Knurr Skrevet 10. august 2006 #1 Skrevet 10. august 2006 (endret) Hei alle matlagingsglademennesker! Jeg skal på fjellet neste uke, og mens vi er på vidda skal det feires bursdag for en av turgåerne. Hun er litt skuffa og lei seg for at 13-årsdagen skal bli forbigått uten kake, så jeg lurte på om noen hadde noen tips? Å ta med seg noe ferdig fungerer ikke, da bursdagen er siste dag på turen. Det jeg trenger er noe godt og gjerne søtt som kan lages uten ferskvarer som melk, egg, ferskgjær og alt det andre som må oppbevares i kjøleskap og som folk som kan bake sikkert putter i kakene sine. Litt lang setning det, ja. Knuselige greier blir en smule vanskelig med sekk og telt og det hele. Har med primus med gryter og stekepanne og slikt, og har selvsagt nydelig fjellvann i overflod. Alt av tørre/hermetiserte ingredienser er aktuelle. Kom igjen, jeg vet dere klarer utfordingen! Edit: skriveleif. Endret 10. august 2006 av Knurr
Gjest gjest1 Skrevet 10. august 2006 #2 Skrevet 10. august 2006 En ferdig kakebunn holder seg lenge i plasten sin. Ta med en pakke ferdig vaniljekrem til fyll. Pynt med revet sjokolade og bær som du sikkert finner på turen
Gjest Elfrida Skrevet 10. august 2006 #3 Skrevet 10. august 2006 Ta med litt vaffelmix. Stek lapper og server med friske bær eller syltetøy. Eller stek tykke pannekaker av vaffelmix, fyll med ferdig vaniljekrem innimellom og bær og server som kake.
Tiger Skrevet 10. august 2006 #4 Skrevet 10. august 2006 Posepannekake som du bare blander ut med vann. Ha litt konditorfarge i røra for å gjøre den litt "morsommere". Legg lagvis med syltetøy eller sjokoladesaus og pynt med bær eller godteri og lys. Grønn pannekakekake med blåbær f.eks er jo ganske guttete. Du må riktignok ha en eller annen form for smør i røra... Hmmm...
Gjest Elfrida Skrevet 10. august 2006 #5 Skrevet 10. august 2006 Litt olje kan fint brukes i pannekake/vaffelmix i stedet for smør som holder seg litt dårlig på tur.
Tiger Skrevet 10. august 2006 #6 Skrevet 10. august 2006 He-he, Elfrida. Ikke meningen å "ta" forslaget ditt. Du hadde nok akkurat postet ditt da jeg begynte å skrive. Føler meg litt som en hermegås
Gjest Elfrida Skrevet 10. august 2006 #7 Skrevet 10. august 2006 Det skjer fort på et forum som dette, men det er jo et godt forlsag da! Åh, nå ble jeg sulten gitt, på tide å komme seg hjem til middagen.
Gjest Hedda Gabler Skrevet 10. august 2006 #8 Skrevet 10. august 2006 Ostekake trenger ikke å stekes, hvis du gidder å dra med deg alle ingrediensene, da.
Knurr Skrevet 10. august 2006 Forfatter #9 Skrevet 10. august 2006 Ostekake trenger ikke å stekes, hvis du gidder å dra med deg alle ingrediensene, da. ← Steking er null problem, det er osten jeg ville slitt med! Takk for tips alle sammen, jeg tror det blir en form for lappekake. Vaniljekrem var et veldig godt forslag, det hadde jeg overhodet ikke tenkt på! Så... vaffelmix, vaniljekrem, syltetøy... og olje. Hva slags olje kan jeg bruke? Og hvis noen lurte - ja, jeg er handikappet på kjøkkenet.
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2006 #10 Skrevet 11. august 2006 Bruk sojaolje eller solsikkeolje. Olivenolje har for mye smak.
Knurr Skrevet 20. august 2006 Forfatter #11 Skrevet 20. august 2006 Hei dere superbakere! Skulle bare si tusen takk for alle råd: kaka ble strålende, og tårevått (for så vidt også regnvått) mottatt. Det ble pannekakemix, tjukke kaker stekt på en eldgammel stormkjøkkenpanne, med vaniljekrem og selvplukkede blåbær mellom. Lillesøster ble behørlig distrahert, og merket ingenting av verken lagingen eller forberedelsene. Og hun som ikke ville ha oppmerksomhet overhodet... hah! til dere for hjelpen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå