Gjest Gjest Skrevet 10. august 2006 #1 Skrevet 10. august 2006 Hvordan vasker dere bhene deres? Med milo, biotex, hva...? Med milo skal ikke bhene (og andre klær) ligge rolig i vannet, man må røre rundt i det heletiden etter hva jeg har forstått av å lese på flaska. Gidder ikke å røre i flere minutter, men vaskemidlet bør jo få virke en stund... Bedre å bruke biotex, og hvordan går man da frem..?
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2006 #2 Skrevet 10. august 2006 Jeg er bruker vaskmaskinen. Bruker vaskepose og slenger det inn i maskinen med annet tøy. Blir kanskje fortere slitt, men jeg hadde aldri fått vasket dem hvis jeg skulle fortsatt med håndvask... (Det er lenge siden jeg ga opp...)
Champagnepiken Skrevet 10. august 2006 #3 Skrevet 10. august 2006 Jeg er bruker vaskmaskinen. Bruker vaskepose og slenger det inn i maskinen med annet tøy. Blir kanskje fortere slitt, men jeg hadde aldri fått vasket dem hvis jeg skulle fortsatt med håndvask... (Det er lenge siden jeg ga opp...) ←
wind-up bird Skrevet 10. august 2006 #4 Skrevet 10. august 2006 Jeg må innrømme at jeg putter dem i vaskemaskinen i en vaskepose. Bruker et finvaskprogram eller liknende og vanlig vaskepulver.
Gjest 2324 Skrevet 10. august 2006 #5 Skrevet 10. august 2006 Vasker dem i maskin sammen med andre klær. Livet er for kort til å brukes på håndvask av BHer. Kjøper dessuten billig undertøy på H&M o.l, så det er ingen krise at de må byttes ut ofte.
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2006 #6 Skrevet 10. august 2006 Dere vasker dem i maskin selv om det på vaskelappen står "Handwash cold"? Hvor mange grader vasker dere på da? 40?
Colargol Skrevet 10. august 2006 #8 Skrevet 10. august 2006 Jeg er bruker vaskmaskinen. Bruker vaskepose og slenger det inn i maskinen med annet tøy. Blir kanskje fortere slitt, men jeg hadde aldri fått vasket dem hvis jeg skulle fortsatt med håndvask... (Det er lenge siden jeg ga opp...) ← Mee to! Vasker for hånd når jeg er på ferie, -har et par få plagg som blir vasket for hånd til vanlig -men de brukes heller ikke til hverdags!
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2006 #9 Skrevet 10. august 2006 Har ikke bh-vaskepose jeg, men tror jeg hiver den i maskina alikevel. En gang kan vel ikke skade!
Gjest fluesmekker Skrevet 10. august 2006 #10 Skrevet 10. august 2006 Hvis jeg vasker i maskin vasker jeg på 30graders finvask. Men nå har jeg kjøpt dyre fine BHer og skal begynne å vaske de for hånd. Har nok også noe med at jeg ikke har vaskemaskin. :D
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2006 #11 Skrevet 10. august 2006 Hvordan vasker dere bhene deres? Med milo, biotex, hva...? Med milo skal ikke bhene (og andre klær) ligge rolig i vannet, man må røre rundt i det heletiden etter hva jeg har forstått av å lese på flaska. Gidder ikke å røre i flere minutter, men vaskemidlet bør jo få virke en stund... Bedre å bruke biotex, og hvordan går man da frem..? ← Det er ikke vaskemiddelet som avgjør om tøyet ikke kan ligge stille i vannet. Det er tøyet man vasker som avgjør dette. Ull og silke skal ikke ligge stille i vannet, det er derfor det står på milo-flaska siden jo er beregnet spesielt på denne type stoff. Men hvis du vasker bomull el andre stoffer kan det helt fint ligge stille i vasken når du bruker milo. Jeg vasker bhene mine for hånd med milo eller det vaskemiddelet jeg har for hånden. Ikke fordi jeg er så redd for å ødelegge bhene, men fordi jeg er veldig redd for å ødelegge vaskemaskinen
Tiger Skrevet 10. august 2006 #12 Skrevet 10. august 2006 Tror ikke jeg ville sjangset på å hive bh med spiler i vaskemaskinen uten pose. Det kan bli dyrt...
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2006 #13 Skrevet 10. august 2006 Tror ikke jeg ville sjangset på å hive bh med spiler i vaskemaskinen uten pose. Det kan bli dyrt... Hva om de legges inni putetrekk e.l.? Det gjorde jeg nå nettopp...
Gjest 2324 Skrevet 10. august 2006 #14 Skrevet 10. august 2006 Tror ikke jeg ville sjangset på å hive bh med spiler i vaskemaskinen uten pose. Det kan bli dyrt... ← Alle mine BHer har spiler, og det er ikke noe problem i det hele tatt.
Gjest Elfrida Skrevet 10. august 2006 #15 Skrevet 10. august 2006 Jeg vasker bh-ene mine i pose i finvask- eller håndvaskprogrammet. Jeg innbiller meg at det faktisk er vel så skånsomt som å gjøre det med hendene.
Tiger Skrevet 10. august 2006 #16 Skrevet 10. august 2006 Om en spile løsner og havner inni maskinen, kan det bli dyrt ja. Det er blandt de mest vanlige tingene vaskemaskiner må repareres for.
Gjest Dingo Skrevet 10. august 2006 #17 Skrevet 10. august 2006 Alle mine BHer har spiler, og det er ikke noe problem i det hele tatt. ← samme tenkte jeg... helt til jeg måtte ringe reparatøren=) fordi vaskemaskina bråkte sånn. kostet noen hundrelapper det... Og jeg ble ganske flau da han kom viftende med spilen, som jeg ikke hadde merket var borte en gang.
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2006 #18 Skrevet 11. august 2006 Har ikke bh-vaskepose jeg, men tror jeg hiver den i maskina alikevel. En gang kan vel ikke skade! ← Spilene ramler fortere ut hvis du ikke har vaskepose. Når jeg bodde hjemme (og ikke hadde vaskepose) var det et stadig tilbakevendene problem. Heldigvis var min far en racer på å fikse vaskemaskin. Etter jeg flyttet for meg selv har jeg ikke mistet en spile. Men du skal vel ha maks uflaks, for jeg må innrømme at det har hendt at mine BH'er har kommet inni blandt noen andre klær, og forsvant inn uten vaskepose. Men du får vaskeposer i flere butikker. Tror mine er kjøpt på Popin, store med plass til masse BH'er i.
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2006 #19 Skrevet 11. august 2006 Jeg vasker mine for hånd med milo, ville aldri vasket dem i maskinen. men så har jeg ikke så mange, bare noen dyre fra Lalina. Jeg bruker ikke hvitt(praktisk at det er en farge jeg ikke kler), hvite BHer blir stygge av å bare vaskes for hånd..
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2006 #20 Skrevet 11. august 2006 Om en spile løsner og havner inni maskinen, kan det bli dyrt ja. Det er blandt de mest vanlige tingene vaskemaskiner må repareres for. ← jepp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå