Daria Skrevet 9. august 2006 #1 Skrevet 9. august 2006 Jeg har en VHS-film jeg gjerne skulle hatt over på pcen -finnes det en enkel måte å gjøre det på?
Scorpina Skrevet 10. august 2006 #2 Skrevet 10. august 2006 (endret) Vi hadde ørten VHS'er med mange timer film fra selskap, jenta vår, etc etc.... VHS har jo en egentlig midlertidig levealder (bånd som blir krøllete etc) så min kjære fant ut at han skulle ta og overføre ALLE VHS'ene vi hadde (ca 20 stk) over til DVD. Det han gjorde var å koble videomaskinen sammen med dvd-opptakeren og tv'n. Så satte han på videokanalen på tv'n, slo på tv'n. Satte i en RW+ DVD plate og trykka på PLAY på videospilleren og SÅ trykka han RECORD på DVD'spilleren. Så var det bare å la det surre og gå til den er ferdig. Når den er ferdigspilt gikk han inn på "alternativer" (eller hva det het for no') på DVD-spilleren og trykka på noe som kalles for "avslutning". Det vil si at man IKKE kan ta over på DVD-plata. En slags "lukking" av plata og opptaket du har. Cluet er altså at du har a) videomaskin, b)dvd-opptaker, c)de KORREKTE kabler og d)riktig dvd plate (av GOD kvalitet. At den tåler å bli spilt ørten ganger) Når du så har opptaket på plata kan du overføre og/eller spille den på din pc Endret 10. august 2006 av Scorpina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå