Aquarius Skrevet 9. august 2006 #1 Skrevet 9. august 2006 (endret) Oki, sånn er det: Jeg har brukt dr. hauscha rensekrem, spesial ansiktsvann, og flytende dagkrem. Dette er produkter som skal passe til min hud som er sensitiv og blandingshud. MEN, etter å ha brukt produktene i over en mnd må jeg si at jeg ikke er spesielt imponert. Fremdeles popper det opp underjordiske j*vler og små kviser. Og nå i det siste har jeg til og med fått svarte prikker, noe som er en stund siden jeg har hatt! Pannen har mange nupper, og jeg har rødlig hud noen steder (og røde merker etter underjordiske kviser som har trekt seg tilbake) Dr.H gjorde huden min jevnere i fargen i begynnelsen, men plutselig gjør den ikke det lenger. Og jeg blir så frustrert! Jeg er 20, jeg vil ikke ha idiot hud.. Føler alle på min alder har noen lunde kontroll på huden sin, men ikke jeg! Jeg har prøvd mange rensemerker, og er vel egentlig ikke helt klar til å gi opp Dr. H enda..jeg har hørt så mye bra om det. Men kanskje det ikke passer meg? Jeg har ikke verdens beste hud, men føler ikke det er så gale at jeg må til hudlege eller lignende. Her er mine erfaringer med Dr.H. Vil gjerne høre om dere erfarer det samme. Rensekrem: Føler den ikke renser i dybden, og føler at jeg ikke klarer å skylle den skikkelig vekk. Den ligger som et lag på huden. Men blir myyyyk og god. Special tonic: Jeg skjønner ikke hva denne gjør for huden? Jeg klesser på, blir veldig glinsende og føler jeg fremhever bittelitt rødhet i huden, før den trekker inn i huden og gjør den mye mykere. Føles kanskje som den gir litt fuktighet også? jeg blir iallefall ikke stram i huden etter rens og tonic. Flytende dagkrem: Det er denne jeg føler er feil for meg. Jeg smører på et tynt lag på om morningen etter rens, og er fet og glinsende i huden resten av dagen :-( Ikke veldig fet, men litt. Sånn skal det vel ikke være? Ble langt dette, men jeg har så lyst på bedre hud!!! Har til og med begynt å være mer obs på hva jeg spiser, og jeg drikker masse vann og tar omega 3. synspunkt, tips noen? =) Endret 9. august 2006 av Aquarius
Zest Skrevet 9. august 2006 #2 Skrevet 9. august 2006 Dr. H funket ikke for meg heller, opplevde omtrent det samme som deg. JEg ga opp etter et par måneder når jeg ikke så noen positiv effekt, og gikk tilbake til Dermalogica som har funket ok på meg i flere år. Nå nylig har jeg gått over til REN (www.renskincare.com), og så langt er jeg superfornøyd, tror jeg har funnet serien for meg! Men må teste minst en måned til før jeg vet sikkert...
Gjest gjesta Skrevet 9. august 2006 #3 Skrevet 9. august 2006 Riktig renseserie kan nok ha en del å si for de overflatiske kvisene og hudormene, mens de underjordiske er hormonbestemte. Riktignok skal man selvsagt være forsiktig med å anbefale reseptbelagte legemidler til andre, men jeg fortsetter likevel mitt Diane-mas... Diane har nemlig forandret livet mitt. Jeg var heller ikke et "håpløst" tilfelle, likevel hadde jeg nok kviser til at de blokkerte for en god oppfattelse av mitt eget speilbilde. Kanskje noe å vurdere?
Najs Skrevet 9. august 2006 #4 Skrevet 9. august 2006 P-piller kan nok hjelpe ja, jeg har iallefall ikke hatt en eneste kvise etter at jeg begynte på Yasmin for 2 år siden. Nå kan jeg omtrent vaske trynet med Lano (men gjør ikke det da... ), og huden er like fin Selvfølgelig burde man bruke gode hudpleieprodukter også, men de (fleste) er ikke laget bare for å motvirke kviser.
Midna Skrevet 9. august 2006 #5 Skrevet 9. august 2006 Jeg følte det også sånn med den flytende dag kremen, men nå har jeg lært meg til å bare ta på en veldig veldig liten mengde av det, og da ble resultatet helt annerledes og jeg er kjempefornøyd! Ellers så bruker jeg ikke de samme produktene som deg. Jeg bruker det vanlige rensevannet, blir ikke blank av den i det hele tatt, føler meg bare vedig frisk i huden. I tillegg så bruker jeg rensemelken og den elsker jeg! Føler at den er lett å få bort og etterlater huden myk og fin. Kanskje du skulle prøvd noen andre produkter. Men jeg er langt fra noen ekspert, men det er Ling så hun kommer sikkert med noen bra innspill snart
carolina78 Skrevet 9. august 2006 #6 Skrevet 9. august 2006 Dr. H har heller ikke funket for meg, Det du beskriver er akkurat det samme som har skjedd med min hud. I begynnelse virket det så bra, (de første tre ukene) fargen på ansikt ble veldig fin, ja det glødde av meg. Men så begynte alle disse underjordiske små kvisene å dukke opp, nesten som slags allergi/ irritasjon. Vet ikke hava jeg skal kalle den jeg. Nei, jeg kommer nok til å gi opp disse produktene så fort jeg har brukt opp alt det jeg har kjøpt. Kjøpt jo hele serien for blandet hud. Disse produktene passer vel ikke for alle.
Ling Skrevet 10. august 2006 #7 Skrevet 10. august 2006 (endret) Ser jeg har endel tillit her inne - takk! :-D Alle serier passer selvfølgelig ikke for alle, så det blir en smaksak. Dessuten er huden en levende sak som skifter i forhold til kost, følelser, vær, hormoner, utskillelse av slaggstoffer, det vi påfører huden osv. Men når det gjelder trådstarters problem: Det første jeg ville ha gjort var å kjøpe en hudkur N til å bruke på natta i minimum 28 dager. Den normaliserer den ubalansen som du nå opplever. (Jeg antar at du, siden du begynte med DH, ikke bruker noe annet enn tonic på natta...) Hvordan bruker du rensekremen? Skrubber du? Jeg bruker den selv og har ikke problemer med å få den av. Jeg vasker av med klut og skyller med vann. Vi bruker samme tonic. Jeg sprayer den rett på ansiktet og klapper den forsiktig inn. Hva mener du med at du blir "glinsende"?? Det er jo et vann, så ja, du blir våt, men "glinsende"? :klø: Du føler deg blank av den flytende dagkremen. Jeg bruker den samme. Det er den kremen som gir minst fett og har mest fukt fra DH. Pga urenhetene dine, hadde jeg lagt til ansiktsoljen (kjøp en liten en først) og blande litt av den inn i dagkremen. Siden du nå får noen urenheter tror jeg det er noe som skal ut av kroppen. Dette kan skyldes både indre og ytre faktorer som nevnt ovenfor. Eller at produktene faktisk har renset i dybden og får dette ut. Eller, du kan reagere på produktene da det noen er allergiske for ett eller flere av de stoffene som DH benytter, men da synes jeg det er rart at du ikke reagerte med en gang, og ikke etter tre ukers bruk, om du skjønner.... Du nevner noe om at du blir rød i huden. Har du sensitiv hud? Reagere den på vind? Har du couperose? Endret 10. august 2006 av Ling
Mona Skrevet 13. august 2006 #8 Skrevet 13. august 2006 Riktignok skal man selvsagt være forsiktig med å anbefale reseptbelagte legemidler til andre, men jeg fortsetter likevel mitt Diane-mas... Diane har nemlig forandret livet mitt. Jeg var heller ikke et "håpløst" tilfelle, likevel hadde jeg nok kviser til at de blokkerte for en god oppfattelse av mitt eget speilbilde. Kanskje noe å vurdere? ← Det hjalp ikke meg, gikk tilbake til vanlige p-piller til halve prisen..
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2006 #9 Skrevet 13. august 2006 Den flytende dagkremen er et helvete! Jeg har normal/tørr hud, men etter noen timer så skulle man tro jeg hadde smurt meg inn med vaselin.. Til slutt gikk jeg tilbake til Dermalogicas sin, myyye bedre. Jeg liker rensekremen veldig godt, men tror jeg skal gå tilbake til Cliniques mild clarifying lotion etter at ansiktsvannet fra Dr Hausckha er slutt. Det gjør jo ingenting..? Og jeg blir aldri vant til spruteflasken (som ikke er lagd for å reise )
Gjest Gjesta Skrevet 13. august 2006 #10 Skrevet 13. august 2006 Jeg sier heller "dumme Dr. Hauschka". For meg og min hud var det bare noe dritt, jeg gadd ikke fortsette i det uendelige med det bare fordi så mange andre nærmest priser det opp i skyene. Jeg er også i tjueårene, har tendens til samme hudproblemer som deg. Akkurat nå bruker jeg noen fra Body Shop. Ikke storartet, men langt bedre enn Dr. H. Har nettopp bestilt noen renseprodukter fra Biotherm, skal oppdatere deg med resultat etterhvert.
Tristessa Skrevet 14. august 2006 #11 Skrevet 14. august 2006 Dr. H funket ikke for meg heller, jeg fikk en merkelig blanding av tørr og fet hud som så veldig gusten ut. Har konvertert til Avene fra apoteket, og det blir bedre og bedre for hver dag. Heldigvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå