Gå til innhold

Vanskelige IKEA

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Åh..blir så utrolig frustrert av IKEA. Helt plutselig og uten forvarsel tar de varer ut av sortimentet sitt. Blir så irritert!

Der jeg bodde før "samlet" jeg på kontormøbler i en bjørkefarge. Da jeg flyttet inn her jeg bor nå og fikk større plass ville jeg utvide serien med et par Benno-hyller + en bokhylle til, men da hadde de selvsagt sluttet med fargen jeg samlet på (de hadde den før sommeren, men når jeg kom hjem fra ferie var den borte vekk). Irriterende!

...Så ett år senere...

Vi ble enig om å bytte alt ut i eik og var å tittet på det i vår (Billy hyller, ny benkeplate til pulten, skuffeseksjon m.m.). Pga av eksamen og sommerfeire bestemte vi oss for å vente til nå med å kjøpe det inn siden vi ikke ville hatt tid til å montere det nå uansett. Var på IKEA idag og hva har skjedd? Joda, nå har de sluttet med benkeplater og skuffeseksjoner i eik. Grrr. Hvorfor sa ingen noe om det da vi var innom i vår?

(ikke at jeg nødvendigvis tror at alle på Ikea har full peiling på hvilke varer som kommer til å forsvinne ut, men likevel. Det er så utrolig frustrerende. Ville bare at alt skulle bli likt og fint..)

Kjipinger!

:frustrert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Lanyah
Skrevet

Off, jeg òg hadde blitt frustrert! Jeg trodde at de alltid hadde alle tre "fargene" jeg, men tydligvis ikke!

Skrevet

IKEA driver bisniss! Det som ikke selger (eller som er "Ut" må ut av sortimentet.)

Og hva har du lært av dette hvis du neste gang ser noe på IKEA som du kanskje vil ha?

Gjest gjesta
Skrevet

Ikke sant? Utrolig irriterende. :frustrert:

Fordelen er jo at det blir plass til noe nytt da, og når de ikke selger det samme alltid så ender ikke "hele verden" opp med det samme. (bare nesten :forvirret: )

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Høres kjent ut det der ja... har ikke mulighet til å kjøpe alle cd-hyllene på en gang, og har bytta farge en gang allerede fordi fargen vi hadde hadde gått ut. Neste gang vi skulle kjøpe, hadde de bytta ut fargen vi hadde bytta til med den første fargen igjen... :frustrert:

Skrevet

Dette har jeg funnet ut for lenge siden. De bytter sortiment hvert år i august, og da kan man risikere akkurat dette. Klok av skade har jeg avvent meg fra å 'samle' på ting fra ikea, men kjøpe alt på en gang hvis de forskjellige tingene skal matche. Glad jeg kjøpte ekstradør til kjøkkenet til den dagen oppvaskmaskinen skal byttes.

Skrevet

De har sluttet med den bokhylla vi mangler to hyller til også, den tømte de lageret på rett etter at vi kjøpte, så nå har vi to innebygde bokhyller uten to hylleplater. Var liksom sikker på at Billyhyllene i 50 cm bredde var safe da men :forvirret:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...