Gå til innhold

Hyttemat med lite oppvask

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode idèer til hyttemat som krever lite oppvask? Vi blir fire sultne voksne som skal være på hytta fra fredag til lørdag -trenger dermed to middager og en god lunsj. Vi har grill og kjøleskap. Kokeplatene vil jeg helst ikke bruke da jeg som nevnt vil unngå oppvask.

Skjønner jo at jeg her må grille noe, men hva og med hvilket tilbehør? Helst noe jeg kan forberede hjemme hvor jeg har både rennende vann og oppvaskmaskin.

Hilsen bedagelige meg -som helst bare vil sitte stille og drikke rødvin og spille yatzy :rosasmil:

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Pølser så klart, kan surres med bacon f.eks, eller kappes opp til grillspyd

Pinnebrød kan varieres mye, ta litt bakepulver i deigen så fluffer det seg litt under steking. Bland i krydder som oregano eller timian. Deigen kan lages på forhånd.

Grillspyd.

Marsmallows til grilling.

Deilige oster - trenger ikke varmes opp i det hele tatt!

Ta med papptallerkner og pappbeger -det kan brennes på grillen etter middag.

Eller utlever fullt utstyr til hver og en på fredag med beskjed om at de må holde det rent selv.

Skrevet

Takker og bukker :bukke:

Da lager jeg pølser med noe rundt til lunsj, Marsmallows til dessert, og ost var lurt å ta med.

Grillspyd har vi lagd veldig ofte, så nå har vi lyst på noe annet -men, kan for så vidt godt hende vi faller for fristelsen igjen.

Vi liker forresten skikkelig gode og laaaange middager... Håper på å få litt kreps, så det blir forretten.

Papptallerkener har vi der fra før -kun rødvin og god middag som får drikkes og spises av glass og porselen :blunke:

Hva er pinnebrød?

Skrevet

Lag en pai før du drar, den kan også spises kald. Det kan dere ha til kveldskos eller middag første dagen eller dagen etterpå. Ta med noen agurker, paprika og tomater, og skjær dem rett på tallerkene før dere spiser som salat til.

Skrevet

Nå har jeg ikke lest artikkelen det er linket til over, og kanskje det står der, men: Aluminiumsfolie! Pakk inn grønnsaker og poteter og sleng det på grillen eller i ovnen. Pakk inn kjøtt eller fisk og gjør det samme... Det meste kan lages i aluminiumsfolie. Med pappservise er det kun noen kniver som må vaskes. Eller - lag pakker med både (oppskåret) kjøtt, fisk og grønnsaker, og la alle få en foliepakke hver. Da trenger man ikke tallerkner heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...