Midna Skrevet 9. august 2006 #1 Skrevet 9. august 2006 For kanskje en og en halv måned siden hadde jeg en svart prikk på kinnet, ikke noe synlig nestne men selvfølgelig så måtte jeg klemme. Det førte ikke til noe annet enn at den ble rød og hovnet opp, og jeg ble selvfølgelig kjempesinna på meg selv! Så dro jeg til syden og den forsvant fort. Så da jeg skulle hjem så kom den tilbake igjen, men gikk bort igjen. Saken er den at nå en måned senere er den kommet tilbake enda en gang! Bare nå som en rød underjordisk kvise. Og jeg var flink i mange dager og klemte ikke, helt til i stad da! Går det ann??? Så nå er den jo bare hoven og lysende og det ser helt forferdelig ut. At jeg ikke kan lære... Det kom jo selvfølgelig ikke noe ut, så nå blir det vel bare værre... Uff, dårlig fortalt, men nå er jeg lei! Noen som har noen krisetips som faktisk funker når jeg allerede har vært så dum og klemt? Altså noe jeg kan gjøre nå? Kviser på kinnet er noe av det styggeste jeg vet om. De er jo umulige å skjule:(
Gjest Gjesta Skrevet 10. august 2006 #2 Skrevet 10. august 2006 Skrap det opp, få ut verken, du får et sår i noen dager, men så er det borte, i motsetning til disse idiotiske underjordiske som varer og varere og varer og varer og.......
Karamba Skrevet 10. august 2006 #3 Skrevet 10. august 2006 Uff! Høres kjent ut... Sliter med samme problemet innimellom.
NullHull Skrevet 10. august 2006 #4 Skrevet 10. august 2006 Slike underjordiske "kompiser" pleier jeg rett og slett, når jeg er sikker på at det er noe i de vel og merke, stikke en nål ned i (tynn sy- eller knappenål). Da kommer pussen ut, så renser jeg og legger på litt "kvisekrem" (den til Vichy funker veldig bra synes jeg), og djevelskapen forsvinner forbausende fort, uten å etterlate arr eller noe .
Midna Skrevet 10. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2006 Siden jeg allerede har klemt kan jeg jo like godt bli ferdig meg det, og håpe på at den går FORT bort. Føles ut som den er dobbelt så stor i dag
Midna Skrevet 10. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 10. august 2006 Der fikk jeg gjort det! Stakk inn en liten nål, og det funket fint. Håpet jeg bare fikk ut alt! Renset og tok på litt sår salve etterpå så det ikke skulle komme noen bakterier og bli mer betent. Noen som har noen andre tips til hvordan få det vekk fortest mulig?
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2006 #7 Skrevet 10. august 2006 Der fikk jeg gjort det! Stakk inn en liten nål, og det funket fint. Håpet jeg bare fikk ut alt! Renset og tok på litt sår salve etterpå så det ikke skulle komme noen bakterier og bli mer betent. Noen som har noen andre tips til hvordan få det vekk fortest mulig? ← Bare pass på at huden får luft, ellers å kan du få den igjen. Selv hadde jeg en kvise "stift" før som kun var for startende kviser, altså ikke hudorm ol, den var på resept fra legen, men jeg husker ikke hva den het lenger. Den funka veldig fint så det er midler der ute som man kan bruke. Ved fjærning av hudorm så er det lurt å være ren på hendene slik at man samtidig ikke press urenheter inn i porene på huden rundt hudormen.
Debra Skrevet 10. august 2006 #8 Skrevet 10. august 2006 hei. jeg kjenner meg igjen. men IKKE bruk sy nål. altfor tykk og har massse bakterier som kan gjøre det værre på sikt. kjøp små kanyler på apoteket. ca 2 kr pr stk. de er sterile. stikk den inn rett på kvisa, og klem forsiktig etterpå. IKKE klem midt på, men underifra og opp. for klemmer man midt på kan underliggende vev bli ødelagt og den kan spre seg og du kan få masse kviser rundt, og arr der kvisa var. Anbefaler også Medicated clearing gel fra Dermalogica (kr450 i butikk, og 200 ca pp strawberrynet.com). jeg hadde en underjordisk kvise her, kjente den begynte å komme. tok på dette middelet, ble borte med en gang. aldri klart å få det til og jeg har prøvd mye rart. den er helt fantastisk. tryllemiddel.Den inneholder noe som dreper bakterien med en gang etc. les om den:) TIL EVILINA! Du kan ikke seriøst mene at du skal skrape opp kvisa? det er jo helt banalt og gjøre det. da kan du ende opp med et stort arr som aldri forvinner. og det tar veldig lang tid før såret gror.
Midna Skrevet 10. august 2006 Forfatter #9 Skrevet 10. august 2006 Takk for innspill! Dette med kanyler var en god ide! Det skal jeg prøve ut. Men får håpe det blir leenge til neste gang jeg eventuelt skulle trenge en. Den clearing gelen tar man det bare direkte på kvisa? Hvis det virker, så er det jo genialt:) Det værste er i hvertfall å bare begynne å klemme på den, men er så vanskelig å la være.....
mee mee Skrevet 10. august 2006 #10 Skrevet 10. august 2006 Der fikk jeg gjort det! Stakk inn en liten nål, og det funket fint. Håpet jeg bare fikk ut alt! Renset og tok på litt sår salve etterpå så det ikke skulle komme noen bakterier og bli mer betent. Noen som har noen andre tips til hvordan få det vekk fortest mulig? ← jeg pleier alltid etter jeg "tror" jeg har fått tømt den helt, å smøre på ansiktsmaske av leire på kvisen. og vips, så kommer det litt mer gugg ut. slik fortsetter jeg til den er helt borte.
Mona Skrevet 28. august 2006 #11 Skrevet 28. august 2006 Anbefaler også Medicated clearing gel fra Dermalogica (kr450 i butikk, og 200 ca pp strawberrynet.com). jeg hadde en underjordisk kvise her, kjente den begynte å komme. tok på dette middelet, ble borte med en gang. aldri klart å få det til og jeg har prøvd mye rart. den er helt fantastisk. tryllemiddel.Den inneholder noe som dreper bakterien med en gang etc. les om den:) ← Jeg dytter opp denne tråden da jeg har hatt et underjordisk horn i panna i flere uker! Jeg har prøvd å stikke hull med kanyl som nevnt, men det kommer bare litt blankt ut, og hevelsen forsvinner ikke. Også tenkte jeg å prøve Medicated clearing gel, men hudpleieren hadde ikke Dermalogica og anbefalte Skin perfection gel fra MD istedenfor. Denne har jeg brukt lenge uten at den underjordiske har forsvunnet, det står 2-3 dager virkningstid. Og nå som den endelig er på vei ned har det kommet en jævel rett ved siden av. Så mitt spørsmål; er Medicated clearing gel så bra at det er verdt flere hundre kroner i tillegg til Skin perfection gel som jeg allerede har kjøpt? Etter søk på forumet her virker det som at de er ganske likestilte?
Gjest Tanita Skrevet 28. august 2006 #12 Skrevet 28. august 2006 Hvis den ikke ligger i ytterste hudlagene slik som det virker som din ikke gjør, vil det ta litt lengre tid enn en vanlig acne og gi seg av seg selv etterhvert - om du lar den få være ifred da. Jeg vil anbefale MD sine produkter fremfor Dermalogica iallefall.
Gjest gjesta Skrevet 28. august 2006 #13 Skrevet 28. august 2006 Jeg er innmari flink til å herpe huda mi på egenhånd. Jeg får heldigvis så å si ikke kviser lenger, men hudormene blir så herjet med at de innimellom blir til kviser. Sinna-kviser. Hmpf. Hilsen frøken vandrende kvisefabrikk.
maxifula Skrevet 29. august 2006 #14 Skrevet 29. august 2006 Hei! Jeg har brukt Medicated Clearing Gel i ca to mnd, og jeg synes ikke den hjalp i det hele tatt. Så den anbefaler jeg ikke.
Gjest Tanita Skrevet 29. august 2006 #15 Skrevet 29. august 2006 Medicated Clearing Gel virker ikke på alle, men noen kan den virke på. Har selv prøvd den og syns ikke det var noe vidundermiddel. Dermalogica sine produkter inneholder salisylsyre (ikke fruktsyrer), som ofte tørker ut overflaten av huden men ikke går dypere enn det, der acnen ligger.
Mona Skrevet 29. august 2006 #16 Skrevet 29. august 2006 Jeg skjønner at begge deler virker på bare noen altså.. Får se om jeg blir desperat nok til å prøve Medicated gel, men ikke ennå! Dermalogica sine produkter inneholder salisylsyre (ikke fruktsyrer), som ofte tørker ut overflaten av huden men ikke går dypere enn det, der acnen ligger. ← På minhud.no står det at Medicated gel dreper bakterier, dyprenser folliklene og regulerer talgproduksjonen for å hindre fremtidige utbrudd. Men det er vel for mye å håpe på, tross alt! Jeg har nylig gått over til Decleor, håper huden kan bli bedre på sikt.
Gjest Cerise Skrevet 29. august 2006 #17 Skrevet 29. august 2006 jeg har gode erfaringer med en homeopat salve du får kjøpt på apoteket (må ofte bestilles) som heter mucokehl. denne roer ned og fjerner underjordiske kviser på kort tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå