Gå til innhold

Migrene og kiropraktor

*Lavendel*

Anbefalte innlegg

Nå er jeg så dritt lei dette hodet mitt som verker og verker.... Jeg har migrene og spenningshodepine og gud vet hva. Jeg får vondt i hodet hvis jeg sover for mye/for lite, trener, drikker rødvin, spiser for mye søtt osv.

Migreneanfallene er verst fordi jeg blir så innmari kvalm. Har fått tablelett mot kvalme og prøvd en masse migrenemedisin + en del andre smertestillende. Ingenting hjelper. Nå er jeg desperat.

Er det noen som har prøvd f.eks. kiropraktor i forbindelse med migrene og i så fall hvilke erfaringer har dere med dette? Andre gode forslag.

(Skyt meg og grav meg ned :-? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg som du sliter med migrene, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg vet hva du snakker om. Men, i motsettning til deg, så har jeg fått medisiner som virker (Anervan) - bare jeg tar de i tide.

Har dermed ikke forsøkt kiropraktor eller andre ting, men jeg har fått anbefalt homeopat, akkupunktur og sågar ett naturprodukt. Sistnevnte skal visstnok være veldig bra, men jeg har ikke navnet på det her og nå. Det kan jeg dog finne ut hvis du er interessert.

Kan også fortelle at jeg i løpet av hele mitt svangerskap samt det ene påfølgende året da jeg ammet, var TOTALT MIGRENEFRI, noe som visstnok er vanlig.....

Men det passer seg kanskje ikke slik akkurat nå for deg.... :-?

Forøvrig vil jeg henvise til;

- http://www.migrene.no/

- Hodetelefonen 800 80 880 gratis grønt nummer

Lykke til i alle fall..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3 barn så.... Dessuten var jeg ikke migrenefri hverken under svangerskap eller amming, dessverre...!

Jeg har prøvd både homeopat og akupunktur. Naturproduktet er jeg veldig interessert i, jeg er som sagt desperat....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :vinke: , produktet jeg tenkte på men ikke husket navnet på er FITLINE. Det er ett kosttilskudd, og du kan lese mer om det på;

http://www.fit-line.no/

Se igjennom gjesteboken deres, der ligger det flere innlegg om bruk av produktet i sammenheng med migrene. Verdt og prøve vil jeg tro - og dersom du gjør det, sørg for å legge inn en meldig på KG om hvordan du synes det funker.....

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann går regelmessig til kiropraktor, blant annet for migrene. Han klarer seg ikke uten.

Husk også et trening/mosjon hjelper. Men få gode råd fra kiropraktor, de er vidsynte og kan i mange tilfeller hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Jeg skjønner godt hva du sliter med, har selv hatt migrene i over 20 år.

:( Mange av de kjente tingene som du nevner utløser migrenen for meg, men i tillegg får jeg ofte migrene uten noen synlig grunn. Jeg sliter med mye spenningshodepine også.

Jeg har i noen måneder gått til en naprapat, det har hjulpet til en viss grad. Han masserer rygg, skuldre og kjevemusker og "knekker" i rygg og nakke (det gjør ikke vondt!). Jeg får også akupunktur som hjelper litt på spenningshodepinen.

Mange migrenepasienter kan også ha nytte av forebyggende medisiner, betablokkere eller likningende, men det har du kanskje prøvd ?

Selv har jeg vel innsett at for mitt vedkommede finnes det ingen vidunderkur, jeg må nok slite med hodepinen min. Har prøvd "alt". Men jeg tror det er mye som kan hjelpe til en viss grad. Det svenske migreneforbundet har en fin nettsite med diskusjonsforum som kan være verdt å titte på :

www.migran.org

Lykke til videre, håper du finner noe som kan hjelpe litt ! :)

Klem fra Blåklokke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

Nå har jeg gått til kiropraktur en god stund og det har hjulpet meget bra på spenningshodepine, dessuten har jeg bestilt meg time på et sted der de kan løse opp vonde muskler, for stive nakkemuskler gjør også sitt til at jeg er plaget med hodepine.

Jeg har fått Imigran nesespray (migrenemedisin) som hjelper sånn 50/50. Minuset med den er at den smaker så innihampen stygt og jeg blir direkte kvalm av smaken så jeg må passe på å ha noe drops/tyggis e.l. å spise på eller så greier jeg ikke ta den....

Jeg tror jeg skal forsøke naturmidlet som har vært nevnt her også, fordi selv om hodepinen er blitt bedre har jeg fremdels migreneanfall som er helt grusomme..... og når de kommer blir jeg helt desperat etter å finne noe som virker....

Men takk for rådene alle sammen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Gjett om jeg er fornøyd- Begynte med en vond arm. Btennelse sa legen og gikk lenge på med. som ikke hjalp.

Kom fra ryggen. Nakkeproblemer ga seg utslag i hodepine så jeg gikk rundt og var kvalm og spydde. Var til tider meget dårlig form. Kiropraktor fikset det. Pga. belastende jobb har jeg stadig forebyggende timer der. 2 timer hver 6 uke. Er helt fin. Prøv det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har også migrene :( Jeg har imidlertid siden nyttår fulgt Fedon Lindberg-tipsene for kosthold (sorry, vet mange er lei av ham...) Ikke slavisk, men har så og si kuttet ut ris, pasta, poteter, hvitt brød, og prøvd å begrense godterispisingen. Jeg har spist betydelig mer kjøtt, nøtter, bønner, kikerter og linser; samt syrnede melkeprodukter. Årsaken var ikke at jeg ville slanke meg, ble bare nysgjerrig på å legge om kostholdet litt, og se om jeg fikk mer energi av det.

Mer energi har jeg fått, men det mest gledelige er at jeg ikke hatt migreneanfall siden det ! det er en utrolig positiv bi-effekt jeg ikke engang hadde tenkt på. Før hadde jeg 3-5 anfall i måneden, og spesielt i forbindelse med menstruasjon. Jeg hadde som sagt ikke tenkt på en sånn effekt, men ser jo nå at for meg har migrenen helt åpenbart hatt sammenheng med svingninger i blodsukker-nivået - ikke bare pga. søtsaker, men pga. høyt inntak av pasta og hvitt brød. Verdt et forsøk. Og du trenger ikke være helt fanatisk ! :wink: (jeg er glad i smågodt og kan ikke klare meg uten det :ler: )

Lykke til, migrene er pyton...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...