Gjest mama Skrevet 9. august 2006 #1 Del Skrevet 9. august 2006 Har gått gjennom mye tannbehandling på kort tid. Har nå grusomme smerter i ansiktet og i tennene og i hele kjeven. Legen sier det er nevropatiske smerter og at jeg vil bli bra men at det vil ta tid. Det hjelper ikke med smertestillende og jeg har prøvd ulike nervemedisiner uten annen effekt enn at jeg ble kvalm,svimmel og uvel. Legen mener det er beste er at jeg klarer meg uten noenting. Jeg har tatt MR som ikke viste noe galt, derfor mener han det er nevropati smerter. Er det noen andre som har opplevd noe slikt og hvor lenge gikk dere med smerter? Vil det noengang bli bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 10. august 2006 #2 Del Skrevet 10. august 2006 Min mor hadde noe av det samme du beskriver etter mye tannlegebehandling. Hun ble sykemeldt i flere måneder, men er mye bedre nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mama Skrevet 10. august 2006 #3 Del Skrevet 10. august 2006 Min mor hadde noe av det samme du beskriver etter mye tannlegebehandling. Hun ble sykemeldt i flere måneder, men er mye bedre nå. ← Tusen takk for svar. Du sier hun er bedre, har hun ikke smerter i det hele tatt lenger? Fikk hun noe medisin som hjalp? Og hva isåfall? Godt å høre din mamma ble bedre, det er kanskje håp for meg også da. Nå er dte så ille at jeg enkelte dager ikke orker å leve lenger. Tanken om at dette skal bli en kronisk smerte er ille å tenke å. Jeg ser for meg et liv som uføretrygdet i en alder av 33 år Det skal IKKE skje. Jeg vil bli frisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 10. august 2006 #4 Del Skrevet 10. august 2006 Jeg tror rett og slett du bare må ta tiden til hjelp, det var det eneste som hjelp for min mor. Hun fikk ikke noen medisiner, bare beskjed om å belaste kjeven minst mulig. Snakke så lite som mulig, spise mat som var lettyggelig. I peroder moste hun til og med maten slik man gjør til små barn. Jeg er sikker på at du blir bedre med tid og stunder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bakke Skrevet 15. oktober 2012 #5 Del Skrevet 15. oktober 2012 Jeg har slitt med smerter i flere år. nå er tann trukket og jeg går på Lyrica. Føler noe bedring etter 8 mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2012 #6 Del Skrevet 15. oktober 2012 Det heter Trugeminusnevralgi Du kan lese om det her http://nhi.no/sykdommer/hjerne-nervesystem/hodepiner/trigeminusnevralgi-2464.html Jeg fikk også dette etter tannbehandling. Dvs. Tannlegen var svært så hardhendt. Mulig tannlegen skadet menisken i kjeveleddet også. Ingen vits å ta vanlige smertestillende, det virker ikke på slike smerter. Noen mener de har nytte av nervemedisiner som lyrika ol. En annen tannlege jeg har vært hos mente også noen hadde hatt nyte av en epelepsi medisin. Dessverre har jeg reagert algerisk på det som er prøvd ut på meg hittil. Legen og en annen tannlege anbefalte akupuntur. Det har jeg hatt noe nytte av. Har ikke blidt bra, men smertene har lettet noe. Men vær veldig obs på å spørre behandler på forhånd om den har kjennskap til slike ting og hvor lang tid de beregner å ta før det skal ha virkning på deg. Ellers kan du havne opp i evighetsbehandlng. Nålene kan utløse smertene etter behandlingen merket jeg, så noen dager med ekstra smerter var vanlig. Men har fått et mindre område og ikke fult så intens. Mine smerter er konstante i annfalsperioden. Ikke pulserende eller skytende. Har også hatt perioder uten smerter. Prøv selv å finn ut hva som utløser smertene, da kan du unngå noe av det. Jeg tygger ikke på den siden smertene er værst. Gaper ikke for høyt og unngår å bevege kjeven sidelengs. Kulde og varme synes jeg utløser smertene mer. + grimaser (myse mot sola eks) Jeg har hatt det i ca 7 mnd. Men har fått beskjed av lege og div tannleger at dette også kan være noe som aldri går bort. Så jeg er glad for all lindring jeg kan få i perioder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bakke Skrevet 21. februar 2013 #7 Del Skrevet 21. februar 2013 Det heter Trugeminusnevralgi Du kan lese om det her http://nhi.no/sykdom...ralgi-2464.html Jeg fikk også dette etter tannbehandling. Dvs. Tannlegen var svært så hardhendt. Mulig tannlegen skadet menisken i kjeveleddet også. Ingen vits å ta vanlige smertestillende, det virker ikke på slike smerter. Noen mener de har nytte av nervemedisiner som lyrika ol. En annen tannlege jeg har vært hos mente også noen hadde hatt nyte av en epelepsi medisin. Dessverre har jeg reagert algerisk på det som er prøvd ut på meg hittil. Legen og en annen tannlege anbefalte akupuntur. Det har jeg hatt noe nytte av. Har ikke blidt bra, men smertene har lettet noe. Men vær veldig obs på å spørre behandler på forhånd om den har kjennskap til slike ting og hvor lang tid de beregner å ta før det skal ha virkning på deg. Ellers kan du havne opp i evighetsbehandlng. Nålene kan utløse smertene etter behandlingen merket jeg, så noen dager med ekstra smerter var vanlig. Men har fått et mindre område og ikke fult så intens. Mine smerter er konstante i annfalsperioden. Ikke pulserende eller skytende. Har også hatt perioder uten smerter. Prøv selv å finn ut hva som utløser smertene, da kan du unngå noe av det. Jeg tygger ikke på den siden smertene er værst. Gaper ikke for høyt og unngår å bevege kjeven sidelengs. Kulde og varme synes jeg utløser smertene mer. + grimaser (myse mot sola eks) Jeg har hatt det i ca 7 mnd. Men har fått beskjed av lege og div tannleger at dette også kan være noe som aldri går bort. Så jeg er glad for all lindring jeg kan få i perioder. Det heter Trugeminusnevralgi Du kan lese om det her http://nhi.no/sykdom...ralgi-2464.html Jeg fikk også dette etter tannbehandling. Dvs. Tannlegen var svært så hardhendt. Mulig tannlegen skadet menisken i kjeveleddet også. Ingen vits å ta vanlige smertestillende, det virker ikke på slike smerter. Noen mener de har nytte av nervemedisiner som lyrika ol. En annen tannlege jeg har vært hos mente også noen hadde hatt nyte av en epelepsi medisin. Dessverre har jeg reagert algerisk på det som er prøvd ut på meg hittil. Legen og en annen tannlege anbefalte akupuntur. Det har jeg hatt noe nytte av. Har ikke blidt bra, men smertene har lettet noe. Men vær veldig obs på å spørre behandler på forhånd om den har kjennskap til slike ting og hvor lang tid de beregner å ta før det skal ha virkning på deg. Ellers kan du havne opp i evighetsbehandlng. Nålene kan utløse smertene etter behandlingen merket jeg, så noen dager med ekstra smerter var vanlig. Men har fått et mindre område og ikke fult så intens. Mine smerter er konstante i annfalsperioden. Ikke pulserende eller skytende. Har også hatt perioder uten smerter. Prøv selv å finn ut hva som utløser smertene, da kan du unngå noe av det. Jeg tygger ikke på den siden smertene er værst. Gaper ikke for høyt og unngår å bevege kjeven sidelengs. Kulde og varme synes jeg utløser smertene mer. + grimaser (myse mot sola eks) Jeg har hatt det i ca 7 mnd. Men har fått beskjed av lege og div tannleger at dette også kan være noe som aldri går bort. Så jeg er glad for all lindring jeg kan få i perioder. Det heter Trugeminusnevralgi Du kan lese om det her http://nhi.no/sykdom...ralgi-2464.html Jeg fikk også dette etter tannbehandling. Dvs. Tannlegen var svært så hardhendt. Mulig tannlegen skadet menisken i kjeveleddet også. Ingen vits å ta vanlige smertestillende, det virker ikke på slike smerter. Noen mener de har nytte av nervemedisiner som lyrika ol. En annen tannlege jeg har vært hos mente også noen hadde hatt nyte av en epelepsi medisin. Dessverre har jeg reagert algerisk på det som er prøvd ut på meg hittil. Legen og en annen tannlege anbefalte akupuntur. Det har jeg hatt noe nytte av. Har ikke blidt bra, men smertene har lettet noe. Men vær veldig obs på å spørre behandler på forhånd om den har kjennskap til slike ting og hvor lang tid de beregner å ta før det skal ha virkning på deg. Ellers kan du havne opp i evighetsbehandlng. Nålene kan utløse smertene etter behandlingen merket jeg, så noen dager med ekstra smerter var vanlig. Men har fått et mindre område og ikke fult så intens. Mine smerter er konstante i annfalsperioden. Ikke pulserende eller skytende. Har også hatt perioder uten smerter. Prøv selv å finn ut hva som utløser smertene, da kan du unngå noe av det. Jeg tygger ikke på den siden smertene er værst. Gaper ikke for høyt og unngår å bevege kjeven sidelengs. Kulde og varme synes jeg utløser smertene mer. + grimaser (myse mot sola eks) Jeg har hatt det i ca 7 mnd. Men har fått beskjed av lege og div tannleger at dette også kan være noe som aldri går bort. Så jeg er glad for all lindring jeg kan få i perioder. Det heter Trugeminusnevralgi Du kan lese om det her http://nhi.no/sykdom...ralgi-2464.html Jeg fikk også dette etter tannbehandling. Dvs. Tannlegen var svært så hardhendt. Mulig tannlegen skadet menisken i kjeveleddet også. Ingen vits å ta vanlige smertestillende, det virker ikke på slike smerter. Noen mener de har nytte av nervemedisiner som lyrika ol. En annen tannlege jeg har vært hos mente også noen hadde hatt nyte av en epelepsi medisin. Dessverre har jeg reagert algerisk på det som er prøvd ut på meg hittil. Legen og en annen tannlege anbefalte akupuntur. Det har jeg hatt noe nytte av. Har ikke blidt bra, men smertene har lettet noe. Men vær veldig obs på å spørre behandler på forhånd om den har kjennskap til slike ting og hvor lang tid de beregner å ta før det skal ha virkning på deg. Ellers kan du havne opp i evighetsbehandlng. Nålene kan utløse smertene etter behandlingen merket jeg, så noen dager med ekstra smerter var vanlig. Men har fått et mindre område og ikke fult så intens. Mine smerter er konstante i annfalsperioden. Ikke pulserende eller skytende. Har også hatt perioder uten smerter. Prøv selv å finn ut hva som utløser smertene, da kan du unngå noe av det. Jeg tygger ikke på den siden smertene er værst. Gaper ikke for høyt og unngår å bevege kjeven sidelengs. Kulde og varme synes jeg utløser smertene mer. + grimaser (myse mot sola eks) Jeg har hatt det i ca 7 mnd. Men har fått beskjed av lege og div tannleger at dette også kan være noe som aldri går bort. Så jeg er glad for all lindring jeg kan få i perioder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bakke Skrevet 21. februar 2013 #8 Del Skrevet 21. februar 2013 Det er muligheter for å "brenne bort " smerte med radiobølge. Dette gjennomføres på smerteklinikk. De har og andre behandlingsmetoder. Jeg har i tilegg til nevropatiske smerter i overkjeve nå fått påvist hypothyriose. Festlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå