Netten Skrevet 9. august 2006 #1 Skrevet 9. august 2006 Jeg hater dette ordet, og blir like frustrert hver gang jeg skal skrive om håndklær. Er dette riktig: Et håndkle - håndkledet - håndklær - håndklærne Takker for svar!
exita Skrevet 9. august 2006 #2 Skrevet 9. august 2006 eh....skal vi seee.... Håndkle-håndkleet- håndklær-håndklærne!!??
Gjest Elfrida Skrevet 9. august 2006 #3 Skrevet 9. august 2006 Håndkle-håndkleet-håndklær-håndklærne tror jeg.
Gjest gjest1 Skrevet 9. august 2006 #4 Skrevet 9. august 2006 (endret) håndkle-håndklet-håndklær-håndklærne Endret 9. august 2006 av Chic
Malama Skrevet 9. august 2006 #5 Skrevet 9. august 2006 TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving) håndkle ~kle -et, -klær ~kle -et, -klær (jf *klede) ta et nytt h- til å tørke hendene, oppvasken med / papirh- / kaste inn h-et i boksing: tegn fra en sekundant på at hans bokser gir seg; overf: gi opp, trekke seg Med andre ord håndkleet. (men jf *klede betyr vel at du kan bruke håndklede, kledet, kleder, kledene da. Bare ikke blande dem helt slik som du gjør)
Netten Skrevet 9. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 9. august 2006 Det høres jo riktig ut, ja... Tusen takk!
Netten Skrevet 9. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 9. august 2006 Jepp... sånn skulle det stå: eh....skal vi seee.... Håndkle-håndkleet- håndklær-håndklærne!!?? ← Håndkle-håndkleet-håndklær-håndklærne tror jeg. ← Det høres jo riktig ut, ja... Tusen takk!
Netten Skrevet 9. august 2006 Forfatter #8 Skrevet 9. august 2006 TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving) håndkle ~kle -et, -klær ~kle -et, -klær (jf *klede) ta et nytt h- til å tørke hendene, oppvasken med / papirh- / kaste inn h-et i boksing: tegn fra en sekundant på at hans bokser gir seg; overf: gi opp, trekke seg Med andre ord håndkleet. (men jf *klede betyr vel at du kan bruke håndklede, kledet, kleder, kledene da. Bare ikke blande dem helt slik som du gjør) ← Takk!
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2006 #11 Skrevet 9. august 2006 En handduk, handduken, flere handuker, alle handdukene
Meaty Skrevet 9. august 2006 #12 Skrevet 9. august 2006 En handduk, handduken, flere handuker, alle handdukene ← Hör ni gökarna?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå