Gå til innhold

Den lukter nytt og vemmelig!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte koffert for to dager siden, og reiser på ferie i morgenkveld.

Som så mye annet nytt, så lukter det nytt av kofferten. Lukta er ikke sterk, men den er vemmelig allikevel, jeg får så lett vondt i hodet av sånne lukter.

Har noe x-it lignende som heter Febricè, men vet ikke om den bør brukes. Luftet den utendørs en stund i går, det hjalp ikke. Det er mange små fluer utenfor her også, som jeg ikke vil ha i kofferten.

Er redd for at klærne skal lukte ekkelt når de blir liggende i kofferten, så hvordan kan jeg få vekk lukta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er du redd for klærne, pakk de i plastposer! det pleier jeg å gjøre når jeg reiser, både i tilfelle om noe skulle lekke, eller evt. lukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legge et såpestykke oppi??

(et som ikke lukter så altfor sterkt...)

Er ikke helt sikker om det funker, men jeg bruker det hvertfall i klesskuffene mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg en skål med kaffegrut (ikke "brukt") i kofferten! Gruten trekker til seg den vonde lukta.

Det har jeg lært av min kloke mor :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bjørnsdatter
Legg en skål med kaffegrut (ikke "brukt") i kofferten! Gruten trekker til seg den vonde lukta.

Det har jeg lært av min kloke mor :Nikke:

Ubrukt kaffegrut er vel bare helt enkelt og greit... kaffe? ;)

Eddikvann burde funke på samme måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det på samme måte når det gjelder kofferter, spesielt billige. Når sambo lukter på den kjenner han ingen særlig lukt, men jeg blir derimot direkte kvalm. Kjenner lukta på flere meters avstand.

Ofte er det billige kofferter med for inni som lukter mest synes jeg. Så jeg kjøper koffert i kun plast (også inni!!)...., og litt dyre kofferter som Samsonite el.l.

Men det hjelper jo ikke deg akkuratt nå desverre :(

Av erfaring så er det ingenting som hjelper. Tror egentlig at du og jeg faktisk reagerer på et stoff (siden andre ofte ikke kjenner lukta i det hele tatt), og da er det ikke så mye som hjelper......

Dette ville jeg gjort:

1. Pakk ALLE klær i pose, og ta klærne ut straks du er fremme og heng dem i skap. Om mulig; prøv å la dem lufttørke litt før du henger dem inn i skap. For setter lukta seg i klærne, så klarer jeg ikke ågå i klærne heller uten å bli kvalm!!

2. Hva med å gå innom Saape eller noe, og kjøp et såpestykke som du legger mellom posene. jeg synes at de såpene som selges der lukter veldig mye, og kanskje de kan ta bort noe av lukta.

3. Vask kofferten med en klut før du tar den i bruk.

4. La kofferten stå ute på terrassen for lufting i det lengste før du tar den i bruk.

5. Ikke legg noe i kofferten før du må. Så lenge du har alt av klær pakket klart i poser, så går det raskt å pakke i kofferten når du skal avgårde.

Håper dette hjelper, for jeg vet hvor lenge kvalmen sitter i når du først blir dårlig. God tur!

Når det er sagt; lukta vil nok aldri forsvinne helt. Så jeg ville spart til en ny koffert i plast (både innvendig og utvendig)- så er du kvitt hele problemet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...