Gå til innhold

Kenwood kjøkkenmaskin og stell

Anbefalte innlegg

Gjest Nigella ul
Skrevet

Jeg har altså arvet en Kenwood kjøkkenmaskin (merke: Chef).

Ser helt fin ut, mange deler.

Den har ikke vært i bruk på ca 12 år, og da lurer jeg på om jeg burde ta noen forholdsregler før jeg begynner å bruke den?

- Bør enkelte deler smøres, og iså fall med hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke så mange tilgjenglige deler å smøre eller? Eneste jeg kan komme på er den pinnen du fester bollene på? Tror jeg ville gått for en grundig rengjøring og fått vekk gammelt støv og fett først. Så får du bare prøve og se, eventuelt levere den inn til service på et verksted.

Gjest Nigella ul
Skrevet

Det er en "plattform" med jenger der jeg "skrur" fast bollene (1 i stål, 1 i hvitt glass/krus).

Så er det en plass å feste/skru fast eltekrok/visp etc.

I tillegg er det ett "hull" på toppen der jeg tror kvern, "glassmugge" (greier ikke å huske hva det heter!) med kniver i bunnen, rivjern av ymse slag ol. skal skrus fast. Her ser det faktisk ut som om det er gris (sånn oljesmøring) nedi hullet.

Ellers er den fin og ren, har vært oppbevart i skap, og med original emballasje.

Maskinen er minst 25 år gammel, det glemte jeg vel å nevne i første innlegget.

Skrevet

Jeg har og en sånn (men uten hullet på toppen) som jeg arvet etter min farmor. Vaska den skikkelig og den funker som bare det. Har ikke smurt den noe jeg. Den er vel og rundt 25 år.

Skrevet

Da tror jeg at jeg skal prøve den i helga, uten noen forholdsregler.

Arvet den etter mormoren min jeg!

Er helt sikker på at jeg så den i bruk da jeg var 10 år gammel, derfor vet jeg at den er minst 25 år. Antakelig er den enda gamlere.

Den gang det var kvalitet :)

Skrevet

Jeg har en slik gammel en som jeg har arvet også. :) Det luktet brent støv de første gangene den var i bruk, men det gav seg.

Veldig bra maskin, og artig at den overlever sin husmor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...