Gå til innhold

Servitører

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva koster det å leie inn servitører og hvor finner man dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!!

Har du noen venner som har litt greie på servering?? Det er det som er billigst. Men du kan jo forsøke catering i nærområdet ditt. Vanlig pris på servitører (som du får tak i selv..ikke catering...de er sikkert dyrere) tror jeg er rundt 100 kr timen.

Vi er heldig og har mangen venner i bransjen, så vi har ordnet det slik.

Lykke til!!

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å spørre venner og kjente først, det er alltid noen som kjenner noen som kjenner noen...

Ellers kan det være lurt å undesøke om det er noen skoler som har kokk og servitør-linje hos seg. Der kan man få flinke servitører som synes det er flott å tjene noen ekstra kroner. En av våre servitører gikk en slik linje og han var virkelig utrolig flink.

Vi betalte alle våre servitører 100 kr timn, og de var fornøyd med det.

Skrevet

Det funker bra med venner og kjente også. Kanskje du har noen venninner som har søsken osv som kan? Bare sørg for at det er noen som har totaloversikten og ansvaret, og vær tydelig på forhånd hva dere vil ha (ikke servering under taler, osv).

Skrevet

Dersom du ikke har venner som kan stille opp, kontakt et hotell: Der er det mange bankettservitører som sikkert er interessert i å tjene en ekstra slant.

I tillegg har du jo alltids kokke- / servitørlærlinger. De må begge jobbe som servitører i 1 år... Kontakt en lokal skole med denne studieretningen.

Lykke til!

Skrevet

hmmm....

må kokkelærlinger jobbe 1 år som servitør?? det måtte ikke de kokkene jeg kjenner....de måtte ha kjennskap til det.....men ikke gjøre det i 1 år...men ofte kan de fleste kokker servere og ja.....men servitørene har vel mer teknikkene inne....

bare en liten komentar fra meg...ikke alle kokker kan servere..... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...