Gjest gjest1 Skrevet 10. august 2006 #41 Del Skrevet 10. august 2006 Hei Towelie! Først må jeg bare si at jeg har IKKE noe i mot dreads og neseringer. Men; og det er jeg helt sikker på at du har merket, det er IKKE lett å skille seg ut. Det er urettferdig, men sånn er verden, vi blir bedømt etter utseendet! Det gjelder ikke bare de "litt uvanlige", men også oss andre som ikke skiller oss så veldig ut. Tenk deg i en arbeidsgiversituasjon hvor arbeidsgiver kan velge mellom flere kandidater, hvem velges? En mainstream eller en som ser ut som h*n har litt mer tendens til å ville skille seg ut? Veldig lett å tenke seg til hvem som ofte velges. Mange fordommer ute og går vet du. Urettferdig ja, det er også urettferdig at pene mennesker får lettere jobb enn stygge mennesker. Det kan hende damen ville gi deg et råd om å "dempe" stilen din i en jobbsøkersituasjon for ikke å provosere noen. Vet det er å bite i det sure eplet, men noen ganger må man gå på akkord med seg selv. Uansett, hun gjorde ikke en god jobb, virker veldig fordomsfull og dømmende. Håper virkelig det går bra med jobbsøkingen din videre! (Så forressten intervjuet ditt her inne, syns du er ei tøff dame!) Og en ting til; jeg er sikker på at ungene hadde ment at du er skikkelig kul! ← Tusen takk Ja, jeg forstår at det kan være litt mye for mange, derfor satte jeg jo opp håret mitt (noe jeg aldri gjør pga komplekser for ørene mine) og fortalte henne at jeg kunne bytte neseringen ut i en liten dobb. Jeg tenker ikke over ringen mer engang, den har bare vært der siden jeg mistet den lille dobben, det sa jeg og beklaget det. "mhm" fikk jeg bare. Jeg kler meg også ellers i fargerike og spesielle klær, likevel kom jeg med sort pinstripe-bukse med hvitt belte, lys genser og dressjakke, noe jeg ikke føler meg vel i. Likevel var det ikke godt nok for henne, virket det som. Håper jeg får jobben og kan bevise for folk at jeg ikke er en slask som skulker skolen for å sitte og være en rølp med piercinger og dreads. Hun dama må lære seg å se forbi utseendet. Herrefred! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. august 2006 #42 Del Skrevet 10. august 2006 Hadde det vært en formell jobb med kleskode så hadde jeg kanskje skjønt at du fikk litt kommentarer på utseendet, men ikke på den måten der. Hun har uansett ikke rett til å lage noe nummer ut av at du var syk og ble mobbet. ← Ja, derfor oppsøker ikke jeg slike jobber, og vurderer om de vil "godta" meg før jeg går og søker. Enig i at hun ikke hadde noe rett i å gjøre noe nummer ut av det. En annen grunn til mye fravær var dødsfall i familien som jeg taklet dårlig. Det orket jeg ikke fortelle henne, siden det hadde fått meg til å knekke sammen totalt. Det er vanskelig å åpne seg for folk som forhører deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2006 #43 Del Skrevet 10. august 2006 Hei igjen Towelie! (Jeg er forrige gjest). Det er jo helt tydelig at den damen der hadde gjort seg opp en mening på forhånd. Jeg håper også virkelig at du får jobben, stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. august 2006 #44 Del Skrevet 10. august 2006 Takk for støtte. Jeg håper massemasse og på det, jeg vil så gjerne ut i arbeidslivet og begynne å bli litt mer seriøs og voksen (barnehage er jo passende ). Overskriften på tråden rimer forresten, skulle du sett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. august 2006 #45 Del Skrevet 10. august 2006 Håper også at du får den jobben, tror du kunne hatt MYE å tilføre i en barnehage! Skulle ønske mitt barn hadde en rollemodell som deg i barnehagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. august 2006 #46 Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Nå blir jeg smigret Jeg vet jeg har mye jeg bør rette på på meg selv, men det blir så mye lettere når jeg får jobb og tar meg selv mer seriøst også. Nå slenger jeg jo bare rundt arbeidsløs og tulling osv. Har virkelig lyst å skjerpe meg Endret; Nå husker jeg ikke om kosemose er en tulleprofil pga det uttrykket ble brukt en del før, og om hun mente det som ironi, men jeg velger å ta det for god fisk Endret 10. august 2006 av Towelie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meg gjest over! Skrevet 10. august 2006 #47 Del Skrevet 10. august 2006 Jeg vet jeg har mye jeg bør rette på på meg selv, men det blir så mye lettere når jeg får jobb og tar meg selv mer seriøst også. Nå slenger jeg jo bare rundt arbeidsløs og tulling osv. Har virkelig lyst å skjerpe meg Bare dette er jo en god grunn til å gi deg jobb! Du har jo virkelig lyst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. august 2006 #48 Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Det syns jeg og, om jeg får lov til det! hehe Endret 10. august 2006 av Towelie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilSweetie Skrevet 10. august 2006 #49 Del Skrevet 10. august 2006 Jeg tror Kosemose er en ordentlig profil som mener det ordentlig! Ganske sikker på at jeg har sett henne skrive ordentlige innlegg før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. august 2006 #50 Del Skrevet 10. august 2006 Jeg så det selv nå, etter noe sniking. Beklager kosemose! Her er en kosemos til deg! Jeg foretrekker å kalle det tanteklem da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loren Skrevet 10. august 2006 #51 Del Skrevet 10. august 2006 Først vil jeg bare si at jeg ikke skjønner hvordan folk som skal hjelpe folk til å få jobb kan oppføre seg slikt.. Ellers ville jeg bare gi den en og si lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. august 2006 #52 Del Skrevet 10. august 2006 Tusen takk jeg må bare ha vært uheldig med hun der.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 10. august 2006 #53 Del Skrevet 10. august 2006 Ikke? Hun sa at hun hadde barn hun innprentet dette på, og ville nå gjøre det samme. Er jo hyggelig å bli oppdradd av totalt ukjente folk også om morningen :-) Ikke var hun imøtekommende heller, og hun glefset at jeg måtte være hyggelig og glede alle hvis jeg fikk denne jobben. Jeg VET jo det da! Jeg sa at jeg ikke liker å skryte av meg selv, men den gamle sjefen sa det var det som var så bra med meg, at jeg var imøtekommende for alle. Attpåtil sa intervjudama at jeg måtte være grei med alle raser. Jaha? Er alle rasister hos henne før det motsatte er bevist? Jeg malte da vitterlig et stort albansk flagg på fritiden min til moren til et av barna i barnehagen jeg jobbet i før, for å være snill! Dette fikk jeg dårlig smak i munnen av. Sitter og skjelver ennå. ← Hvis hun er SÅNN på intervjuet så tørr jeg ikke tenke på hvordan hun er til vanlig hverdags. Vil du virkelig jobbe for en sånn en? Når det gjelder "ekstreme" smykker, øredobber, etc. så reagerer nok de konservative veldig på slikt. Et godt råd er derfor å ta dette ut på intervju. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. august 2006 #54 Del Skrevet 10. august 2006 Hei! Har skrevet det før, at dette var bare mellomdama. Får jeg jobben, trenger jeg bare motta samtalen fra henne på telefon, og dra på intervju til sjef for barnehage og slipper å se henne igjen Hadde tatt ut nesedobben, hadde jeg husket den var der. Det er jo sånn når en er vant til noe, at en ikke tenker på å ta det bort. Men nestegang husker jeg så klart på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 10. august 2006 #55 Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Ja så etterpå at det var en formidlingsdame. Hvis du ikke får jobben, hva med å kontakte byrået og si at du gjerne vil at de skal hjelpe deg med jobb, men at du ikke kom så godt ut av det med hun formidleren du fikk tildelt? Hvis du får jobben hadde jeg slått en strek over hele greien da du jo har fått din hevn ... he he. Intervju er aldri gøy, uansett om det er hyggelige folk på andre siden av bordet eller uprofesjonelle som sitter der som i tilfelle med ditt invervju og "anti-ikke-A4-bertha". Men det blir lettere etterhvert - spesielt når alderen, arbeidserfaringen og selvtilliten øker. (rettet noen skrivefeil og en setning som kunne misforstås) Endret 10. august 2006 av Blondie65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2006 #56 Del Skrevet 10. august 2006 At du bytter ut neseringen for en dobb er nok en fordel dersom du skal være i barnehage. Små fingre kan fort huke tak i det aller meste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. august 2006 #57 Del Skrevet 10. august 2006 Ja så etterpå at det var en formidlingsdame. Hvis du ikke får jobben, hva med å kontakte byrået og si at du gjerne vil at de skal hjelpe deg med jobb, men at du ikke kom så godt ut av det med hun formidleren du fikk tildelt? Hvis du får jobben hadde jeg slått en strek over hele greien da du jo har fått din hevn ... he he. Intervju er aldri gøy, uansett om det er hyggelige folk på andre siden av bordet eller uprofesjonelle som sitter der som i tilfelle med ditt invervju og "anti-ikke-A4-bertha". Men det blir lettere etterhvert - spesielt når alderen, arbeidserfaringen og selvtilliten øker. (rettet noen skrivefeil og en setning som kunne misforstås) ← Tror dessverre det bare er hun som har med det å gjøre Men jeg søker på andre ting isåfall heller. Men hva skal jeg gjøre med vitnemålet mitt da? Fraværene er jo en stor skam, og jeg kan jo ikke skrive på for hånd at det er pga det og det, eller sitte og unnskylde meg før de har kikket på det. Håpløst. Vurderer nesten å ta de tre årene om igjen, men da kommer jeg meg jo aldri ut av huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. august 2006 #58 Del Skrevet 10. august 2006 At du bytter ut neseringen for en dobb er nok en fordel dersom du skal være i barnehage. Små fingre kan fort huke tak i det aller meste. ← Au! Den har jeg ikke tenkt på engang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2006 #59 Del Skrevet 10. august 2006 Hvis det viser seg at du blir nødt til å ha mer kontakt med aetat, så er det fullt lov å be om å få bytte saksbehandler. Hva slags avdeling er det du har søkt jobb på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. august 2006 #60 Del Skrevet 10. august 2006 Men hva skal jeg gjøre med vitnemålet mitt da? Fraværene er jo en stor skam, og jeg kan jo ikke skrive på for hånd at det er pga det og det, eller sitte og unnskylde meg før de har kikket på det. ← Du skriver en CV. På CVen fører du opp utdanning, praksis, relevante fritidsinteresser, oppdrag du har hatt osv. I tillegg til fra- og til-dato, adresse osv, skriver du noen ord om de ulike jobbene/oppdragene mm. Her passer det fint å kommentere fraværet og årsakene til det. Lykke til Towelie! Jeg krysser fingrene for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå