Gå til innhold

Blir damene babysjuke før mannen ?

Anbefalte innlegg

Gjest mabybaby
Skrevet

Åssen kommer samtalene opp når man snakker om det å få barn??

Er det damene som bringer det på bane eller er det mennene også??

Har inntrykk av at det som oftest er damene og at mennenen ofte følger med strømmen.

Jeg har 3 barn og bare 1 av de 3 barna vi har ( barn nr 2 ) var det mannen sitt forslag og ønske..... og det var han som begynte å snakke om det først.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok det kan vere like mye mannen sitt ønske om barn som kvinnens, når det gjelder å planlegge barn. Her var mannen i alle fall minst like mye gira på at jeg skulle bli gravid som meg selv, og da er ikke mannen så mye eldre enn meg heller. ;)

Men det kan også tenkes at mange kvinner gleder seg til å gå gravide, gå hjemme i permisjon, og den koselige delen, mens mannen kanskje ofte mest tenker på den slitsomme delen med å få barn. Og derfor kan det ofte være kvinnen som ønsker flere barn enn mannen. Og det at kvinner skaper tette relasjoner mellom sine søsken, i større grad enn menn, gjør vel sitt til at mange kvinner ønsker seg flere barn slik at barna får søsken.

Skrevet

Her har mannen vært babysyk lengre enn meg.

Skrevet

Også her var det mannen som ønsket seg barn før meg. Lenge før meg faktisk... ;) Men det tok 3 1/2 år å "bearbeide" meg :ler: Og nå har vi vært prøvere siden februar. (Ble gravide i april, men mistet ved MA i juni :tristbla: )

Men jeg er enig i at det virker som om det er fler damer enn menn som tar opp babylageplaner... (ikke i denne tråden, akkurat da, hehe)

Skrevet

Hos oss var det mannen som var babysyk mange år før meg - og jeg var bremsen begge gangene.

Gjest Tweetypie
Skrevet

Vel her var det nok meg som var mest babysyk, men det var aldri noe press om når vi skulle begynne. Vi var enige om at vi skulle vente til vi var godt gift og det gjorde vi. Er litt gammaldags sånn.

Skrevet

Kjæresten min har kjempe lyst på unge , og har vært klar for det lenge. Men jeg vil vente en stund til. ;)

Skrevet
Her har mannen vært babysyk lengre enn meg.

Samme her

Gjest Tigerjente
Skrevet

Jeg har kjempelyst på en unge til, det har typen også, men ikke nå sier han. Men, jeg har spurt han, og blir vi gravide nå, så er det en velsignelse. Har også snakket om vi skal begynne å prøve snart, men begge er litt tilbakeholden ang skole og jobb og sånt. men, vi vil ha barn, begge to.

Skrevet

Her er det jeg som vil ha en til, men sambo som holder igjen.

Vi har 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...