Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så TV Norges "Ti år yngre på ti dager" i dag.

De slipte vekk mye av tennene hennes, så det bare ble igjen en liten tynn pinne som falske tenner ble festet på.

Skal man kvitte seg med egne tenner, må man med andre ord være veldig sikker på at det er det man vil.

Jeg har fin tannstilling nede i munnen, men oppi er noen tenner litt skakke og lite pene. Fortennene er litt gjennomsiktige på tuppene pga syreskader og jeg har mistet en liten bit av ei tann. Samtidig er de både litt gule og ganske hvite (ja, en tann, to farger).

Jeg skulle gjerne ha gjort sånn som jeg så på det programmet i dag. Mange av tennene mine er fine, så jeg vil ikke forandre alle. Men kommer det til å se rart ut hvis jeg fikser på noen av tennene, og lar de andre være som de er?

Hvilke andre muligheter har jeg til å få et varig penere smil? Har hørt om skallfasetter, men vet ikke hvordan de fungerer.

Jeg vil ikke smile med munnen åpen nå, så noe bør gjøres. Noen som har erfaringer og råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Nå har ikke jeg sett det programmet du nevner her, men endel av det de gjør der anbefales ikke av endel fagfolk... Blant annet disse hakeimplantatene ler de av på riksen, implantatet spiser opp kjevebenet etterhvert...

Men til saken; da jeg jobbet i tannlegebransjen var jeg med på å sette skallfasetter på en pasient. Det er dyrt, men veldig fint. Jeg ville nok heller gjort det enn å prøve andre metoder, men jeg er sær da ;)

Gjest Kermit
Skrevet

Tror jeg ville ha vurdert skallfasetter før jeg hadde gått til det skrittet du beskriver der. *grøss og gru*

Fasetter limes, så vidt jeg vet, utenpå dine egne tenner, så du slipper å ødelegge dem først.

Skrevet
Fasetter limes, så vidt jeg vet, utenpå dine egne tenner, så du slipper å ødelegge dem først.

De blir på en måte ødelagt da og, ikke så veldig selvsagt... Men det ytterste laget slipes vekk.

Skrevet

De blir på en måte ødelagt da og, ikke så veldig selvsagt... Men det ytterste laget slipes vekk.

Ja, det er sant. Men tennene maltrakteres ikke til de grader som TS beskriver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...