Gå til innhold

Alkymisten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som har brukt/har tenkt å bruke tekst fra "Alkymisten" under vielsen, hvilke(n) tekst har dere brukt?

Videoannonse
Annonse
Gjest lillelou
Skrevet

Det er ikke "Profeten" av Kahlil Gihbran du mener,vel? Der står det ihvertfall noen utrolig vakre tekster om kjærlighet og ekteskap.

Skrevet
Det er ikke "Profeten" av Kahlil Gihbran du mener,vel? Der står det ihvertfall noen utrolig vakre tekster om kjærlighet og ekteskap.

Nei, men skal ha noe fra den også:)

Gjest gjest1
Skrevet

Oj... alkymisten er den eneste boken jeg aldri har klart i fullføre... Og en annen, tung politisk bok som var tykkere enn bibelen da... ;)

Gjest gjesta
Skrevet
Oj... alkymisten er den eneste boken jeg aldri har klart i fullføre... Og en annen, tung politisk bok som var tykkere enn bibelen da... ;)

Sikker på at du ikke mener noe annet nå? Alkymisten er tynn og veldig lettlest etter min mening.

Gjest gjest1
Skrevet
Sikker på at du ikke mener noe annet nå? Alkymisten er tynn og veldig lettlest etter min mening.

Jeg mener to bøker. altså; jeg har aldri klart å fullføre Alkymisten og "De som beveger verden". Alkymisten er ikke spesielt tykk nei, man akk så grusomy sær og kjedelig! :ler: De som beveger verden av Ayn Rand er veldig tykk og vanvittig kjedelig den og

Gjest gjesta
Skrevet
Jeg mener to bøker. altså; jeg har aldri klart å fullføre Alkymisten og "De som beveger verden". Alkymisten er ikke spesielt tykk nei, man akk så grusomy sær og kjedelig! :ler: De som beveger verden av Ayn Rand er veldig tykk og vanvittig kjedelig den og

Ok, da skjønner jeg. Jeg tolket bare "og en annen, tung bok" som at begge var det.

Skrevet

Har forøvrig funnet teksten "vår".

Skal ikke akkurat lese hele boka i kirka da, men "Alkymisten" har sine gode sider som vi gjerne vil ha med :)

Skrevet
Har forøvrig funnet teksten "vår".

Skal ikke akkurat lese hele boka i kirka da, men "Alkymisten" har sine gode sider som vi gjerne vil ha med :)

hvilken tekst skal dere bruke??

har tenkt på alkymisten selv

Skrevet
hvilken tekst skal dere bruke??

har tenkt på alkymisten selv

Har du boka? Tenkte å ta fra der han møter Fatima for første gang, fra "Da han fikk se hennes mørke øyne for første gang....". Og stoppe etter "Uten kjærligheten vil det ikke være noen mening i menneskers drømmer", men har ikke endelig bestemt oss.

Gjest Smooth
Skrevet

Alkymisten er vidunderlig! Skal jammen lese den på nytt :)

Skrevet
Har du boka? Tenkte å ta fra der han møter Fatima for første gang, fra "Da han fikk se hennes mørke øyne for første gang....". Og stoppe etter "Uten kjærligheten vil det ikke være noen mening i menneskers drømmer", men har ikke endelig bestemt oss.

takk for tipset, skal bla igjennom boka igjen i kveld og se om vi kan bruke noe der

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...