Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Nå går vel ikke dette akkurat på prøving, men når man nå en gang har PCOS, er uren hud en "tilleggsbelastning" i forhold til det at man ikke får barn..

Så dere som har PCOS og i likhet med meg strever med huden, er det noe dere har funnet ut hjelper? Skal til legen om et par uker, og håper han kan hjelpe meg. Men det fungerer desverre ofte slik at jeg selv nesten må finne ut hva som kan hjelpe, og bare kommer til ham med en "bestilling" på hva jeg vil ha resept på..!

Noen som har gode erfaringer og tips å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo et ganske sterkt legemiddel som kan hjelpe, Roaccutane tror jeg det heter, men dersom du er proever ville jeg ikke brukt det, for det er skadelig for fosteret.

Siden uren hud har med hormonbalansen foroevrig aa gjoere, saa kan det jo vaere verdt aa proeve aa sette seg inn hvordan man kan justere den, med kosthold/livsstil. Bl.a anbefales kost med lav GI. Finnes massevis av litteratur om PCOS, ikke bare i forhold til fertilitet, saa ta en titt paa Amazon.

Ellers har jeg dessverre ingen konkrete raad.

Lykke til!

Skrevet

Vel nå skal ikke jeg ha noe barn. Så derfor går jeg på Diane P-piller. De har gjort underverker for huden min :)

Skrevet

Metformin, dersom du har insulinresistens.

Skrevet
Vel nå skal ikke jeg ha noe barn. Så derfor går jeg på Diane P-piller. De har gjort underverker for huden min  :)

Jeg proevde ogsaa Diane, men ble skikkelig syk av den....men folk reagerer jo forskjellig.

Gjest Bertine
Skrevet

Hei!

Jeg har pcos, men er ikke plaget med uren hud i det hele tatt.

Men har hørt at loette p piller kan hjelpe mot uren hud.

Ellers kan du jo stikke innom et apotek å spørre om råd?

Skrevet

Jeg har akkurat de samme plagene. Hos meg har MD Formulations gitt resultater. Jeg bruker Glycare lotion, den er litt sterk, men ikke sånn at den skader eller svir. Men det tok meg nesten fire måneder før jeg så gode resultater.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...