Gå til innhold

Brudekjole!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bryllupsdagen vår blir delt i 2, å jeg skal ha brudekjole på selve bryllupsdagen, men vi skal ha vennefest på kvelden evt. kvelden etter.

Hva ville dere gjort hatt brudekjolen v/begge anledningene eller gått for en pen selskapskjole e.l. v/den andre anledningen?

Håper på mange gode tips og ide`r :danse:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Vi venter med vennefesten helt til uka etter, og da synes ihvertfall jeg at det er mest naturlig å bruke en selskapskjole i stedet for bryllupskjolen.

Skrevet

Hvor pyntet, selskapskjole har du valgt til vennefesten?

Jeg vil jo pynte meg, men vet ikke riktig hvor mye hehe...

:sjenert:

Gjest gjesta
Skrevet
Hvor pyntet, selskapskjole har du valgt til vennefesten?

Jeg vil jo pynte meg, men vet ikke riktig hvor mye hehe...

:sjenert:

Nå har jeg ikke valgt noe enda da, er nesten et år til bryllupet (minus fem dager). Men jeg vil nok velge en som er rimelig pyntet. Nå har stemora mi butikk, så jeg kan kjøpe dyre selskapskjoler ganske billig. Men jeg regner med at de manlige gjestene skal ha dress, og jeg skal jo gjerne være litt ekstra pen. Så det blir vel noe ala gallakjole vil jeg tro.

Skrevet

Kommer an på brudekjolen. Skal du ha en relativt enkel kjole, ville jeg tatt den. Skal du ha en svær kjole med mye slep og sånt, ville jeg kjøpt en selskapskjole.

Skrevet

He, he jeg ville gått for brudekjolen :-D Så hadde jeg fått brukt den ekstra lenge :danse: Men selvfølgelig, se an sitt publikum. I min vennegjeng hadde de forventet noe slikt, og ikke blitt "sjokkert". Men det er nok mer "passende" med en pen selskapskjole ;)

Skrevet

Jeg tror nok at det blir en mer enkel kjole, har litt lyst på en litt spesiel kjole, men har ikke funnet den enda hehe..

Så der kan jeg også trenge tips hehe...

Men jeg har jo litt lyst til å ha brudekjolen, men som sagt så er det kanskje litt dumt/feil å bruke den 2dg. på rappen hehe..

Så vi får se :sjenert:

Skrevet

Du gjør da ikke noe dumt om du går med kjolen 2 dager på rad! Gjør akkurat det du vil, du :) Jeg ville ikke sett rart på en venninde osm gikk med brudekjolen i vennefesten, ihvertfall. Sikkert mange av vennene dine som har lyst til å se deg i kjolen også!

Skrevet

Helt sant det du :sjenert:

Kanskje kanskje....

Skal sove litt på den tror jeg hehe...

Men mange takk for flotte tips og meninger, setter stor pris på det :)

Gjest gjest1
Skrevet
Bryllupsdagen vår blir delt i 2, å jeg skal ha brudekjole på selve bryllupsdagen, men vi skal ha vennefest på kvelden evt. kvelden etter.

Hva ville dere gjort hatt brudekjolen v/begge anledningene eller gått for en pen selskapskjole e.l. v/den andre anledningen?

Håper på mange gode tips og ide`r  :danse:

Hvis du tar festen samme kveld kan du jo fint ha samme kjole, men jeg ville tatt en selskapskjole dersom festen ble dagen etter

Skrevet

Jeg likte litt ideèn om å kunne bruke brudekjolen to dager. Du har jo brukt ganske mye penger på den, og sikkert mange av vennene dine som syntes det er morsomt å se deg i kjolen.

Men er enig med dem som sier at det kanskje er mest "riktig" å bruke selskapskjole. Du trenger jo ikke gjøre det som er mest riktig hele tida. Men litt mer uformelt med selskapskjole selvfølgelig...

Skrevet

Jeg ville utvilsomt benyttet anledningen til å kjøpe meg TO fine kjoler, og så sett an når dagen kom, hva jeg hadde lyst til. Hva skal mannen din gjøre da?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Om vennefesten er kvelden etterpå - hadde jeg valgt en annen kjole. Rett og slett fordi tanken på å ta på seg den svette brudekjolen "dagen derpå" rett og slett ikke frister så veldig mye.....

( Og hvis meg den bruden som ikke svetter på sin egen bryllupsdag! ;) )

En annen ting er - hva om du/ andre søler på deg på bryllupsdagen - da står du plutselig uten antrekk neste dag.

Så jeg støtter Evelina - bruk andledningen til å kjøpe deg to kjoler.

Skrevet

Jeg har alltid vært av den oppfattning at brudekjolen skal brukes en dag, og kun den ene dagen. Men helt ærlig talt så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort om jeg hadde vært i din situasjon... :forvirret:

Jeg kunne nå tenkt meg å bruke kjolen igjen og igjen og igjen :ler:

Jeg har aldri følt meg så fin og vakker som jeg gjorde på bryllupsdagen, så da jeg tok den av om kvelden/natta hadde jeg faktisk klump i halsen... :)

Ååå, jeg var såå fiin! :Nikke:

Bruk den du som er så heldig å faktisk har en mulighet til det!

milla

Skrevet

:) Jeg tror jeg ville valgt en pen selskaps kjole. :) Men brude kjolen er jo kjempe fin-men tror det ville bli litt mye-kansje..

:klem: Bire

Gjest lilletroll
Skrevet

Håper på mange gode tips og ide`r  :danse:

Jeg ville brukt brudekjolen ved begge anledninger. Heldige deg som får bruke den to ganger :)

Skrevet

Jeg ville brukt brudekjolen en gang til, jeg!

Tenker som noen av de ovenfor :

Heldige du som får bruke brudekjolen en gang til !! ;)

Skrevet

Ja kanskje det kanskje, får håpe at jeg ikke blir svett da, som en annen sa, kanskje jeg er den første bruden som ikke svetter på den stooore dagen hehe..

Eller det er vel heller tvilsomt hehe...

Får se, jeg kommer nok til å bruke den om jeg skal ha vennefesten samme kvelden, men vil gjerne gardere meg med en selskapskjole, om noen skulle søle på den e.l. som dere sier :sjenert:;)

Skrevet

Hei! Vi skal ha bryllupsfest med vennene våre helgen etter vi gifter oss. Jeg synes det er en super mulighet til å bruke kjolen to ganger :klappe:

Skjønner godt de som mener at brudekjolen er til engangs bruk, men vi er veldig opptatt av at vennefesten er en bryllups feiring og ikke en "vanlig" fest. Det blir sendt ut like invitasjoner og skal være 3-retters middag med kaffe og kake etterpå.

Antrekket skal være pent, og da tror jeg vennene våre vil sette pris på å se hvem som er brudeparet =) (det vet de jo selvfølgelig, men vi vil skille oss ut, og gjestene skal føle at de er i et bryllup)

Man kan jo tone ned med vanlig frisyre og sminke, og droppe brudebuketten. ;)

Gleder meg veldig til begge dagene ihvertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...