Gjest Elin Skrevet 10. august 2006 #1 Skrevet 10. august 2006 Nå er det noen vaske klær-tråder rundt omkring fra før, men jeg vil ikke kapre en av dem..: Jeg har en sort og hvitstripet genser fra Hennes & Mauritz (v-hals og 3/4 lenge på armene). Det står at det er 72% bomull og 28% polyamid. Går det bra å vaske den med sorte klær? Takker på forhånd!
Gjest Turi Skrevet 10. august 2006 #2 Skrevet 10. august 2006 Hvis de sorte klærne ikke er nye og ikke farger går det jo helt fint. Ellers ville jeg vasket den separat de første gangene og deretter sammen med lysere farger.
Krista83 Skrevet 10. august 2006 #3 Skrevet 10. august 2006 Jeg lurer i grunn også på dette, sambo har nemlig en haug nye stripete gensere som trengs vasking... Gruer meg litt til å vaske dem, men får la det stå til da...
loffen Skrevet 10. august 2006 #4 Skrevet 10. august 2006 Pleier å vaske stripete ting sammen med farger lik de lyseste stripene, ellers synes jeg de blir grå. Det er jo aldri de mørke stripene på plagget som farger av, men det kan jo andre helt mørke plagg gjøre. Litt dårlig på å forklare. Håper du skjønner hva jeg mener.
Gjest Elin Skrevet 10. august 2006 #5 Skrevet 10. august 2006 Det ble så jeg vasket den alene, tror det var tryggest! Uff, tok selvsagt oppi altfor mye vaskepulver. Da jeg skulle strekke den, og plassere den på kleshenger, så drysset det litt og den var full av hvite korn. Så nå er den i vaskemaskina igjen... Det er ikke første gangen med feil-dosering! Skjønner hva du mener Loffen, og du har sikkert rett, men tørr ikke annet enn å vaske den alene. Maskina er som regel full, så det er bare når jeg er veldig usikker på hva enkelte plagg kan vaskes med at jeg vasker de alene.
Gjest gjest1 Skrevet 10. august 2006 #6 Skrevet 10. august 2006 Fysjom. Mine hvite og sorte stripede strømper fra H&M farget seg selv
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2006 #7 Skrevet 10. august 2006 Fysjom. Mine hvite og sorte stripede strømper fra H&M farget seg selv For noen homostrømper! Hvordan farget de seg selv? Vasket du de helt alene i maskina?
Gjest gjest1 Skrevet 10. august 2006 #8 Skrevet 10. august 2006 Nei, vasket med andre lyse klær, men sortfargen ble for mye for hvitfargen, så det smittet over til grått. Tjohei
Gjest Tweek Skrevet 10. august 2006 #9 Skrevet 10. august 2006 Jeg tar å vasker stripete med håndklær! de er ikke så farlige, pluss at, da slipper jeg å vaske bare et plagg. syntes det funker fint jeg
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2006 #10 Skrevet 11. august 2006 Jeg tar å vasker stripete med håndklær! de er ikke så farlige, pluss at, da slipper jeg å vaske bare et plagg. syntes det funker fint jeg Hørtes lurt ut, hvis hånklærne er lyse, og ikke veldig precious... Men de fleste av mine klær, inkludert de stripete bør vaskes på 40 grader. Håndklær bør vaskes på nokså mange fler grader....
Gjest AGF Skrevet 11. august 2006 #11 Skrevet 11. august 2006 Jeg vasker min svart-hvit stripete t-skjorte for hånd. Selv hvis det svarte ikke hadde smittet over så blir hvite plagg alltid litt grå når de vaskes i vaskemaskin. Så alle topper som har noe hvitt i seg vasker jeg for hånd.
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2006 #12 Skrevet 11. august 2006 Selv hvis det svarte ikke hadde smittet over så blir hvite plagg alltid litt grå når de vaskes i vaskemaskin. Så alle topper som har noe hvitt i seg vasker jeg for hånd. Gjelder det plagg som er helt hvite og? Jeg synes jeg har lagt merke til at når jeg vasker kun hvite klær sammen, så blir de litt grå etterhvert. Derfor har jeg nesten ingen hvite klær. Alle ser skitne ut etter en stund uansett. Ser andre folk sprade rundt i kritthvite klær, så jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt... Andre som har samme problem, og hva gjør dere med det? Tenkte å legge de i en klorinblanding, men ikke alle plagg tåler det.
*Ariel* Skrevet 11. august 2006 #13 Skrevet 11. august 2006 Viktig å vaske med temperaturen som står i anvisningen for at fargene skal binde seg skikkelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå