Nala Skrevet 9. august 2006 #1 Skrevet 9. august 2006 Hvorfor er det at noen blir knallrøde i fjestet etter trening? Jeg blir det. Ser ut som en tomat omtrent. Veldig kledelig Er det et tegn på sensitiv hud eller?
Gjest BagLady Skrevet 9. august 2006 #2 Skrevet 9. august 2006 Sånn blir jeg også. Vet ikke hvorfor det blir sånn akkurat i fjeset. Svetter som en gris gjør jeg også når jeg trener. Men sprek er du iallefall, som orker å trene
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2006 #3 Skrevet 9. august 2006 når du trener får kroppen behov for å regulere temperaturen og blodet strømmer fortere gjennom kroppen, blodkarene åpner seg og sender varmt blod rundt i kroppen og dette gjør st du blir rød.. Så hvis du ikke vil bli så rød så er vel alternativet å ikke bli så varm, altså trene med mindre intensitet.
Lilith Skrevet 9. august 2006 #4 Skrevet 9. august 2006 Sånn er jeg også. Rød som en tomat når jeg har trent hardt. Kjipt.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2006 #5 Skrevet 9. august 2006 Slik blir jeg også Hvis jeg trener sammen med venninner, blir de kanskje litt røde i kinnene etter hvert, mens jeg blir knallrød i hele ansiktet. Det verste er at rødfargen holder seg lenge. En teori jeg har er at jeg har en ganske rosafarget hud, mens en del venninner har mer gul undertone i huden. Jeg har også litt bollekinn , uavhengig av hva jeg veier. Kanskje mer "kjøtt" tilsvarer mer blod?
Nala Skrevet 9. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 9. august 2006 når du trener får kroppen behov for å regulere temperaturen og blodet strømmer fortere gjennom kroppen, blodkarene åpner seg og sender varmt blod rundt i kroppen og dette gjør st du blir rød.. Så hvis du ikke vil bli så rød så er vel alternativet å ikke bli så varm, altså trene med mindre intensitet. ← Joda, årsaken er grei. Men det er store forskjeller på folk da. Noen blir veldig veldig rød. Andre blir det ikke, uansett om de tar seg ut akkurat like mye. Jeg lurer altså på om det er spesielle hudtyper som blir tomatrød. Jeg har sensitiv hud, er derfor jeg lurer på om dette er sammenhengen. Er nå uansett en trøst at vi er flere i samme båt
Rhiakath Skrevet 9. august 2006 #7 Skrevet 9. august 2006 Jeg blir også slik. Kan ikke avtale noe etter en trenigsøkt, i alle fall ikke på et par timer, så aniktet mitt får tid til å gå fra knallrødt til normalt. Dessuten sprer rødfargen seg i flekker, er ikke jevnt fordelt utover ansiktet.
Scorpina Skrevet 9. august 2006 #8 Skrevet 9. august 2006 Jeg blir også rød i ansiktet på slutten av en treningsøkt. Ser ut som en tomat i ansiktet, med svetten som siler og håret til alle kanter. Men bryr det meg? NÆH! I don't think so!! Dessuten gir det seg etter en dusj med påfølgende dill'ing og dall'ing foran speilet
Impala Skrevet 9. august 2006 #9 Skrevet 9. august 2006 Jeg har det også sånn, og det har iallefall ingenting med å si hvor godt eller dårlig trent man er. Har sluttet å bry meg om det, men planlegger heller ikke ting rett etter en hard treningsøkt.
Nala Skrevet 9. august 2006 Forfatter #10 Skrevet 9. august 2006 Dessuten gir det seg etter en dusj med påfølgende dill'ing og dall'ing foran speilet ← Da er du heldig. For min del gir det seg ikke etter en dusj, nei. Måtte i så fall være hvis jeg spakla trynet med drøssevis av pudder etter dusjen, men det gidder jeg nå vel ikke. Nei, jeg blir tuslende rundt som en levende tomat i god tid etter trening, jeg
Gjest Virvel Skrevet 9. august 2006 #11 Skrevet 9. august 2006 Blir knallrød jeg og, men ofte blir det ikke helt jevnt, f.eks. er jeg gjerne hvitere akkurat rundt nesen - det ser dumt ut, det! Og fargen holder seg, ja. Lenge.
Najs Skrevet 9. august 2006 #12 Skrevet 9. august 2006 Jeg blir tomatrød, men slett ikke jevnt over hele ansiktet. Fint å være hvit i kinnene og panna, og resten knallrød.
Gjest Gjesta Skrevet 9. august 2006 #13 Skrevet 9. august 2006 Jeg blir også knallrød i fjestet etter trening. Og jeg blir søkke våt i håret også, så jeg ser sikkelig festlig ut
Gjest Gamle Alex Skrevet 9. august 2006 #14 Skrevet 9. august 2006 Jeg blir kanllrød med hvite flekker jeg !! Kjenner igjen det og ikke kunne ha avtaler ja
Aiv Skrevet 9. august 2006 #15 Skrevet 9. august 2006 En skal jo se ut som om en har trent når en FAKTISK har trent
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2006 #16 Skrevet 9. august 2006 Denne bør vell flyttes til "trening" Jeg blir også tomatrød ,men svetter ikke .Gir alt for det. 'Er det noe galt med termostaten kanskje?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 9. august 2006 #17 Skrevet 9. august 2006 Jeg blir også knallrød i hele fjeset, med noen hvite flekker - f.eks blir hele overleppa mi hvit, så det ser ut som om jeg har hvit bart. Kjempelekkert. Tar som regel noen timer før det blir borte igjen. En av tusen grunner til at jeg hata gymmen på skolen.
Nala Skrevet 9. august 2006 Forfatter #18 Skrevet 9. august 2006 Denne bør vell flyttes til "trening" Jeg blir også tomatrød ,men svetter ikke .Gir alt for det. 'Er det noe galt med termostaten kanskje? ← Grunnen til at jeg la den på velværeforumet er at det er her hudtypeekspertene er Men den kan gjerne flyttes for min del altså.
hilli Skrevet 9. august 2006 #19 Skrevet 9. august 2006 Jeg er også treningstomat, og er det vel ca en time etter trening. Huden min er veldig lys med rosa undertone, den er også litt sensitiv. Det er mulig at det er noe i teorien din om hudtype og rødhet, men jeg tror det kommer mer an på fargetonen enn sensitiviteten.
Tusseline Skrevet 9. august 2006 #20 Skrevet 9. august 2006 Jeg blir også kjemperød, men det gir seg heldigvis i løpet av kort tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå