Hilde Skrevet 9. august 2006 #1 Skrevet 9. august 2006 Har bodd i ny leilighet i halvannen måned nå, og tror jeg endelig har klart å sortere ut hva slags møbler som skal kjøpes inn. Stuen er lys med vinduer på tre av veggene, tre av veggene er hvite og en er mørkegrå. Det er originalt tregulv som er malt med hvit panellakk. Jeg vil ha en minimalistisk stil med litt retroinnslag. Har blant annet kjøpt en lampe i plexiglass som består av en mindre hvitt kuppel inni, og en større rød kuppel utenpå. Den er 60 cm i diameter, og skal henge over spisestuen. Har også et par originale filmplakater fra 70-tallet som skal opp på veggen. Jeg har tenkt på følgende: Sofa Sofabord Spisestue Hva tror dere? Jeg skulle gjerne hatt en annen spisestue, men budsjettet begynner å synge på siste verset, derfor har jeg heller valgt en forholdsvis billig en som evt kan byttes ut etterhvert.
Gjest Lea Skrevet 9. august 2006 #2 Skrevet 9. august 2006 Jeg synes at spisestua var tøff, jeg. Resten også forresten. (Skulle ønske at jeg var like flink til å planlegge før jeg kjøpte noe, men med mine husmoregenskaper hadde nok både glassbord og hvitt bort utgått.)
Hilde Skrevet 9. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2006 Jo, jeg syns også spisestua er tøff, men stolene er en kopi av "syveren", og jeg er egentlig prinsipielt mot å kjøpe kopiprodukter, da kjøper jeg heller noe helt annet.. Fant forresten nettopp bilde av lampa mi! Bolla
Gjest gjesta Skrevet 9. august 2006 #4 Skrevet 9. august 2006 Jeg syntes ikke stolene var så lik syveren at jeg vil kalle dem kopi - samme stil, men ikke kopi. Det eneste jeg muligens hadde valgt annerledes er fargen på stolene, tror jeg ville valgt en mellombrun/nøttebrun farge på dem for å bryte det hvite og for å få inn litt varme. Men det avhenger jo av hva annet du har av møbler..
Gjest gjest1 Skrevet 9. august 2006 #5 Skrevet 9. august 2006 Jeg personlig likte veldig godt valget av sofa og stuebord. *sånn vil jeg ha også!* hehe Spisestua syns jeg ikke var så flott, hva er budsjettet på den på? Fins mange forskjellige til en ikke så dyr penge. Har du tatt deg en liten runde i de forskjellige møbelbutikker?
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2006 #6 Skrevet 9. august 2006 Godt man har forskjellig smak. SYnes det ble litt kaldt jeg da. Sofaen var i grunn fin da.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2006 #7 Skrevet 9. august 2006 jeg likte alt, bortsett fra sofabordet...
Hu i Svingen Skrevet 9. august 2006 #8 Skrevet 9. august 2006 Kjempefint alt sammen, og jeg digget både lampen din og stuebordet. Eneste innvending er sofaløsningen. Sånn innebygget chaiselounge-ting er jo praktisk, men ikke særlig fint etter min mening.
Gjest gjest1 Skrevet 9. august 2006 #9 Skrevet 9. august 2006 elsker sånne sofaer jeg, alltid ønska meg det (siste åra i alle fall ) så kan man virkelig slappe av og legge seg ned, og man trenger ikke oppta hele sofaen :D
Gjest Lea Skrevet 9. august 2006 #10 Skrevet 9. august 2006 Jeg synes at slike sofaer er pene (lager litt variasjon). Har en sånn en selv. Men den lange delen blir sjelden brukt som den skal. Det har nok like mye med PVC-overflaten å gjøre som selve formen på sofaen.
Gjest Skya Skrevet 9. august 2006 #11 Skrevet 9. august 2006 Jeg synes både sofaen og spisestua var fint, og den lampa var bare helt rå! (hadde sklidd rett inn i min røde, hvite, svarte og grå stue! ). Men stuebordet overbeviser meg ikke helt, men det blir kanskje noe annet når den kommer inn i helheten. Stilig den to bord-i et, men ikke stål/glass kombinasjonen.
Gjest gjesta Skrevet 9. august 2006 #12 Skrevet 9. august 2006 Jeg litt usikker på hva jeg syntes om bordet. Vanskelig å si uten å ha sett det i virkeligheten, men kombinasjonen stål/glass har lett for å gi litt 80-talls assosiasjoner. Men glassbord er veldig praktisk, jeg er veldig fornøyd med mitt seks år gamle Ikea glassbord.
Gjest gjest1 Skrevet 9. august 2006 #13 Skrevet 9. august 2006 Lykke til på shopping i morgen. Jeg er også litt usikker på det stuebordet ... Jeg synes at http://www.living-norge.no/rom.asp?grp=87&...at=14∏=1875 er fint, og det er jo litt 60-tall over det.
Hilde Skrevet 9. august 2006 Forfatter #14 Skrevet 9. august 2006 Jeg ser poenget med 80-tallsfølelse over bordet, hadde faktisk ikke tenkt på det selv, men skal revurdere det litt. Spisestuen koster 4000, og jeg har sett hos både skeidar, bohus, ikea og bolia, men har ikke funnet noen andre til den prisen og som samtidig passer inn i stilen.. Spisestuen finnes også i valnøtt, men jeg syns det kræsjer litt med grå sofa, grå vegg, hvite gulv, hvite vegger også plutselig valnøtt spisestue. Samtidig er stuen liten her, så jeg innbiller meg at det er lurt å holde det så lyst som mulig. Har også sett på disse spisestuestolene, men de koster jo like mye for fire stykker som hele den andre komplett (med bord og 6 stoler).. Da må jeg evt finne et veldig billig bord, og det har jeg ikke klart foreløpig i alle fall. For øvrig liker jeg det kaldt, jeg skulle gjerne hatt alt hvitt jeg, men jeg har visst en samboer også sist jeg sjekket..
Hilde Skrevet 9. august 2006 Forfatter #15 Skrevet 9. august 2006 Jeg har faktisk sett på et som likner det der, Slurry! Jeg syns det er superkult, men har ikke klart å overbevise min bedre halvdel helt. Men når jeg nå ser på bildene så ser jeg jo at det er MYE kulere enn det andre.. Hmm. *finne frem kvinnelisten*
Gjest gjest1 Skrevet 9. august 2006 #16 Skrevet 9. august 2006 Jeg syns at du skal gå for hvit spisestue og ikke valnøtt.
Gjest gjest1 Skrevet 9. august 2006 #17 Skrevet 9. august 2006 Jeg har faktisk sett på et som likner det der, Slurry! Jeg syns det er superkult, men har ikke klart å overbevise min bedre halvdel helt. Men når jeg nå ser på bildene så ser jeg jo at det er MYE kulere enn det andre.. Hmm. *finne frem kvinnelisten* ← Jeg har en veninne som nettopp har kjøpt det i klart glass, (det finnes også i sotet, men jeg synes ikke det er like fint.) og det er skikkeligt lekkert.
Pimbila Skrevet 9. august 2006 #18 Skrevet 9. august 2006 (endret) Sofa: S Bordet fra Bohus: M- Bordet fra Living: S Spisestua: G Lampa di: S+ Vi har levd uten sofabord i et halvt år. (Å herregud, har det gått så lang tid??? ), og det fra Living skal jeg jaggu vise sambo. Endret: Guri Mallsen! Det har jaggu gått 8 mnd siden vi hadde sofabord. Endret 9. august 2006 av Pimbila
Hilde Skrevet 9. august 2006 Forfatter #19 Skrevet 9. august 2006 Hihi, flott oversikt Pimbila! Og jeg er nok ganske enig med deg når jeg tenker meg om.. Vurderer å droppe spisestuen foreløpig. Selv om jeg har trålet butikker i en måned nå uten å finne noe alternativ så kan det jo hende jeg finner noe om ikke så lenge, og da er det dumt å bruke 4000 på en jeg egentlig ikke har lyst på.. Lampen er jeg knallfornøyd med, den bare MÅTTE jeg ha da jeg så den i butikken. Sofaen falt jeg totalt for da jeg så den i butikken i dag, så den er også bankers. Bordet fra Living (jeg har sett et som likner veldig på Bohus, så da bestiller jeg det evt derfra siden det er greit å få ting fra samme sted).. Ok. *puste dypt og klø i VISAhånden*
Pimbila Skrevet 9. august 2006 #20 Skrevet 9. august 2006 Tror jeg fant det bordet fra Bohus du mente på. Det koster 500 mer enn Living sitt, så da har du 500 mer til spisestuebudsjettet. Juhu. Men hvis du handler alt fra Bohus får du kanskje ekstra rabatt. Det fra Bohus er 19 cm lengre og 22 cm bredere. Hmm, gruble gruble.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå