Gjest Blondie65 Skrevet 10. august 2006 #61 Del Skrevet 10. august 2006 Næh ... Hadde ikke sagt en lyd om fravær før jeg ble spurt. Jeg var arbeidsledig i ca et år pga nedgangstider - det var rett og slett umulig å få jobb. Du kan tro jeg var lei av det spørsmålet om hvorfor jeg var arbeidsledig så lenge, men pussig nok så var det KUN ansatte på vikarbyrå og i Aetat som var opptatt av det. Nå kan man jo argumentere med at de er MER profesjonelle enn vanlige arbeidsgivere, men faktum er vel at de henger seg opp i bagateller. Når det gjelder fraværet ditt Towelie så ville jeg ha forberedt hva jeg skulle svare. Ikke oppgi det på CV - blir det spørsmål om det igjen så har du et svar klart: Du skjønner jeg slet med en langvarig sykdom på det tidspunktet, men heldigvis er jeg frisk nå og har ikke hatt tilbakefall. Dette er et ærlig svar, uten detaljer ... Man spør om slike ting av to grunner: Den ene er at hvis du hadde skulket så vitner det om at man ikke tar det så nøye - sykdom er lovlig fravær. Det andre er at hvordan du svarer viser litt om hvordan du opptrer i stressede situasjoner. Når det gjelder neseringen og dreaddlocksene: Det kan godt være at dette er til hinder for deg å få jobb enkelte steder i enkelte yrker. Jeg kan f.eks. vanskelig se for meg at du ville fått jobb i en hotellresepsjon eller som servitør med en sånn "look". I en barnehage vil man derimot kunne passe fint inn med den looken, og mest sannsynlig også i en del "kunstneriske" yrker. Det kommer kanskje en dag da du må velge mellom drømmejobben og "looken". Den dagen blir det nok ikke noe vanskelig valg vil jeg tro ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2006 #62 Del Skrevet 10. august 2006 Utseende skal da ikke ha noe å si for hvordan jobb du gjør -jeg ble ansatt kun på telefonintervju... ← Selvsagt kan arbeidsgiver det, om de ønsker en viss profil. Tror du en pønker får servere på Bagatelle? Men Towelie; dette fortjente du ikke. Stå på, om du får denne eller må søke et annet sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 11. august 2006 #63 Del Skrevet 11. august 2006 Nå blir jeg smigret Jeg vet jeg har mye jeg bør rette på på meg selv, men det blir så mye lettere når jeg får jobb og tar meg selv mer seriøst også. Nå slenger jeg jo bare rundt arbeidsløs og tulling osv. Har virkelig lyst å skjerpe meg Endret; Nå husker jeg ikke om kosemose er en tulleprofil pga det uttrykket ble brukt en del før, og om hun mente det som ironi, men jeg velger å ta det for god fisk ← Nicket er kanskje et tullenick, men jeg mente det ikke ironisk nei De som har lest en del av det du har skrevet vet at du er veldig snill, empatisk og fornuftig og at du står for mye bra og at du har en del holdninger som enhver forelder burde ønske overført til barna sine. Og det at du skriver at du "vet du har mye du bør rette på med deg selv", understreker jo bare det. For det gjelder jo oss alle, men det er ikke alle forunt å ha selvinnsikt nok til å reflektere over det. Også tenker jeg også at det at du ikke ser helt mainstram-aktig ut er noe som burde tale til din fordel. Forhåpentligvis lærer barna at man ikke skal sette folk i bås pga utseendet og at det er greit å skille seg litt ut fra hopen Også virker du fantasifull , morsom og leken, og det må da være et kjempepluss hvis man skal jobbe med barn! Hvis jeg var styrer i en barnehage ville jeg ansatt deg på flekken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2006 #64 Del Skrevet 11. august 2006 Ungene skal du iallefall ikke bekymre deg over. De dømmer ingen. Unger er ofte rett på sak og spør uten noen form for blygsel eller hemninger, men når de har fått svar er de ferdig med saken. Da er det straks verre med oss voksne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 12. august 2006 #65 Del Skrevet 12. august 2006 Ungene skal du iallefall ikke bekymre deg over. De dømmer ingen. Unger er ofte rett på sak og spør uten noen form for blygsel eller hemninger, men når de har fått svar er de ferdig med saken. Da er det straks verre med oss voksne. ← Og det er jo "oss voksne" barna har som rollemodeller, det er oss de lærer holdninger og verdisyn av... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2006 #66 Del Skrevet 12. august 2006 Og det er jo "oss voksne" barna har som rollemodeller, det er oss de lærer holdninger og verdisyn av... ← Nemlig. Og det er jævlig tragisk til tider... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 12. august 2006 #67 Del Skrevet 12. august 2006 Takk for masse fine svar Tror ikke barna lærer så mye av jenter som ikke interesserer seg for annet enn mote og dermalogica det er jo så klart mer enn de to tingene med "mainstreamjenter" også, men spør du meg, er det bedre at unger lærer at ikke det er greit å mobbe noen fordi de ikke har råd til samme merkeklærne som deg. Jeg husker jeg halte ut penger av foreldrene mine til tre miss sixty-bukser, fordi det var det man måtte ha. Det ble diskutert antall på skolen, og de sa til meg "Har du bare 3 du?? " De kosta jo 800,- stk! Unger bør ikke vokse opp med slike "verdier". Bare tull! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå