Gå til innhold

Skrekk og gru

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Var nettopp i jobbintervju og føler det gikk til helvete :( Fraværet var galt, piercingen var gal, håret var galt.. Det at jeg var høflig og lot henne vente med å snakke i telefonen var også galt.

Jeg skjelver og er kjempestresset og holdt på å begynne å grine der inne :rodme:

Likevel, så sa hun at hun ville gi meg en sjanse på tross av fraværet (jeg forklarte etter skyllebøtta hennes at det var pga kyssesyka, utallige halsbetennelser og mobbing jeg hadde så mye) og skulle ringe ei som trengte ei til praksisplass i 1 år. Jeg måtte bare bytte nesering i en mindre dobb.

Jeg bør egentlig være ganske glad for at hun sa at hun skulle gjøre alt hun kunne for at jeg får den jobben, men føler jeg framsto som en idiot pga alt fraværet mitt.

Er det alltid sånn å søke jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LilSweetie

At de vil spørre om fraværet er nok ganske vanlig Men å gi deg en skyllebøtte for det??? Det går ikke an!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke? Hun sa at hun hadde barn hun innprentet dette på, og ville nå gjøre det samme. Er jo hyggelig å bli oppdradd av totalt ukjente folk også om morningen :-)

Ikke var hun imøtekommende heller, og hun glefset at jeg måtte være hyggelig og glede alle hvis jeg fikk denne jobben. Jeg VET jo det da! Jeg sa at jeg ikke liker å skryte av meg selv, men den gamle sjefen sa det var det som var så bra med meg, at jeg var imøtekommende for alle. Attpåtil sa intervjudama at jeg måtte være grei med alle raser. Jaha? Er alle rasister hos henne før det motsatte er bevist? Jeg malte da vitterlig et stort albansk flagg på fritiden min til moren til et av barna i barnehagen jeg jobbet i før, for å være snill!

Dette fikk jeg dårlig smak i munnen av. Sitter og skjelver ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at jeg var høflig og lot henne vente med å snakke i telefonen var også galt.

:overrasket: jobbintervjuer er ikke morsomme, men dette hørtes drøyt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilSweetie
Ikke? Hun sa at hun hadde barn hun innprentet dette på, og ville nå gjøre det samme. Er jo hyggelig å bli oppdradd av totalt ukjente folk også om morningen :-)

:overrasket: Sånn går det ikke an å oppføre seg!

Skjønner godt at du har en dårlig følelse nå :troest: Men du kan trøste deg med at det er hun det er noe galt med, ikke deg. Normal oppførsel hvis man ville snakke om fravær hadde vært:

"Jeg ser du har mye fravær. Hva skyldes det?"

(Du forteller hvorfor)

"Jaha."

(Går videre i intervjuet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, og helddiggriser som meg som fikk seg noe i går kan bare glemme å glede seg over det!

Hrrmf :(

Men hun sa hun skulle gjøre alt for å skaffe meg jobb og ringe meg. Er det bra, eller sitter hun og finner opp sjømannshistorier?

Og det var to andre grunner til at hun ikke ville gi meg den først; Fordi jeg bor for langt unna (10 min unna byen, 10 min dit bhg ligger. Ja kjempelangt. Hele 20 min buss) og at jeg hadde ring i nesa. Jeg sa jeg kunne kjøpe en liten dobb og sette i istedet, og det likte hun mer.

Huff og fyse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket:  Sånn går det ikke an å oppføre seg!

Skjønner godt at du har en dårlig følelse nå  :troest: Men du kan trøste deg med at det er hun det er noe galt med, ikke deg. Normal oppførsel hvis man ville snakke om fravær hadde vært:

"Jeg ser du har mye fravær. Hva skyldes det?"

(Du forteller hvorfor)

"Jaha."

(Går videre i intervjuet)

Nemlig! Da jeg måtte ta opp det med mobbing, kjente jeg at øynene begynte å bli mer fuktige. Faenfaen tenker jeg, og holder tilbake så godt jeg bare kan. Jeg har ikke noen problemer med å fortelle at jeg er blitt mobbet generelt, men når hun setter meg i den forsvarsposisjonen blir det ganske tøft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun faktisk finner en jobb til deg er det jo bra. Umulig å si om hun mente det eller ikke.

Jeg antar hun er seriøs, ellers hadde hun ikke fått lov til å sitte og bosse sånn vel. Jaja. Det er bare en telefonsamtale så slipper jeg se henne igjen forhåpentligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd noe lignende på intervju på et vikarbyrå. hvor hun som intervjuet meg brukte mye tid å snakke om hvor vanskelig det ville være for henne å skaffe meg jobb fordi jeg ikke hadde noe særlig erfaring (at jeg hadde høyskoleutdannelse var visst ikke så viktig...), og å klage over at jeg ikke gjoprde godt nok inntrykk -noe jeg selvfølgelig ble mye mindre nervøs av å høre... :roll:

Men generelt sett -nei, vanligvis er det ikke sånn å søke jobb. De aller fleste jobbintervjuene jeg har vært på, har de vært hyggelige og imøtekommende (og aldri kommentert utseende mitt), så du var nok bare uheldig. De aller fleste skjønner at sykdom kan man ikke noe for, synes det er drøyt å kjefte på deg for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd noe lignende på intervju på et vikarbyrå. hvor hun som intervjuet meg brukte mye tid å snakke om hvor vanskelig det ville være for henne å skaffe meg jobb fordi jeg ikke hadde noe særlig erfaring (at jeg hadde høyskoleutdannelse var visst ikke så viktig...), og å klage over at jeg ikke gjoprde godt nok inntrykk -noe jeg selvfølgelig ble mye mindre nervøs av å høre... :roll:

Men generelt sett -nei, vanligvis er det ikke sånn å søke jobb. De aller fleste jobbintervjuene jeg har vært på, har de vært hyggelige og imøtekommende (og aldri kommentert utseende mitt), så du var nok bare uheldig. De aller fleste skjønner at sykdom kan man ikke noe for, synes det er drøyt å kjefte på deg for det.

Høyskole ikke bra nok? Neivel nei. Kanslje vi gikk til samme dama? :ler:

Jeg merket det bare sekundet jeg kom inn døra. Jeg kikket meg rundt og dama sier "JA HALLO?" og jeg går inn og sier jeg ser etter en **** ****. Ja det er meg sier hun snurt.

Fra det sekundet ble jeg skitnervøs, men holdt et smil gjennom hele intervjuet. Heldigvis så hun ikke jeg holdt på å sprekke, for øyekontakt hadde hun heller ikke sansen for.

Jeg hadde tenkt å kommentere måten hun sa det på, men holdt meg for god. Hun sa altså "Du var dum og..." istedenfor "Det var dumt av deg å..".

Og hun skal skaffe meg barnehagejobb hvor en skal ha en innvirkning på ungene? Kanskje starte med seg selv?

Nå er jeg bare sint. Jeg vil så gjerne forstå alle folk, ikke være bestevenn med alle, men iallfall ikke ha noe imot dem, men dette her var jo langt ute på viddene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Snart medlem*

Kjenner jeg blir provosert av den type oppførsel. Hadde hatt veldig lyst å fortelle henne at en slik holdning godtar jeg ikke, men det er jo ikke akkurat så enkelt hvis hun skal hjelpe deg med å finne en jobb... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:overrasket: Hadde hun inprentet barna sine at de ikke måtte finne på å bli syke eller mobbet? Eller at man ikke må finne på å se ut som om man kanskje har tendenser til egen stil? Utseende skal da ikke ha noe å si for hvordan jobb du gjør -jeg ble ansatt kun på telefonintervju...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir provosert av den type oppførsel. Hadde hatt veldig lyst å fortelle henne at en slik holdning godtar jeg ikke, men det er jo ikke akkurat så enkelt hvis hun skal hjelpe deg med å finne en jobb...  :(

Nei, ikke vel. Satt det og følte meg som en ryggradløs glassmanet som bare tok imot all driten hun hadde å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Hadde hun inprentet barna sine at de ikke måtte finne på å bli syke eller mobbet? Eller at man ikke må finne på å se ut som om man kanskje har tendenser til egen stil? Utseende skal da ikke ha noe å si for hvordan jobb du gjør -jeg ble ansatt kun på telefonintervju...

Tydeligvis. Det var ikke SÅ ille som folk ville trodd (det med mobbing) på videregående, men når en har opplevd det hele grunnskolen så stikker det dypere enn en ville tro. Kyssesyka var jo min feil - hallo. Jeg gikk jo i klasse med ei som hadde det.

Neseringen er grei nok. Jeg syns den er liten og søt, men skjønner folk kan bli provosert av den (ikke hvorfor, men AT). Så jeg kjøper bare en ny dobb på glitter til 20 spenn.

Det er jo verre med håret. Dreadsene er den eneste sveisen jeg kan ha uten å stå opp og bruke timer på å tupere håret for å gjøre utstikkende ører usynlige. Dethar noe med selvtillit og egen stil å gjøre, og de er blitt en del av meg. Hvis folk ikke kan ansette meg fordi jeg ikke børster håret, er det noe som skurrer.

Men nå tar jeg jo sorgene på forskudd og, da.

Jeg ble bare litt skuffet. Jeg hadde jo forberedt meg på å komme inn der, full av selvtillitt og godt humør, og hun greide å trampe det ned på første minuttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jaggu jeg ville ha prøvd å finne en annen barnehage dersom hun der var styrer. Jeg har jobbet med en slik person(som styrer i bhg faktisk) og det er IKKE greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke hvorfor enkelte absolutt må ha de stygge dreadsa jeg da,men. Og dobb i nesa.

Greit å ha sin egen stil,men det tar seg ikke ut på jobbintervju.

Må se litt ordentlig ut da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...