Gå til innhold

Kan du kaffe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg luere veldig på:

Ca. hvor mange kopper/kanner kaffe er det på en 1/2 kg pose?

Jeg har virkelig ikke peiling. Vet ikke om jeg trenger 10 poser eller 100 for å sette det på spissen! :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På evergood posen står det at 60- 70g kaffe pr liter vann er riktig blanding. Hvor mange liter kaffe trenger du?

Skrevet

Vi blir 80 voksne som skal ha kaffe/kake, og det er nok en gjeng som vil ha kaffe utover som blandevann også ;)

Aner altså ikke hvor mange liter d blir :sjenert:

Gjest gjest1
Skrevet

Hvor mange av disse åtti drikker kaffe?

Drikker dere kaffe hjemme til daglig?

Gjest gjest1
Skrevet

Spurte min far som jobbet i bransjen tidligere, han sa at du trolig bør regne en kvart liter på hver kaffedrikker. Drikker dere kaffe hjemme skader det jo heller ikke å kjøpe inn for mye. Evt. går det jo også an å lage "takke-kurver" til folk som har hjulpet dere, med vin etc. oppi og legge oppi en kaffepose eller to dersom dere har et voldsomt lager i etterkant

Skrevet

Joda, vi drikker kaffe til vanlig. Så det er ikke noe problem å få for mye. Men spurte fordi jeg ikke hadde peiling på mengde. (Altså kunne vært 10 pakker eller 100, men nå har jeg litt å forholde meg til ihvertfall;) )

Men nå skal jeg regne litt på det :)

Takk for råd!

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Synes det hørte lite ut med en kvart liter pr pers, jeg drikker gjerne noen kopper jeg i hvert fall...

Skrevet

Tror jeg hadde kjøpt inn 10 poser kaffe (500 gr) til vårt bryllup. Vi var 65 voksne, og jeg er usikker på om hvor mange som faktisk drakk kaffe. Vi hadde igjen noen poser. Ville sikkert kjøpt 15 poser hvis jeg var deg.

Gjest gjest1
Skrevet
Synes det hørte lite ut med en kvart liter pr pers, jeg drikker gjerne noen kopper jeg i hvert fall...

Jeg nevnte en halv liter til pappa, men han mente det var altfor mye

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Jeg nevnte en halv liter til pappa, men han mente det var altfor mye

Så rart. Når vi er fire stk (enten med mamma og pappa eller svigers, eller vennepar el.l) så går det alltid minst to kanner med en liter i hver. Kanskje det bare er vi som drikker mye kaffe :ler:

Skrevet
På evergood posen står det at 60- 70g kaffe pr liter vann er riktig blanding. Hvor mange liter kaffe trenger du?

Det vil si at du får 3,5 l kaffe av en 250 gr kaffepose.

Litt lite for meg også.

En kaffekopp ca 1,5 - 2 dl, med påfyll ville jeg ha beregnet (minst) 3,5 dl pr pers.

80 personer à 3,5 dl blir 28 liter kaffe, d.v.s. 8 poser kaffe à 250 gr.

For å være på den sikkre side, hadde jeg beregnet (minst) 30 liter, og minst 12 poser (3 kg) kaffe.

Ble dette riktig beregnet... :sjenert:

Jeg vil ikke ha skylda om dere får forlite kaffe... :sjarmor:

*Kontroller gjerne*

Skrevet
Det vil si at du får 3,5 l kaffe av en 250 gr kaffepose.

Litt lite for meg også.

En kaffekopp ca 1,5 - 2 dl, med påfyll ville jeg ha beregnet (minst) 3,5 dl pr pers.

80 personer à 3,5 dl blir 28 liter kaffe, d.v.s. 8 poser kaffe à 250 gr.

For å være på den sikkre side, hadde jeg beregnet (minst) 30 liter, og minst 12 poser (3 kg) kaffe.

Ble dette riktig beregnet...  :sjenert:

Jeg vil ikke ha skylda om dere får forlite kaffe...  :sjarmor:

*Kontroller gjerne*

Suverent Uga, nå slipper jeg å regne på det selv også ;) Kjøper 15 poser, så er jeg HELT sikker på at det er nok :ler:

Vil anta at noen ikke drikker kaffe i det hele tatt!

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg ville kjøpt 20 jeg, så var jeg bombesikker og litt til

Skrevet
Vil anta at noen ikke drikker kaffe i det hele tatt!

...Og noen drikker kanskje mer, og dersom (som du nevnte) noen vil ha utover kvelden, er det godt å kjøpe så man er på den sikkre siden...

Uåpnede kaffeposer holder seg jo i måneder, om det skulle bli for mye...

Lykke til med festen... ;)

Skrevet

Ja, man har jo ikke bare kaffe til kakene. Gjerne litt irish coffe, kaffe og baileys ++ utover kvelden. Bedre med for mye enn for lite. (Er liksom ikke kaffe som er den største utgiften, så kjipt å gå tom...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...