Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest *Just-Me*
Skrevet

Vært å sett på stellekommoder i dag. Syntes det var dyrt og fant egentlig ingen "fine". 2500-4000 for stellekomode blir for drøyt synes jeg. Har man egentlig behovet med hjul på kommoden??

Føler mer for å kjøpe en kommode i rett høyde å ha stellematte på. Ha en hylle på veggen el noe med alt man trenger i nærheten osv. Da får man jo brukt kommoden til andre ting når "stelletiden" er over også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Diktad

Denne har vi kjøpt, kan brukes i mange år siden du kan vippe opp stelledelen :)

Kjempeførnøyd!

Ellers så har de også¨stellebord til 198kr - den har vi på badet med kurver under tilo bleier, klær og div.... Har ingen behov for hjul :)

Gjest *Just-Me*
Skrevet

den var jo fin den.. bare litt over 70 mil til nærmeste ikea da....

Blir nok vanlig kommode på meg med stellematte!!! Blir finest

Skrevet

mange av mine venninner sier at badekaret i stellekommodene brukes i så kort tid at det er tullete. Kjøp heller kommode eller bruk vaskemaskin el med stellematte

Skrevet

Nå har ikke vi plass til en stellekommode, men om så hadde vært tilfelle hadde vi nok droppet det uansett. Kjøp heller en litt stor vanlig kommode og en badebalje til babyen. Kommoden vil du jo ha bruk for i mange år, mens badekaret er "brukt opp" ganske fort.

Skrevet

Jeg har aldri hatt behov for å flytte rundt på stellebordet nei...

Skrevet

Vi kjøpte stellekommode på jysk til 799,- Brukte baljen i kommoden til ungene var ca 5 mnd, da flyttet vi ganske enkelt baljen over i dusjkabinettet og de kunne sitte i baljen å bade. Lillemor satt i baljen til hun var nesten 3 år, gikk utmerket det.

Dessuten er stellekommoden av plast, og man slipper at den skulle bli ødelagt av vann og fuktighet på badet.

Har to vennepar som har kjøpt dyre stellekommoder i tre, og opplevd at skuffene slo deg og trakk vann.

Skrevet

Vi har kjøpt vanleg kommode med stellematte over. Kan sette hjul på kommoden, men eg ser virkelig ikkje behovet for det.

Kommoden kostar ca 650 kr og stellematta 175 kr. Og så kan vi bruke de til vanleg kommode etterpå.

Har vanleg balje utenom + badekar til å vaske babyen i.

Så det går an å finne finne stelleplasar uten at det treng bli så dyrt.

Skrevet

Vi hade en vanlig vadderad skötmadrass från IKEA, Gullunge för 59 SEK(men jag hittar den bara i Sverige). Den låg på vårt köksbord (barbord) i första lägenheten men kan ju läggas på tvättmaskinen, en vanlig byrå, golvet eller precis var du vill.

När vi flyttade köpte vi Gulliver som monteras på väggen.

Nu har du ju långt till IKEA men jag ville bara visa på att det finns andra varianter än en specialgjord commode för baby.

Skrevet
Har man egentlig behovet med hjul på kommoden??

Vel, vi føler i alle fall at vi har behov for det. Andre igjen trenger det sikkert ikke. Vi har et stort bad, men egentlig ikke noe greit sted for stellekomoden å stå permanent. Tipper det blir å ha den stående ett sted, men innimellom må den nok flyttes litt på. Og DA er det veldig greit med hjul. ;)

Skrevet

Broren min bor også langt ra IKEA, men han har god erfaring med å bestille ting derfra.

Skrevet
Diktad

Denne har vi kjøpt, kan brukes i mange år siden du kan vippe opp stelledelen  :)

Kjempeførnøyd!

Denne har vi bestemt oss for også :Nikke: Og så skal vi ha sprinkelsenga som matcher (selv om de skal stå på hvert sitt rom). Det eneste jeg lurer på er hvor jeg skal babe babyen?

Skrevet

Blir nok vanlig kommode på meg med stellematte!!! Blir finest

Det går an å bestille fra Ikea på postordre da.

www.ikea.no

Det koster litt i porto, men kanskje det lønner seg likevel?

Skrevet
När vi flyttade köpte vi Gulliver som monteras på väggen.

Er den sikker? Hvordan festes den? Kan den henge på ...hm...ei vanlig dør liksom?? :klø:

Skrevet
Denne har vi bestemt oss for også :Nikke: Det eneste jeg lurer på er hvor jeg skal babe babyen?

Vi også! :ler:

Jeg tenkte å bade babyen i en balje enten i dusjen, badekaret eller ved servanten. Vil ikke få masse vann på kommoden og ødelegge den hvertfall.

Skrevet

Jeg har dårlig erfaring med laminatkommoder (de koster ca 2000,-) fra forrige gang - de tåler virkelig ikke vann (hvorfor putter de da en badebalje i??)

Derfor må en tørke ut av alle skuffer og sidene hver gang barnet har badet.

Denne gangen har vi bestilt et enklere stellebord med badebalje (jeg vil gjerne ha baljen litt høyt i begynnelsen, pga av litt ryggplager).

Det er sikkert ikke så vanskelig å selge når en ikke trenger det lenger.

Her er stellebordet vårt, det koster ca 900,-:

post-5410-1155199476_thumb.jpg

Skrevet

Det var et fint stellebord det. Hvor har du kjøpt det?

Skrevet

Det eneste jeg lurer på er hvor jeg skal babe babyen?

Kjøp en egen badebalje. Det har vi i utgangspunktet tenkt å gjøre. Husker fra forrige gang, at jeg ikke var helt god i ryggen, og det å sitte bøyd var ikke helt komfortabelt. Det skal i så fall løses enkelt og greit denne gangen at pappaen står for all bading den første tiden til jeg er helt i form igjen.

Skrevet
Er den sikker? Hvordan festes den? Kan den henge på ...hm...ei vanlig dør liksom?? :klø:

En dörr är kanske inte så bra eftersom den öppnas och svänger. Men egentligen vilken vägg som helst går bra. Det gäller (som med allt som ska skruvas upp) att du väljer skruv och plugg som passar till väggen. Har du en gispvägg så är det gipsplugg med förankrinng och passande skruv. En trävägg: träplugg och skruv. Flis: Flisborr först, så plugg och skruv.

Jag tror att sonen min börjar bli i tyngsta laget för bordet nu - men så är han både lite för lång och börjar bli stor nog att träna utan blöja (vilket vi gör).

Vi har badat babyn i balja på badet, i vardagsrummet/stua, på köket och ute. Jag satt på golvet brevid baljan så gick det bra. Köksbordet kan jag tänka mig att använda som underlag för badbaljan när lilasyster ska bada sen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...