Cilla Skrevet 5. januar 2003 #1 Skrevet 5. januar 2003 Giftet meg i august og fikk sydd kjole til meg. Tenkte jeg skulle selge brudekjolen, og har nettopp fått den igjen fra sybutikken der de har fikset et par småting. Etter råd(!) her inne har jeg vakset den i badekaret med omo color men klaret ikke å fjerne all skitten som var nederst. Etter et annet råd her inne vasket jeg den i maskina på ull program 30 grader, men chiffon laget ytterst på skjørtet ytterst og i armene har krympet litt. Hva gjør jeg nå?? Resten av kjolen (brude sateng) har oppført seg helt fint. HJELP MEG!!!!!!!!!!! Er det muligheter for å "strekke"/styke ut chiffonet på noe vis?
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 5. januar 2003 #2 Skrevet 5. januar 2003 Har aldri hørt om noen som er kokt nok i kålen til å vaske en brudekjole i vaskemaskinen. Den brødgjøken som gav deg det rådet burde betale for ny kjole. Milla
fruenge Skrevet 5. januar 2003 #3 Skrevet 5. januar 2003 jag kan ha vært en slik brødgjøk. Jeg vasket min i maskin, etter anbefaling frra brudesalongen hvor jeg kjøpte den. Dette var på Brudekjolen på Egertorvet og de sa de pleide å vaske kjoler i maskin. Selvsagt ikke kjoler av et slik materiale som ikke kan vaskes da, men det er ikke mange materialet. i rens kan mange perler ol smelte, så det var nok ikke noe dumt råd, men hva du som er forvilet skal gjøre vet jeg neimen ikke.
Posh Skrevet 6. januar 2003 #4 Skrevet 6. januar 2003 Jeg kan også ha vært en av de gjøkene... Men chiffon er ikke bra å vaske i maskinen. Det oppfører seg helt annerledes enn satengen. Jeg ville ha ringt en brudesalong jeg og hørt hva de hadde gjort. Evnt om du kan legge opp satengen litt sånn at det blir likt? Lykke til!
Cilla Skrevet 6. januar 2003 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2003 Har i hvertfall funnet ut at chiffon skal IKKE i maskinen, men en kjole av f.eks sateng kan GJERNE vaskes i maskinen, men i et dynetrekk og på et skånsomt program. Det er ikke verdens undergang dette, for har jo giftet meg, og hadde ikke ventet å få all verden for den viss jeg skulle være så heldig å få selgt den. Men ganske irriterende likevel. men får krisehjelp av en venninne i kveld som har vært ute for nesten det samme, og hennes kjole, som var en selskapskjole, er like fin i dag. *krysse fingre*!!! Grunnen til at de ikke anbefaler rens er som sagt at perlene kan smelte, og at det blir en spesiell lukt av kjolen. Min kjole lukter nydelig nå...........
Tvilling76 Skrevet 8. januar 2003 #6 Skrevet 8. januar 2003 Jeg vasket min i maskin' date=' etter anbefaling frra brudesalongen hvor jeg kjøpte den. Dette var på Brudekjolen på Egertorvet og de sa de pleide å vaske kjoler i maskin. [/quote'] Nå har renseriene egne spesialvaskemaskiner for slikt. Ikke vanlige husholdningsmaskiner som vi har hjemme...
fruenge Skrevet 8. januar 2003 #7 Skrevet 8. januar 2003 det er vel selvfølgelig, tror jo ikke akkuat t de sitter med en Miele beregnet til personlig forbruk. Men som sagt det var helt ok å vaske den i maskin sa de, hjemme hos meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå