Gå til innhold

Sure arbeidsgivere?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Er det noen her inne som opplever at arbeidsgiveren blir sur hvis dere er syk eller hvis du må være hjemme med barnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tør ikke å være syk jeg!

Jeg vet hvor sur hun blir hvis andre er syke. Kommer meg stort sett på jobb uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja desverre finnes der slike arbeidsgivere og det er pyton. jeg var for en god stund siden lagtidssykmeldt og jeg fikk kasta etter meg spydige kommentarer og fikk grei beskjed om at det ikke var akseptabelt å være sykmeldt. da får man dårlig samvittighet da.

men vi får håpe at det med sure arbeidsgivere hører sjeldenheten til , men fy så irriterene det er icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette er andre dagen jeg er hjemme med barnet mitt og arbeidsgiveren min er pottesur. Sa at jeg håpte på å komme igjen i morgen men da fikk jeg bare til svar at det dret hun i. Nå sitter jeg her å er litt små deppa. Har vondt i magen pga det. Er jo ikke min feil at jeg måtte være hjemme. Jeg er ikke så heldig at jeg har noen som kan stille opp når jeg har syke barn.

Kvir meg til å dra på jobb igjen i morgen:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis arbeidsgiveren din bruker slike ord som "at det driter jeg i", da er hun/han fryktelig uprofesjonell.

Ikke la det gå inn på deg. Selvsagt må du være hjemme når du har sykt barn. Og om du hadde vært så heldig å ha noen i nærheten som kunne ha stil opp for deg, så er det jo likevl best å ha mamma eller pappa hos seg når man er syk.

Nei, her er det arbeidsgiveren som "driter seg ut". Du har selvsagt din fulle rett til å være hjemme med barnet, med god samvittighet. Ansetter de folk med små barn, så får de jammen ta høyde for at dette skjer.

Barn blir syke, ihvertfall hvis de går i barnehage.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er vanskelig, men dette ville jeg virkelig tatt opp med arbeidsgiveren! Man KAN bare ikke oppføre seg sånn!! Hun har tydeligvis ikke barn selv! Jeg hadde nok blitt så sint at jeg hadde sett meg om etter en ny jobb med det samme, og sannsynligvis hadde jeg lekset opp for sjefen også, er dårlig til å styre meg når jeg først blir forbanna. Er dere flere på jobb som har barn så kan dere jo ta det opp med sjefen sammen. Er det vanskelig for deg å få en annen jobb? Det kan umulig være noe hyggelig å jobbe under en sånn sjef, finn noe annet!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

hun har nok barn selv...skulle ikke tro det nei. Jeg jobber i en familiebarnehage så det er kun oss to og en annen av og til. Tror nok grunnen er litt at når hun har syke barn kan ikke hun ta fri for da taper hun masse penger å da virker det sånn at ingen andre kan heller gjøre det. Slik jeg oppfatter det. Jeg har allerede snakket med en annen barnehage..ikke familiebarnehage så jeg skal å snakke med de over påske. Det ser lovende ut:) Er mest fristet til å kutte ut hele greiene med en gang..har ikke så veldig lyst til å gå på jobb igjen. Da hun sa det ble jeg ganske paff så jeg satt bare der og plutselig la hun på så jeg fikk ikke sagt så mye. kan jo være hun syns det er litt surt siden jeg kun har jobbet hos hun i 3 mnd. Og jeg har vært syk tidligere. For en mnd siden lå jeg med influensa og etter det ble ungen min syk. Men det er jo ikke min feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det synes å være en temmelig useriøs arbeidsgiver dessverre.

Det er trist å høre at flere blir behandlet på denne måten ved sykdom eller ved barns sykdom, og jeg forstår at man blir sittende med blandede følelser.

På den ene siden blir man påført litt dårlig samvittighet pga uttalelser fra arbeidsgiver, og på den annen side blir det ikke særlig morsomt å møte på jobb igjen.

Jeg synes du burde skifte jobb og begynne et sted med ordnede arbeidsforhold. Jeg antar at du ikke er organisert, og dermed ikke har noe nettverk i ryggen å henvende deg til dessverre.

Møt på jobb, og ta det gjerne opp med arbeidsgiver at du følte deg dårlig behandlet, men vær rolig og prøv å velge de rette argumentene i stedet for å miste hodet.

Det lønner seg som regel.

Du kan jo henvise til Arbeidsmiljølovens §33A Rett til fri ved barns og banrepassers sykdom.

Arbeidsmiljøloven finner du på følgende side http://www.lovdata.no

Den gir deg rett til å være hjemme med barnet.

Jeg må i tillegg si at denne holdningen virker ganske absurd når den kommer fra en arbeidsgiver i en barnehage.

Få deg ny jobb, det er mitt beste råd!

mvh

_________________

¤Kris¤vinke.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Kris den 2002-03-21 17:42 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er egentlig ingen profesjonell arbeidsgiver.

Jeg kan ikke forstå måten hun løser problemet på, men jeg kan forstå at hun blir frustrert, fordi en sånn liten bedrift er ytterst sårbar.

Det burde hun kanskje tenke på når hun ansetter. Personer med små barn opplever sykdom hos barna. Titt og ofte. Herregud, det vet jo hun som har startet en familiebarnehage! Hun burde kanskje se seg om etter en arbeidstager UTEN barn neste gang. Hun er imidlertid ikke sikret mot sykdom hos arbeidstakeren.

Jeg bare må fortelle noe. I går feiret vi en kollega på jobben. Hun har jobbet i 40 år og har ALDRI vært syk, ALDRI. Ikke en dag, ikke en time. Hun har heller aldri hatt barn.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...