke jenter her inne. 1. antrekket: http://www2.victoriassecret.com/commerce/a...SVIL&rfnbr=2667 Er den for nøytral/kjedelig? http://www.net-a-porter.com/product/16039 alternativ: http://www.net-a-porter.com/product/12554 ( i tillegg brune strømper, et lite gull smykke) 2. antrekket: http://www2.victoriassecret.com/commerce/a...SVIL&rfnbr=2667 De samme skoene og tilbehøret. Hva tenker dere? Passer noen av disse kjolene/skoene på en slik fest? Tar med glede imot andre tips. Så lurer jeg på noe ang nettsidene. Vicoria Secret: 1. Hvor lang tid tar det før jeg får klærene? (det er 19 dager igjen til festen) 2. Hvilken størrelse er 2-4-6 osv iforhold til 36,38... Og er de stor/små i størrelsen? Jeg bruker til vanlig 38 i bukser og 36 i topper- hva tror dere jeg må ha da? Jeg blir evig takknemlig for tips og kommentarer!
Latee Skrevet 10. august 2006 #2 Skrevet 10. august 2006 Er ikke sikker på strørrelser, men om jeg skulle velge antrekk ville jeg gått for den første kjolen meg gull sko og veske, og kanskje noen enkle accesorier (også i gull). Men det er jo meg Kjolene var forresten veldig fine.
Gjest Virvel Skrevet 10. august 2006 #3 Skrevet 10. august 2006 Jeg likte kjole nummer to veldig godt, men nummer en er sikkert mer gjenbrukbar ettersom det er lettere å variere tilbehøret til en sort kjole. Jeg ville nok kanskje gått for den. :icon_smile: Har ingen erfaring med bestilling fra Victoria's Secret, men 19 dager er ikke veldig lenge. Vet ikke om jeg ville tatt sjansen. Du kan jo kontakte dem og spørre hvor lang tid de regner med at det vil ta, da.
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2006 #4 Skrevet 10. august 2006 Er ikke sikker på strørrelser, men om jeg skulle velge antrekk ville jeg gått for den første kjolen meg gull sko og veske, og kanskje noen enkle accesorier (også i gull). Men det er jo meg Kjolene var forresten veldig fine. ← Hei, og takk kjapt svar! Jeg likte også den første kjolen best siden den var helsvart og er sikkert noe jeg kan bruke i andre anledninger også. Er det finere med gullsko enn svarte sko? Jeg tenkte det så mer gjennomført ut med svarte sko til?! Mulig jeg er heeelt på blåbærtur... Har du noe link/bilder av fine sko i gull-enten nettbutikk eller kjede i Norge? Jeg har faktisk en liten søt veske i gull,så takk for tipset. Da VIL det jo faktisk se ganse så gjennomført ut det også; gullsko,gullkjede og gullveske.
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2006 #5 Skrevet 10. august 2006 Jeg likte kjole nummer to veldig godt, men nummer en er sikkert mer gjenbrukbar ettersom det er lettere å variere tilbehøret til en sort kjole. Jeg ville nok kanskje gått for den. :icon_smile: Har ingen erfaring med bestilling fra Victoria's Secret, men 19 dager er ikke veldig lenge. Vet ikke om jeg ville tatt sjansen. Du kan jo kontakte dem og spørre hvor lang tid de regner med at det vil ta, da. ← Du skrev visst mens jeg postet innlegget mitt Jeg tenkte det samme som deg; den første kjolen vil nok passe til andre anledninger senere,men det er ikke litt kjedelig da? Jeg synes den er veldig pen-særlig i sammen med fine høye sko og veske,men jeg er ikke vant til å gå i så veldig fine kjoler,så jeg vet ikke...
Gjest Virvel Skrevet 10. august 2006 #6 Skrevet 10. august 2006 Nei, synes ikke den var kjedelig. Tilbehøret gjør jo mye. Er enig i at gull kan være fint til (evt. sølv hvis du er veldig lys - jeg kler ikke gull i det hele tatt, får meg til å se gusten ut i huden).
Gjest Silje- Skrevet 10. august 2006 #7 Skrevet 10. august 2006 Nei, synes ikke den var kjedelig. Tilbehøret gjør jo mye. Er enig i at gull kan være fint til (evt. sølv hvis du er veldig lys - jeg kler ikke gull i det hele tatt, får meg til å se gusten ut i huden). ← Hjelpe meg hvor mye jeg ikke har tenkt på! Jeg har mørk langt hår, brune øyne og er nokså brun i huden. Vil nå tenke at jeg kler bedre gull en sølv da?! Dessuten har jeg et veldig fint gullsmykke jeg vil gå med den kvelden, og har gullveske også,som jeg kan tenke meg kan passe. Ikke noen som har bestilt fra noen av nettstedene noen gang, og vet noe om str og bestillingstiden? Sko er det ikke SÅ farlig med...de har veld alltids noen sko på nærmeste skobutikk,men her er ikke så mye utvalg i de små byene. Dessuten falt jeg veldig for de første skoene.
Gjest Frk Åberg Skrevet 10. august 2006 #8 Skrevet 10. august 2006 Jeg ville valgt den første kjolen, men hatt tilbehør i en annen farge. Fint å bryte opp litt. Gulltilbehør f.eks blir nok bra, og mye mer spennende enn svart. Man kan jo egentlig bruke alle slags farger til svart kjole. Selv ville jeg kanskje valgt røde sko. Man må jo ikke ha sko og veske i samme farge heller. Man kan ha gullveske og svarte sko eller omvendt. Gullsko finnes det mye av for tiden, så det burde ikke bli noe problem å finne.
Hilde Skrevet 10. august 2006 #9 Skrevet 10. august 2006 Jeg har bestilt sko fra victorias secret flere ganger, og størrelsen er akkurat slik den skal være egentlig. Jeg bruker noen ganger 38 og noen ganger 39, og fra VS bestilte jeg størrelse 8, som i følge denne siden tilsvarer 38.5. Hvordan det er med klærne vet jeg ikke, vet ikke om skostørrelsen har noen sammenheng.. Jeg valgte å ikke betale ekstra for ekspresslevering, men fikk allikevel varene etter 2-3 DAGER!! Har også flere bekjente og venner som har samme erfaring. VS bruker UPS som speditør, så du får pakken levert på døren. Regning på moms kommer i posten noen uker senere.
Gjest mela Skrevet 10. august 2006 #10 Skrevet 10. august 2006 De siste gangene jeg har bestilt fra Victorias Secret har jeg fått pakkene innen 3 dager. Men har tidligere ventet i et par mnd. Hvis de har varene inne kan du velge ekspresshipping og da kommer de fortere. Jeg bruker størrelse 2/4 når jeg bestiller fra USA og bruker 32/34 og 34/36 her hjemme. De har måletabell på hjemmesiden hvis du vil være sikker.
Gjest Silje- Skrevet 10. august 2006 #11 Skrevet 10. august 2006 Så snille dere er,jenter! Takk for svar! Jeg ville valgt den første kjolen, men hatt tilbehør i en annen farge. Fint å bryte opp litt. Gulltilbehør f.eks blir nok bra, og mye mer spennende enn svart. Man kan jo egentlig bruke alle slags farger til svart kjole. Selv ville jeg kanskje valgt røde sko. Man må jo ikke ha sko og veske i samme farge heller. Man kan ha gullveske og svarte sko eller omvendt. Gullsko finnes det mye av for tiden, så det burde ikke bli noe problem å finne. Rød sko tror jeg ikke jeg liker. Gullsko har jeg sett en del av,ja og håper de har noen med høy hæl. Tror kanskje jeg da dropper å bestille fra nettet når det gjelder sko. Om jeg mot formodning ikke finner noen passende sko enten i gull eller svart,har jeg et par hjemme som jeg kan bruke- men jeg vil gjerne spandere på meg noe nytt Jeg har bestilt sko fra victorias secret flere ganger, og størrelsen er akkurat slik den skal være egentlig. Jeg bruker noen ganger 38 og noen ganger 39, og fra VS bestilte jeg størrelse 8, som i følge denne siden tilsvarer 38.5. Hvordan det er med klærne vet jeg ikke, vet ikke om skostørrelsen har noen sammenheng.. Jeg valgte å ikke betale ekstra for ekspresslevering, men fikk allikevel varene etter 2-3 DAGER!! Har også flere bekjente og venner som har samme erfaring. VS bruker UPS som speditør, så du får pakken levert på døren. Regning på moms kommer i posten noen uker senere. Det var kjapt! Jeg kan,for å være på den sikre siden, betale litt ekstra for kjappere levering da. Jeg visste ikke at det fantes på den siden. Dette høres bra ut. Du er fornøyd med varene du har bestilt? De siste gangene jeg har bestilt fra Victorias Secret har jeg fått pakkene innen 3 dager. Men har tidligere ventet i et par mnd. Hvis de har varene inne kan du velge ekspresshipping og da kommer de fortere. Jeg bruker størrelse 2/4 når jeg bestiller fra USA og bruker 32/34 og 34/36 her hjemme. De har måletabell på hjemmesiden hvis du vil være sikker. ← Skal skjekke den for å være på den sikre siden. OM jeg må sende i retur,for så å betille ny kan det jo fort ta en del dager,så lurt å være sikker på str. Da må jeg minimum ha 4 da... Takker for svar!
Hilde Skrevet 10. august 2006 #12 Skrevet 10. august 2006 Kvaliteten på skoene er det ingenting å si på, og de er absolutt like lekre i virkeligheten som på bildet. VS er faktisk mitt favorittnettsted når det gjelder sko, og jeg begynner å få noen par derfra nå..
Gjest Turi Skrevet 10. august 2006 #13 Skrevet 10. august 2006 Hvor gamle er dere og sjefen med partner? Hvilken bransje er dette? Jeg ville aldri gått i en så kort OG utringet kjole første gang jeg møtte sjefen om jeg ikke kjente ham veldig godt. Og dette er en kjole jeg fint kunne brukt privat. Men så er jeg over 30 da... Tenk litt på det. Om det kom en veldig ung jente i en slik kjole på en av våre sammenkomster, ville gutta sikla vilt og jeg ville syns litt synd på henne pga bommerten....
Krista83 Skrevet 10. august 2006 #14 Skrevet 10. august 2006 Jeg likte den første kjolen kjempegodt! Tror jeg skal sikle litt på den og kanskje jeg kjøper den som mitt første kjøp fra vs. Gull tilbehør tror jeg vil passe deg kjempegodt ettersom som du forklarte var litt mørk... Har en en litt gylden hud så passer gull veldig godt. Så synes jeg heller ikke kjolen var for utfordrende.
Zest Skrevet 10. august 2006 #15 Skrevet 10. august 2006 Den første kjolen var veldig fin, og min favoritt var sko nr 2, men med mindre du matcher med noe friskt i tillegg blir det litt kjedelig. Gull el. sølv gjør seg til sort, selv ville jeg valgt røde sko. Uansett - ser du planlegger brune strømper. For all del -dropp det! Brune/hudfargede strømpebukser er grusomt, spesielt i sandaler. Dessuten er det jo sesong for bare ben. Sats på selvbruning og pedikyr i steden.
Gjest Silje- Skrevet 10. august 2006 #16 Skrevet 10. august 2006 Hvor gamle er dere og sjefen med partner? Hvilken bransje er dette? Jeg ville aldri gått i en så kort OG utringet kjole første gang jeg møtte sjefen om jeg ikke kjente ham veldig godt. Og dette er en kjole jeg fint kunne brukt privat. Men så er jeg over 30 da... Tenk litt på det. Om det kom en veldig ung jente i en slik kjole på en av våre sammenkomster, ville gutta sikla vilt og jeg ville syns litt synd på henne pga bommerten.... ← Uff, når gjør du meg nervøs! Jeg er 25,min mann 33år. Det er et avdovaktfirma. Vel,når jeg ser lenge på kjolen og tenker på hva du har skrevet så kan jeg være enig at den er nokså utringet,men jeg vil ikke si den er direkte kort selv om den går over kneet. Jeg viste kjolene til mannen min som trodde en slikmkjole ville passe på en slik fest. Men hva har han peiling på?! Det jeg er mest redd for er at kvinnene kanskje går meg sikkerlig "ûberdamete" klær som dressjakke og sjørt rett over kneet- som de kanskje ville gått med på jobb. Så kommer jeg mer pyntet opp med fin kjole og gullveske. Jeg er overdriver sikkert dette her,men jeg vil gjerne være fin på en slik fest. Hva slags kjole ville du foreslått? (det virket som du er vant til slike sammenkomster med litt finere dresskode?) Takk for svar! Jeg likte den første kjolen kjempegodt! Tror jeg skal sikle litt på den og kanskje jeg kjøper den som mitt første kjøp fra vs. Gull tilbehør tror jeg vil passe deg kjempegodt ettersom som du forklarte var litt mørk... Har en en litt gylden hud så passer gull veldig godt. Så synes jeg heller ikke kjolen var for utfordrende. ← Takk for svar! Jeg falt også veldig for den med gang Fant heller ikke kjolen direkte utfordrende,men som hun over her var inne på,så kanskje den vil vekke for mye oppsikt allikevel- særlig hvis de andre går med noe helt annet.
Gjest Silje- Skrevet 10. august 2006 #17 Skrevet 10. august 2006 Den første kjolen var veldig fin, og min favoritt var sko nr 2, men med mindre du matcher med noe friskt i tillegg blir det litt kjedelig. Gull el. sølv gjør seg til sort, selv ville jeg valgt røde sko. Uansett - ser du planlegger brune strømper. For all del -dropp det! Brune/hudfargede strømpebukser er grusomt, spesielt i sandaler. Dessuten er det jo sesong for bare ben. Sats på selvbruning og pedikyr i steden. ← Takk for gjennomtenkt svar! Du fikk meg til å tenke...det blir jo selvfølgelig feil med strømper nå. Jeg er jo også såpass brun,så strømpene vil jo gjøre leggene bleikere faktiks! Selvbruning trenger jeg nok ikke,men takk for tipset. Time hos fotpleier er allerede bestilt tre dager før festen Ikke noe som er mer ulekkert enn upleide føtter i sandaler,nei. Altså,dette med røde sko. For det første så har jeg prøvd røde sko og synes det så fryktelig rart ut på meg. Dessuten; vil ikke det vekke enda mer oppsikt og se mer sexy ut enn vanlig sort eller gullfargede?
Zest Skrevet 10. august 2006 #18 Skrevet 10. august 2006 Hvis du ikke vil vekke oppsikt går du ikke for rødt. Er du bekymret for å være for utfordrende, kan du vurdere pumps eller peeptoes i steden for sandaler, så blir det ikke så avkledd. Du kan også vurdere et sjal til å ha over skuldrene. Gull og sølv på veske og sko er ganske "showy" vil du være nøytral men ikke kjedelig, gå for den lille sorte med tilbehør i en farge du føler deg vel i. Smaragsgrønn eller dyp lilla synes jeg er er lekkert, og mindre "skrikende" enn rødt.
Gjest Silje- Skrevet 10. august 2006 #19 Skrevet 10. august 2006 Hvis du ikke vil vekke oppsikt går du ikke for rødt. Er du bekymret for å være for utfordrende, kan du vurdere pumps eller peeptoes i steden for sandaler, så blir det ikke så avkledd. Du kan også vurdere et sjal til å ha over skuldrene. Gull og sølv på veske og sko er ganske "showy" vil du være nøytral men ikke kjedelig, gå for den lille sorte med tilbehør i en farge du føler deg vel i. Smaragsgrønn eller dyp lilla synes jeg er er lekkert, og mindre "skrikende" enn rødt. ← Takk for enda et godt svar! Du vil ikke bli min stylist, Zest?? Jeg merker jeg kunne trengt det... Et sjal var et godt tips. Selv om det ikke går over utringingen så blir det ihvertfall ikke så veldig mye bar hud. Burde jeg da valgt et i sort,eller en annen farge? Hva tror du om det? Jeg har tatt frem vesken i gull og jeg tror den kommer til å passe fint. Lita og nett, i fin gullfarge med glans. Jeg orker ikke stresse veldig mye med skoene. Jeg tar meg en tur til nærmeste by neste uke,og ser om jeg finner noen sko i gull eller (helst) sort.
Gjest Silje- Skrevet 10. august 2006 #20 Skrevet 10. august 2006 Jeg er ikke typen som liker for mye bling-bling,så det blir kun et enkelt kjede i gull med hjerte som jeg har fått av min mann. I tillegg kommer hvite perleøredobber -og gifteringen selvfølgelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå