Gjest Gjest Skrevet 10. august 2006 #1 Del Skrevet 10. august 2006 kan samtlige overmadrasser vaskes???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fluesmekker Skrevet 10. august 2006 #2 Del Skrevet 10. august 2006 Om alle kan vet jeg ikke, men regner da med det. Jeg klarte å få hele overmadrassen full av blod (la la la), og heiv den i maskinen på 95grader for å få det vekk. Gikk fint det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 10. august 2006 #3 Del Skrevet 10. august 2006 jeg har en tykker overmadrass fra ikea og den har trekk så jeg måtte ta av trekket og vaske det, men da jeg skulle ta inn overmadrassen så viste det seg at trekket faktisk hadde krympet ca 10 cm i alle rettninger så jeg måte kutte av skumgummien som var inni for å få plass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. august 2006 #4 Del Skrevet 10. august 2006 jeg har en tykker overmadrass fra ikea og den har trekk så jeg måtte ta av trekket og vaske det, men da jeg skulle ta inn overmadrassen så viste det seg at trekket faktisk hadde krympet ca 10 cm i alle rettninger så jeg måte kutte av skumgummien som var inni for å få plass ← Har gjort det samme der gitt, men den var ganske tynn da... Vasket det på laaaaav grad fordi jeg var redd det kunne skje, og den krympet flere cm. og bøyer seg helt teit... Hadde akkurat kjøpt den til og med (og ja, jeg er kanskje rar, men vasket den fordi noen hadde photo shoot i leiligheten min, og modellen vred seg rundt i bare undertøyet oppie sengen, jeg nektet å sove der etterpå... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 10. august 2006 #5 Del Skrevet 10. august 2006 Nei, alle overmadrasser kan ikke vaskes! En del, bl.a. IKEA sine må renses. Helt uholdbart i mine øyne siden det av og til skjer uhell av forskjelige slag og generelt sikkert er mye "grums" som sniker seg gjennom lakenet... *grøss*. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HB Skrevet 10. august 2006 #6 Del Skrevet 10. august 2006 Jeg har levert trekket på renseri to ganger. Har hel overmadrass til dobbeltseng, så jeg får det ikke inn i vaskemaskinen. Men renseriet vasker de også. Trekket krympet litt, men jeg presset latexen inni og dro igjen glidelåsen, og etter en stund hadde det tilpasset seg igjen. Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hysteria Skrevet 7. januar 2009 #7 Del Skrevet 7. januar 2009 Hjelp! Jeg vaska trekket til overmadrassen min i dag, og nå passer ikke madrassen inni! Vaska trekket på 30 grader..vaskeanvisningen sier 60 grader. Gud! Hva gjør man da? Vasker trekket en gang til og strekker det skikkelig etterpå?---eller blir det bare enda verre...?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest L_C Skrevet 8. januar 2009 #8 Del Skrevet 8. januar 2009 Uffda... etter at hunden min hadde hatt løpetid (lalala) måtte jeg vaske trekket på overmadrassen i sommer... til meg gikk det ganske fint. Var litt vanskelig å få skumgummien inn i trekket etterpå, men med mye banning og slit gikk det til slutt.. Må vaske det igjen nå snart Kjipt hvis det krymper for de som har helt ny seng da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 8. januar 2009 #9 Del Skrevet 8. januar 2009 Hvis vaskeanvisningen sier 60 grader, og du vasker på 30, bør du dra tilbake dit du kjøpte overnmadrassen, etter en ny. Trodde hovedpoenget med overmadrass var nettopp at man skal kunne vaske den? Men det er vel som ved ull, det er ikke så mye temperaturen, men bevegelsen som får den til å krympe (mer bevegelse jo lengre/varmere vaskeprogram). Bløtlegg og vask på ullprogram, hvis du er i tvil, og drypptørk. Selv om det egentlig er halvhorribelt at ikke ting til senga tåler kokvask. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola^ Skrevet 8. januar 2009 #10 Del Skrevet 8. januar 2009 Står på overmadrassene til IKEA om dei kan vaskes...sjekk vedlikeholdsrådene. Ikkje alle kan. Me kjøpte ei som skal kunne vaskes...men den er så stor at eg ikkje har stor nok vaskemaskin til å kunne vaske den på ok måte (er 160 cm bred). Må nok ta den med til vaskeri, men det er ein sånn ting som aldri vert gjort...Nekter å vaske den for hand (hater håndvask) og sambuaren min kan eg gløyme at gidder. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50073466 Skal skaffe meg madrassbeskyttelse og putte oppå overmadrassa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hysteria Skrevet 8. januar 2009 #11 Del Skrevet 8. januar 2009 Det ordnet seg noen timer etterpå! Jeg bare hadde skikkelig trua på det...hehe.. og stappet og stappet inni. Og etter jeg sov på den i natt, er den nå nesten helt på plass. Men veldig vanskelig, ja! Rare greier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arbeidshest Skrevet 15. februar 2009 #12 Del Skrevet 15. februar 2009 Har tidligere vasket trekk på overmadrass. Det slo noe skikkelig i vaskemaskinen (Miele) når den skulle sentrifugere. Tok den deretter i tørketrommelen (Miele). Den beveget seg ikke og fikk store, gule, tørkeflekker. Tok den raskt inn i bilen og kjørte den til vaskeri og utsiden ble fin. Presset latexinnlegget inn og dro igjen glidelåsen. Greide å forflytte de verste bulkene ned i sengeenden . . . . og etter noen uker så ble den helt fin. Har nå kjøpt en brukt Dux-seng for å ha på hytta. Overmadrassen var ubeskrivelig med store gule ringer etter flekkfjerning. Har kjøpt ny; men ville gi den en sjans siden den ble sendt med. Trekket kan ikke tas av. Fikk ikke "lov" å ta den i vaskemaskin. Jeg brettet den sammen og la den i dusjkabinettet. Spyler på vann, tråkker med føttene, mer vann, mer tråkking . . . . tung som bly å håndtere . . . er ikke i mål og det er et spørsmål om jeg må gi tapt. Hvis jeg får den flekkfri på utsiden; så sleper jeg den ut på terassen for frysetørring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 15. februar 2009 #13 Del Skrevet 15. februar 2009 [...] kjøpt en brukt Dux-seng for å ha på hytta. Overmadrassen var ubeskrivelig med store gule ringer [...] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå