Gjest Gjest Skrevet 9. august 2006 #1 Skrevet 9. august 2006 Er veldig fornøyd med badet mitt. Bortsett fra en ting. Det er hvite, enkle fliser på vegg. Men... innimellom er det satt opp en blomstrete flis. Skjønner dere hva jeg mener? De ødelegger hele badet. Den blomstrete flisa er ikke helt glatt, man kan kjenne det hvis man stryker over flisa. Hvis jeg maler den vil blomsten fremdeles synes. Er det noen kreative sjeler som har et råd om hvordan jeg kan få få bort blomstene uten å bytte flisa? (Det er ca 20 stk, godt spredt) Takknemlig for svar.
Mrs. B Skrevet 9. august 2006 #2 Skrevet 9. august 2006 Det lureste du kan gjøre tror jeg er å bruke flisemaling og male disse flisene hvite. Det vil jo ikke forsvinne helt siden dekorasjonen stikker litt ut men det vil jo gjøre det mye mindre synlig. Hvem vet, kanskje det til og med blir litt elegant med en svak struktur her og der?
Leo Skrevet 9. august 2006 #3 Skrevet 9. august 2006 Jeg ville maskert med tape rundt hver enkelt flis og malt dem i en kontrastfarge som matcher håndklær etc. (Bruker du hvitt, vil det lett se ut som om du har mislykkes i forsøket på å etterligne de andre flisene). At blomstene synes igjennom gjør nødvendigvis ikke noe, men du kan bruke fliselim eller våtromssparkel og lage jevn, men rustikk overflate på flisene før du maler dem.
Gjest Lea Skrevet 9. august 2006 #4 Skrevet 9. august 2006 Helt enig med Leo. Om du sparkler dem og lager dem litt "ruglete" før du maler, så får du vekk hele blomsten og får litt variasjon på veggen (jeg får fullstendig glattcelle-og-offentlig-toalett-følelse) av hele vegger med hvite fliser. Om du synes at det blir for mye med en kontrast/knallfarge, så kan du ta igjen f.eks gulvflisene eller bruke en litt varmere, lys farge eller lys grått. Ta igjen fargen i noe annet (håndklær, håndtak, matter o.l.) så ser det hele gjennomtekt ut selv om det i utgangspunktet var for å få vekk blomstene. Nå vet ikke jeg hvilken størrelse disse filsene er i, men jeg innbilder meg at det er kvadratiske fliser. Og slike passer fint til slike løsninger. Er usikker på om jeg ville gjort avlange/store fliser ruglete.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå