AnLin Skrevet 9. august 2006 #1 Skrevet 9. august 2006 Hei! Jeg er nygift og lykkelig og vi har akkurat bestemt oss for å begynne å prøve på å få en baby om et halvt år! Opprinnelig var planen å vente et år før vi begynte, men pga. jobben min passer det veldig fint å begynne litt før. Jeg er så glad og gleder meg veldig til å begynne! Er det noe spesielt jeg bør tenke på nå i tiden før selve prøvingen? Tenkte å bli flink til å trene for å komme i form, og ta vitaminer og forberede meg litt. Føler at min kjære mann kanskje synes jeg er litt rar som tenker på det allerede og er excited.. men det er jo min kropp... Han tenker at babyen jo ikke kommer på lenge, så det er ikke noe å tenke på enda.. Synes liksom ikke han er noe særlig engasjert, men det er kanskje ikke så rart..? Bare jeg som er litt gira. Synes jeg ser søte babyer og mager overalt..hvordan skal dette ende? Vet at det jo kan ta tid å bli gravid også, er forberedt på det altså. Men koselig å tenke på er det. Kanskje jeg skulle startet en dagbok eller er det for mange av de her inne kanskje?
Malama Skrevet 9. august 2006 #2 Skrevet 9. august 2006 Begynn å ta folat 3 måender før prøvingen begynner. enten kjøper du folat på apoteket, eller så kjøper du mulitiviataminer med rett folatdose (også på apotket) for prøvere/gravide i første trimester. Ta gjerne omega3 også dersom du ikke er sånn som er flink å spise fet fisk (det bør vi jo alle gjøre, og det er i alle fall ikke dumt når du ksal bære et barn inni deg etterhvert) Og dagbok kan du helt sikekrt opprette, det er egen kategori for prøverdagbøker, og det kan aldri bli for mange slike, vet du Og ellers, kos deg
AnLin Skrevet 9. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2006 Takk for svar Malama! Ikke så flink til å spise fisk, nei.. Det er en så flott dag idag! Jeg har fri og bare sitter og smiler.
Malama Skrevet 9. august 2006 #5 Skrevet 9. august 2006 Takk for svar Malama! Ikke så flink til å spise fisk, nei.. Det er en så flott dag idag! Jeg har fri og bare sitter og smiler. ← ER ikke noe flink til å spise fisk jeg heller, derfor putter jeg i meg små kapsler med flytende omega3 (jeg takler ikke tanken engang på tran) Putter et i min forlovede også. Og nei, vi prøver ikke å lage barn, men det er bra for oss uansett. Og jeg leste en gang noe om at forskernene mente at babyene ble smartere, dersom mamma'n fikk i seg dise fiskeoljene. Så jeg kommer ikke til å slutte med det når den tid kommer, akkurat. Nyt den fine dagen da. Nyt fridagen Begynner snart på ferie jeg, bare i dag og i morgen igjen, og i dag er jo snart ferdig (arbedisdagen altså)
AnLin Skrevet 9. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 9. august 2006 Lykke til med prøvingen når den starter! ← Takk for det!
AnLin Skrevet 9. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 9. august 2006 ER ikke noe flink til å spise fisk jeg heller, derfor putter jeg i meg små kapsler med flytende omega3 (jeg takler ikke tanken engang på tran) Putter et i min forlovede også. Og nei, vi prøver ikke å lage barn, men det er bra for oss uansett. Og jeg leste en gang noe om at forskernene mente at babyene ble smartere, dersom mamma'n fikk i seg dise fiskeoljene. Så jeg kommer ikke til å slutte med det når den tid kommer, akkurat. Nyt den fine dagen da. Nyt fridagen Begynner snart på ferie jeg, bare i dag og i morgen igjen, og i dag er jo snart ferdig (arbedisdagen altså) ← Smart baby vil vi jo ha, ja. Heldig som skal ha ferie snart! Er ferdig med min, jeg, men har en fridag hver uke, så det er jo ikke noe synd på meg iallefall. hehe. Har begynt å vaske leiligheten.. Må jo gjøre noe fornuftig og.. Kan jo ikke bare sitte og smile heller..
Pi@ Skrevet 9. august 2006 #8 Skrevet 9. august 2006 Enkelte velger også å kutte ut med hormonprevensjon noen måneder før prøvestart, slik at syklusene stabiliserer seg før man begynner prøvinga, og bruker annen prev (kondom f.eks). Lykke til. Et halv år går kjempefort
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå