Gjest Mireya Skrevet 10. august 2006 #1 Skrevet 10. august 2006 (endret) Tenker som så at det kanskje er flere enn meg her som har RowellsKonto hos H&M Rowells, og hittil har betalt bare minimumsbeløpet hver måned? Jeg er skyldig følgende beløp: 3561,92 kr. Har bestemt meg for å bli kvitt gjelda så fort som mulig, for jeg irriterer meg stadig over disse "plagsomme" regningene fra H&M som aldri tar slutt. Tiltak: 15. august betaler jeg inn hele 1500 kr. Da er skyldig beløp nede i 2120 kr, og målet er å få betalt ned alt innen 1. januar 2007. Og da skal jeg IKKE bestille mer fra H&M Rowells. Noen flere som trenger et lite spark i stussen for å få betalt ned kontoene sine? Sleng dere med! Endret 10. august 2006 av Mireya
Gjest Gjest_jente19_* Skrevet 13. august 2006 #2 Skrevet 13. august 2006 Jeg er med, hehe. har en vanvittig høy konto der nå. men så fort jeg finner noe jeg har lyst på, så bestiller jeg det. så tror det kommer til å gå dårlig med nedbetalinga ja..
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2006 #3 Skrevet 14. august 2006 Å nå er jeg glad for at jeghar betalt HELE regningen hver gang jeg har fått en.... regninger på flere 1000 passer dårlig i lommeboken min nå! Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2006 #4 Skrevet 14. august 2006 ja,jeg er med. Blir jo aldri ferdig for du kjøper stadigt noe nytt. Har ca 3,000 kr :blunke:
sørflua Skrevet 14. august 2006 #5 Skrevet 14. august 2006 Den er nedbetalt den 4000 kr Og skal heretter kjøpe kontant.Har hatt opptil flere kontoer her og der og aldri mere.
Gjest baby-E Skrevet 14. august 2006 #6 Skrevet 14. august 2006 Den er nedbetalt den 4000 kr Og skal heretter kjøpe kontant.Har hatt opptil flere kontoer her og der og aldri mere. ← Her også! Skal aldri mer ha noen form for konto ved slike steder. Det bir alt for enkelt og handle, og alt for vanskelig å betale.
Karamba Skrevet 14. august 2006 #7 Skrevet 14. august 2006 Har heldigvis betalt ned alt på kontoen min! Men nå er nye varer på vei, så vi får se...
Gjest Mireya Skrevet 15. august 2006 #8 Skrevet 15. august 2006 I dag var dagen. 1500 kr fattigere, men det føles faktisk ganske bra.
Gjest Gjest_Månestråle_* Skrevet 15. august 2006 #9 Skrevet 15. august 2006 Jeg har nettopp betalt ned mine 2500 kroner og er strålende fornøyd med det. Heretter skal jeg prøve å bestille minst mulig, og heller kjøpe kontant hvis det er noe jeg har lyst på.
ashera Skrevet 15. august 2006 #10 Skrevet 15. august 2006 Betalte inn 650 nå, og er under tusenlappen.... men skal bestille igjen.... eh Smågjeld er tullete, renta er høy, og vi kjøper mer enn vi har råd til... det er jo derfor vi får slike konti uten engang å ha bedt om det.Klok av skade handler jeg kun cash på laredoute.no.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2006 #11 Skrevet 15. august 2006 Hadde bare lyst til å stikke innom med en til dere! Jeg ligger litt foran i løypa, for jeg bestemte meg i fjor til det samme, og har klokelig holdt meg vekk fra kontoordninger etterpå. Hadde 3000 å betale ned, så det tok litt tid. Vær litt strenge med dere selv og ikke la dere få lov til å handle mer før dere har nedbetalt alt. Ellers blir dere aldri ferdige! Og å betale minimumsbeløpet hver månede er å lure seg selv, for dere betaler vel månedlige fakturaavgifter og jo flere måneder dere har gjeld, jo dyrere blir det ! Stå på Mireya m.fler!
Meaty Skrevet 15. august 2006 #12 Skrevet 15. august 2006 Jeg har ikke handlet hos H&M men hadde konto hos Ellos, tok årevis før jeg endelig sa at nok er nok, og betalte inn hele skiten. Og for å slippe å bli fristet så går katalogene rett i søpla. Hvis det er et plagg jeg absolutt trenger så går jeg til nettsidene deres og bestiller derfra og bruker postoppkrav.
Gjest færdig med det Skrevet 16. august 2006 #13 Skrevet 16. august 2006 Med konto er det så mye lettere å kjøpe for mye, bare bestille i vei for vi skal jo ikke betale alt med en gang. Been there, done that. Nå handler jeg i butikkene, og kjøper det jeg trenger og betaler ferdig i butikken. Og slipper å betale i måned etter måned hvor klærne blir slitt før gjelden er betalt.
tuji Skrevet 16. august 2006 #14 Skrevet 16. august 2006 Jeg har ikke sånn konto, men nå satte dere meg på tanken...*må stå imot*
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2006 #15 Skrevet 16. august 2006 Her er det mange med dårlig økonomisk sans gitt! Jeg har også konto hos HM, men betaler alltid HELE regninga når den kommer.. Det blir jo slik som på MasterCard.. Trodde ingen var så sløve at de ikke betalte hele regninga jeg..? Oioioi ikke rart folk sliter økonomisk.. Aldri bestille mer enn du har råd til - og sett pengene inn på en egen regningskonto når klærne er bestilt.. Og vips - et problem mindre.. Lykke til til dere som er på nedbetaling..
Meaty Skrevet 16. august 2006 #16 Skrevet 16. august 2006 Her er det mange med dårlig økonomisk sans gitt! Jeg har også konto hos HM, men betaler alltid HELE regninga når den kommer.. Det blir jo slik som på MasterCard.. Trodde ingen var så sløve at de ikke betalte hele regninga jeg..? Oioioi ikke rart folk sliter økonomisk.. Aldri bestille mer enn du har råd til - og sett pengene inn på en egen regningskonto når klærne er bestilt.. Og vips - et problem mindre.. Lykke til til dere som er på nedbetaling.. ← Noen ganger er det jo sånn at man kanskje blir bedt i selskap el.l. og så finner man ut at de finklærne man har ikke passer eller man har følelsen av at alle har sett dem før. Hvis man da ikke har penger for øyeblikket så er det lett å ty til sånne løsninger som konto. Jeg synes du er litt urettferdig som prater om dårlig økonomisk sans og at folk er sløve, noen ganger har man ikke penger og da må man låne, i større eller mindre grad avhengig av hva man trenger.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2006 #17 Skrevet 16. august 2006 Jeg er enig i at man skal bruke penger på seg selv, men... De færreste husker hva slags klær du gikk i på forrige fest. Og festen før der. Og festen før der. Bytt ut "fest" med "selskap" om det passer bedre. Hva med å prøve å spare litt innimellom? Et buffer på et par månedslønner er jo kjekt å ha dersom noe uforutsett skulle dukke opp. Vaskemaskina kan jo ta kvelden, eller som i dette tilfellet - man må på død og liv ha nye klær. Kredittkortselskapene er flinke til å lage regnestykker for å få kredittkjøp til å se billig ut. Det er det IKKE! Det er svinedyrt! SVINEDYRT!
Gjest Mireya Skrevet 17. august 2006 #18 Skrevet 17. august 2006 Neste avdrag betales 15. september. Da en 1000-lapp, tenker jeg. Har ikke penger til å betale ned alt på èn gang, dessverre, ellers hadde jeg gjort det.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2006 #19 Skrevet 17. august 2006 Betalte mastercard regningen min i dag 27.000!!! Er ganske stolt. Sambo klarte tilslutt å overbevise meg om at det er bedre å bare ha litt penger i banken og ikke noe forbruksgjeld, enn endel penger i banken men masse dyr gjeld. Så nå er det gjort, slipper den 1000 lappen i mnd, der bare 500 går med på lånet
Gjest Gjesta Skrevet 17. august 2006 #20 Skrevet 17. august 2006 (endret) Noen ganger er det jo sånn at man kanskje blir bedt i selskap el.l. og så finner man ut at de finklærne man har ikke passer eller man har følelsen av at alle har sett dem før. Jeg synes du er litt urettferdig som prater om dårlig økonomisk sans ← Beklager, men setter du deg i gjeld med høy rente for å kjøpe deg klær bare fordi andre har sett deg i det antrekket samme før, så har du dårlig økonomisk sans. Flott dere tar tak i problemet og gjør noe aktivt for å bli kvitt gjelden. Endret 17. august 2006 av Spinone
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå