Gjest Gjest Skrevet 9. august 2006 #1 Del Skrevet 9. august 2006 SKal en weekend til tønsberg med kjæresten jeg hva bør man få med seg? Vi skal bo på hotell, spise middag på en av restaurantene på brygga der. Men er det noe mer man kan gjøre i tønsberg når man er det på helgetur? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona Skrevet 9. august 2006 #2 Del Skrevet 9. august 2006 Er været fint, kan dere spasere en tur opp på Slottsfjellet. Og når dere først er på brygga, gå langs bryggekanten "ut av byen" (mot tunellen for å komme til E18). Det er en veldig koselig, trang gate på Nordby, før man ender opp på Tønsberg maritime skole. Det er en kjempekoselig spasertur. Ellers kan dere kjøre/ta bussen til Verdens Ende på Tjøme og gå i svabergene der, eventuelt bade og spise is. Jeg anbefaler å spise på Den blå brygge på Sandesund, Hvasser. Ellers er det ofte stand up, revy o.l. i byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 10. august 2006 #3 Del Skrevet 10. august 2006 "Maskinistenes hus" like ved Tønsberg domkirke er kanskje den koseligste kafeen/utestedet i Tønsberg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 10. august 2006 #4 Del Skrevet 10. august 2006 Sjekk ut åpningstidene på slottsfjellet slik at dere kan gå opp i tårnet. Flott utsikt. Seterkaffeen som ligger rett nedenfor slottsfjellet tror jeg fortsatt har åpent i helgene og der har de god rømmegrøt, vafler og lapskaus mm. Nordbyen er koselig. http://www.bolerne.no/om.asp Ut hit går det båt. Det er en av øyene som forsvaret har kvittet seg med. Fin båttur ut. Fiskebrygga som båten går fra mener jeg ligger på andre siden av kanalbrua. Roar i bua har god fiskemat, lunsjbaguetter og ligger på brygga. Havariet og Esmeralda har god mat og er de stedene vi oftest bruker av de på brygga. Baku ligger rett ved brygga og har god tapas. Kino ligger midt på brygga. Vet ikke når du skal dit, men fortsatt er det mye liv på utestedene i helgene. Veierland ligger utenfor nøtterøy. Går busser fra sentrum og til Tenvik der båten over går fra. Perfekt sted å sykle om dere skal ha med sykler. Liten bilfri øy med endel tilbud på sommerstid (sjekk ut åpningstider først) http://www.veierlendingen.no/index.html Tjøme er flott. Sjekk ut www.vkt.no for rutetider. http://www.visitvestfold.com/ her er også litt. Korte avsander stort sett. Mye vikinggreier om man er interessert i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Luna Skrevet 10. august 2006 #5 Del Skrevet 10. august 2006 Baku ligger rett ved brygga og har god tapas. ← Jaaaa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordica Skrevet 13. august 2006 #6 Del Skrevet 13. august 2006 Jeg var endel på en kafe som het kongsgården tidligere. Ett stort hvitt hus med hage- kjempekoselig og sjarmerende! Hvis den er der fortsatt anbefaler jeg et besøk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Luna Skrevet 13. august 2006 #7 Del Skrevet 13. august 2006 Jeg var endel på en kafe som het kongsgården tidligere. Ett stort hvitt hus med hage- kjempekoselig og sjarmerende! Hvis den er der fortsatt anbefaler jeg et besøk! ← Den heter Maskinistenes hus, nå, og ble anbefalt av Champagnepiken . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå