Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ser ut som det fra Living er litt rundere i kantene, ellers ser det jo ganske likt ut, men ja, litt forskjell i pris og størrelse.. Sånn i utgangspunktet tror jeg det fra Bohus passer best, sofaen er ganske stor. Jeg får dra dit i morgen å be gutta bære bordet til sofaen, så jeg får se åssen det blir. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ser ut som det fra Living er litt rundere i kantene, ellers ser det jo ganske likt ut, men ja, litt forskjell i pris og størrelse.. Sånn i utgangspunktet tror jeg det fra Bohus passer best, sofaen er ganske stor. Jeg får dra dit i morgen å be gutta bære bordet til sofaen, så jeg får se åssen det blir.  :sjenert:

Hehe, lurt :tommelsmil:

Gjest Gjesta
Skrevet

Lampa var kjempefin! Spisestua var veldig liksom-superelipse og syvern- aktig. Jeg ville heller spart til the real thing.

Skrevet

Jeg kjøpte utstillingsmodellen i en lampebutikk på Majorstua. De skulle ikke ha den type lamper mer, så jeg vet egentlig ikke hvor man kan få kjøpt den nå..

Skrevet

Angående bord, jeg har sett et i litt mørkt treverk på ikea, finner det ikke på nettet dessverre.

Bordet både litt rundt og litt firkantet, veldig avrundede hjørner, med 4 stoler rundt som går inntil "kantene" på bordet når man setter dem inntil. Litt 50- 60 talls, ganske kult å se på, minner litt om det du linker til i hovedinnlegget. Sorry at jeg ikke er flinkere til å forklare, men kanskje noen vet hvilket jeg mener? Det var nytt for ca halvannet år siden..

Skrevet

Jeg likte alt, og spesielt stuebordet!

Spisestua ville ikke jeg kjøpt selv, men det høres ut som om den kommer til å passe knallbra inn! Og av og til må man bare tenke på penger, så får man heller bytte ut om noen år når økonomien er bedre. Det er dyrt å pusse opp leilighet!

Skrevet

http://www.ikea.com/PIAimages/50280_PE146486_S3.jpg

Den du mener, gjest?

Den er kul ja, men den er også en kopi.. Husker ikke hva originalen heter i farten. Også er jeg fortsatt veldig usikker på om jeg tør å blande inn en mørk spisestue. Den fra ikea er riktignok så mørk at jeg ikke syns den kræsjer, men siden stuen er såpass liten er jeg redd for at møblene skal ruve for mye. I den forrige leiligheten jeg bodde i hadde jeg en massiv spisestue i mørkt tre og skinn, og selv om stuen var stor der syns jeg den tok alt for mye oppmerksomhet.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Så flotte møbler du har funnet! Er selv i gang med å fornye stuen :)

Vi har disse spisestuemøblene My Webpage ! utrolig stilrent og lekkert! Synes formen på stolene og bordet du har funnet er utrolig lekre,men jeg ville valgt spisebord i f.eks valnøtt til de hvite stolene. eventuelt svarte stoler til hvitt bord.

Skrevet
http://www.ikea.com/PIAimages/50280_PE146486_S3.jpg

Den du mener, gjest?

Den er kul ja, men den er også en kopi.. Husker ikke hva originalen heter i farten. Også er jeg fortsatt veldig usikker på om jeg tør å blande inn en mørk spisestue. Den fra ikea er riktignok så mørk at jeg ikke syns den kræsjer, men siden stuen er såpass liten er jeg redd for at møblene skal ruve for mye. I den forrige leiligheten jeg bodde i hadde jeg en massiv spisestue i mørkt tre og skinn, og selv om stuen var stor der syns jeg den tok alt for mye oppmerksomhet.

Jepp, akkurat den! Var kanskje ikke så dårlig til å forklare allikevel.. Jeg skjønner at den blir litt mørk. Originalen i hvitt hadde vært 100% klaff... Det var bare det første som poppet opp, både stilig og rimelig.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg likte lampa veldig godt. Syns resten også var fint, men jeg ville puttet inn litt farger gjennom puter/pynteting/pledd/gulvteppe så det ikke bli for kaldt.

Skrevet

Jeg sitter her og venter spent på hva du velger/valgte til slutt :sprettoy:

Skrevet

Tør nesten ikke å si det, for etter så mye hjelp jeg fikk endte jeg opp med å velge noe annet.. :sjenert::flau:

Det var hovedsakelig mannen som strittet i mot, han nektet plexibordet, og når jeg kom i butikken igjen så vi begge to at den hvite spisestuen så "billig" ut.

Til slutt ble det følgende:

post-410-1155662055_thumb.jpg

post-410-1155662064_thumb.jpg

post-410-1155662076_thumb.jpg

Og jeg er faktisk veldig fornøyd! Jeg liker det som sagt sterilt, men sambo liker det koselig. De nye møblene er litt midt i mellom. (Jeg har for øvrig inngått mitt første kompromiss på møbelfronten, jeg har pleid å få bestemme selv før!! :sur: )

Skrevet
det koselig. De nye møblene er litt midt i mellom. (Jeg har for øvrig inngått mitt første kompromiss på møbelfronten, jeg har pleid å få bestemme selv før!!  :sur: )

:ler: Huff, ja. Det er bedre å bestemme helt alene :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...